mkallstrom
Aktiv medlem
Erfarenheter av thru axles från AliExpress?
Jag vill eventuellt byta ut framaxeln på min grushoj. Den jag har nu har en dum konstruktion där huvudet är fastgängat i ena änden och det sitter inte längre fast på ett sätt som jag känner mig bekväm med. Jag behöver en med 15-17 mm lång gänga för att den ska passa på ett bra sätt och det verkar vara lite knepigt att hitta, men på AliExpress finns det flera olika som passar. Om vi bortser från att den antagligen kommer att gå av och jag slår ihjäl mig, är det någon som har erfarenhet av axlar därifrån och kan säga om något märke/variant är att föredra framför andra, när det gäller finish och hur dom passar i gaffeln? Har t ex tittat på den här: https://www.aliexpress.com/item/400...21774!sea!SE!0!ABS&curPageLogUid=Y1RRSLXlXfaf
Alternativen verkar vara att köpa en Brand-X från Wiggle (och är inte alls säker på att det märket eller butiken ingjuter mer trygghet) eller att kasta pengar på en Robert Axle Project från Tyskland (och som för närvarande bara finns i lager hos B-D som numera har rätt dyr frakt).
Alternativen verkar vara att köpa en Brand-X från Wiggle (och är inte alls säker på att det märket eller butiken ingjuter mer trygghet) eller att kasta pengar på en Robert Axle Project från Tyskland (och som för närvarande bara finns i lager hos B-D som numera har rätt dyr frakt).