Erfarenheter från Slovenien?
Efter en del efterforskning har jag kommit fram till att Mangart saddle (Klanska Škrbina/Forcella della Lavina/Lahnscharte) verkar vara riktigt bra cykling. Även Vrsic Pass verkar helt ok. Därutöver verkar det lite tunnsått med den typ av cykling vi är ute efter, dvs höga berg och vackra vyer. Någon som har cyklat i de trakterna alternativt ner till kusten som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Givetvis har jag använt mig av @GoranS eminenta metatråd för utlandscykling. Tipsar om den igen i fall någon inte har fått upp ögonen för den:
Happyiter som har nämnts i samband med Slovenien är
@Karin_P
@konken Hen har inte varit inloggad på länge, men Karin_P har kanske kontaktuppgifter. Hen verkar bo/ha bott där.
@zodah
@gabbeon
Vi har tänkt att cykla racer, men även CX/gravel är tänkbart. Tacksam för all input jag kan!
Givetvis har jag använt mig av @GoranS eminenta metatråd för utlandscykling. Tipsar om den igen i fall någon inte har fått upp ögonen för den:
[Metatråd] Happy-RR:ar med utlandscykling
Genom åren har många happyiter besökt andra länder, cyklat och skrivit en RR om äventyret. Denna tråd samlar länkar till sådana RR:ar. Klicka på önskat lands namn i listan nedan så kommer du till inlägget med RR-länkar för det landet. Saknas landet i listan har jag inte hittat någon RR...
happyride.se
Happyiter som har nämnts i samband med Slovenien är
@Karin_P
@konken Hen har inte varit inloggad på länge, men Karin_P har kanske kontaktuppgifter. Hen verkar bo/ha bott där.
@zodah
@gabbeon
Vi har tänkt att cykla racer, men även CX/gravel är tänkbart. Tacksam för all input jag kan!