Erfarenhet av www.chainreactioncycles.com?

larkri

Medlem
Funderar på att beställa cykel (Cube) från chainreactioncycles i UK - någon som har erfarenhet av dem? Bra/dåliga?

Många här som köper därifrån, inklusive jag själv.
Testa att söka, förkortas ofta md crc. Kolla även "butiksrecensioner" högst upp på sidan

Äsh, jag verkar inte fixa "Leo-tempo"

Senast redigerad av en moderator:
För min del har det alltid fungerat med crc. Jag tycker dock att leveranserna har kommit en till två dagar senare samt att reklamationer och transportskador hanteras lite nonchalant av vissa crc-medarbetare.

Priserna är oftast bra och utbudet stort och varierande.

Mycket bra utbud, och bra sida att handla från, men tar man den billiga leveransen får amn vänta upp till en vecka längre ;/

kayaker skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag verkar inte kunna få gratisleveransen
> överhuvudtaget längre. :-(
> Då blir det ingen affär med CRC...

Försöker du beställa cykel? Cykelleverans har mig veterligen aldrig varit gratis.

kayaker skrev:
> Jag verkar inte kunna få gratisleveransen
> överhuvudtaget längre. :-(
> Då blir det ingen affär med CRC...

jag fick fri frakt häromveckan, men noterade att jag först inte fick det när jag låg precis över gränsen. En extra slang löste saken ;)

Gratis leverans = 10 dagars väntan
Betala 5£ för leverans = 3 dagars väntan
Reklamationer fungerar toppen jämfört med andra uk-butiker.

beställt kanske 5 ggr därifrån, och har bara positiva erfarenheter.
snabbare och billigare än cyclecomponents, där det alltid tar flera dagar trots att de säger att produkten finns i lager eller 1 dag därifrån. det är min erfarenhet

- Sena leveranser ibland.

+ De har stått för returfrakt och ersättningar för allsköns händelser som ibland faktiskt berott på fraktbolag och annan part. De är alltså mycket kundcentrerade (motsatsen till SJ) och verkar alltid se till att kunden blir nöjd till slut.

Rekommenderas. :)

dj dirt skrev:
> kanske för den är irländsk ^^

De ligger iofs i Nordirland, som är en del av Storbritannien. En omtvistad sådan, men ändå en del.

Jag har beställt en del genom åren från dem, och leveranstiden brukar kunna dra ut en del (iaf billigaste varianten). Sen har de en förkärlek för att vira paketen i svart plast, så förseningen beror säkert på att tullmyndigheterna längs vägen vill kolla så det inte är en bomb...

Bra utbud, prisnivån är inte direkt låg, ofta kan man hitta billigare grejer på andra håll
På senare år tycker jag dom blivit lite slarviga

Allt som jag inte köper på bike-discount.de köper jag från CRC. Visst tar det lite tid att få grejerna, men de är trevliga och prisnivån på rätt många saker är väldigt bra om man t ex köper småprylar och räknar in gratisfrakten. Reklamation fungerar dessutom jättebra, och de är måna om att ge ersättning.

Dessutom är ju frakt av cykeldelar till Sverige snordyr har jag upptäckt, så gratisfrakt är verkligen värd mycket när man köper hjul, ramar och andra skrymmande delar.

s skrev:
> kayaker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag verkar inte kunna få gratisleveransen
> > överhuvudtaget längre. :-(
> > Då blir det ingen affär med CRC...
>
> Försöker du beställa cykel? Cykelleverans har
> mig veterligen aldrig varit gratis.

Nope, bara en del prylar för ca 1600 spänn.

Min kompis betalde åt mig, då skickade dom inte. Trots att de dragit pengar. Dessutom hade dom "lagt ner" ärendet så jag fick ringa och tjata på dom. Men billigt var det nog.

hakanf skrev:
> De ligger iofs i Nordirland, som är en del av
> Storbritannien. En omtvistad sådan, men ändå en
> del.

Nordirland ligger väl inte i Storbritannien(Skottland, England & Wales)? Nordirland tillhör väl Förenade konungariket Storbritannien och Nordirland?

;)

Senast redigerad av en moderator:
Bang skrev:
> hakanf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De ligger iofs i Nordirland, som är en del av
> > Storbritannien. En omtvistad sådan, men ändå
> en
> > del.
>
>
>
> Nordirland ligger väl inte i
> Storbritannien(Skottland, England & Wales)?
> Nordirland tillhör väl Förenade konungariket
> Storbritannien och Nordirland?
>
> ;)

UK då, ffs!

Bang skrev:
> Nordirland ligger väl inte i
> Storbritannien(Skottland, England & Wales)?
> Nordirland tillhör väl Förenade konungariket
> Storbritannien och Nordirland?

Mnja, "Storbritannien" är ett vardagligt namnet på "Förenade konungariket Storbritannien och Nordirland". Ungefär som det inte är fel att kalla "Konungariket Sverige" för "Sverige".

Sedan är förvisso, som du påpekar, att Storbitannien även är det gegrafiska namnet på en ö, men det är bara en av betydelserna. ;-)

Angående CRC. För två beställningar sedan köpte jag Två stycken Maxim vattenflaskor med tillhörande dryck fast i pulverform. Den ena flaskan var väl packeterad med dryckpulvret i en plastpåse som var fastspänd med gummisnodd runt flaskan. Den andra var inte det utan var enbart fastspänd med en gummisnodd.

När jag väl öppnade paketet låg mer än hälften av allt pulver utspritt i lådan och hade åkt in bland allt annat jag beställt.

Mina nya knävärmare, kedja, styrlindor mm. Allt hade kletig Maxim pulver på sig.
Jag mailade CRC samt två bifogade bilder varav den ena tagen i macroläge. Man ser tydligt på bilden att allt var utspritt och jag markerade hlet i påsen.

Jag ville ha en ny Maximpåse efetrsom det andra kunde man tvätta osv. Fick svaret från CRC att det inte så så farligt ut och att dem skulle återkomma.

Två månader senare fortfarande inget svar. Jag mailar tillbaka och får veta att jag inte får någon ersättning :(

CC som glömde skicka ett crossdäck istället för två skickade samma dag jag mailade dem och fick ett dagen efter.

Jag tycker fortfarande CRC är bra. Men servicen & hantering av köp, olika ärenden kan hanteras olika av olika medarbetare vilket också kan ha ett viss utfall på slutbetyget :)

Oskar skrev:
> CRC är relativt dyra, tycker jag.

vilka är överlag billigare? med motsvarande utbud och frakt that is. Jag är väldigt intresserad..

Letar man lägsta priser brukar en combo av ebay o tyskland fungera bäst
Mx4all(bor i samma område) har billiga tld prylar

Hur är det med retufrakten. Måste man påminna dom om den eller? Jag fick en felande gaffelpump, och ska få pengarna tillbaka för den, men pumpfan kostade ju 205.- att returnera. Dom nämnde inget om returfrakten, men då det var en felande produkt ska jag väl få den slanten tillbaka utan knussel?

Tillbaka
Topp