Erfarenheter av att beställa från Poison?

Jag har beställt från dem ett par gånger (ram, hjul mm i omgångar).
Intrycket är väl sådär men priserna är ju bra.
Har för mig att min ram tog tre veckor men de verkar kunna överraska åt båda hållen att döma av historier här på Happy.
Det borde gå att hitta lite gamla trådar i ämnet. Kolla även in butiksrecensioner där det finns flera omdömen.

Det verkar för övrigt finnas ett antal Zyankaliägare här på forumet så du kan säkert få omdömen om cykeln om du vill.

/Johan

Måste säga positivt överraskad, läst mycket om problem att få svar osv. Men mailade dom vid tre och hade utförligt svar nu vid 4

ttfh skrev:
-------------------------------------------------------
> Min cykel tog lang tid, men när jag beställde
> delar gick det skitfort.

Vad är lång tid? 5 veckor? bara för att få ett hum.

Muntis skrev:
> Vad är lång tid? 5 veckor? bara för att få ett
> hum.

Poison säger att "typisk" leveranstid är 15 arbetsdagar för en komplett cykel.
Jag fick vänta ca 6 veckor på min, men det var när Tyskland anordnade fotbolls-VM.

/Magnus

Kommer ej ihag exakt, men mer än 4 veckor. Tydligen hängde det pa färgen, att dom lackade olika kulörer olika veckor. Min zyankali är bra, men jag tror canyon ger ännu lite mer för pengarna.

Enligt svaret jag fick så har dom inget lager på cyklar, utan 2-3 veckor leverans för att dom eventuellt behöver några av delarna så dom kan bygga, plus reservation för färger på ramarna.

ttfh skrev:
> Kommer ej ihag exakt, men mer än 4 veckor.
> Tydligen hängde det pa färgen, att dom lackade
> olika kulörer olika veckor. Min zyankali är bra,
> men jag tror canyon ger ännu lite mer för
> pengarna.

Varför tror du canyon är bättre? Poison verkar iaf ha bättre komponenter på sina cyklar? Är canyon mer välgjord?

Hmm, jag får väl säga såhär : de försökte hela tiden göra rätt sak och ta ansvar för sina misstag, även om jag varit gladare om de bara låtit bli att göra fel.

Jag beställde en gul-svart CX i höstas, och när den inte kom på utsatt tid ringde jag dem. Det framkom då att de skickat den i god tid före utsatt leveransdag, men att speditören i Stockholm inte fått mitt telefonnummer varför de inte kände att de kunde boka tid för leverans.

Sagda speditör fann det lämpligare att faxa till Tyskland för att få mitt nummer, än att skicka ett brev till min adress (som de ju hade) för att be mig kontakta dem. När de inte fick svar på sitt fax (hallå? 2000-talet?) så faxade de _igen_. :(

När jag sedan fick cykeln visade den sig vara lackad svart-gul istället för gul-svart. Jag förklarade att jag kunde tänka mig att köpa den fellackade ramen också för rätt pris, istället för att vi skulle leka skicka-cykel-tillbaks-till-Tyskland-för-rambyte, och fick köpa den för 100€ (gratis frakt), istället för listpris 249€ plus frakt. Jag tyckte allt att de kunde gett mig ett ännu bättre pris eftersom de säkert inte hade tjänat en euro på ramen om jag skickat tillbaks cykeln, ifall man räknar all administration och annat, men nåja...

Så nu kommer jag snart ha en sommar-cykel som är lackad tvärt om mot min vinter-cykel ;)

/Fredrik

Tillbaka
Topp