Eskilstunabor se hit!!!!

Henkan

Ny medlem
Eskilstunabor se hit!!!!
Hejsan

Undrar om någon kan tipsa om bra stigar för MTB i Vilsta....har kört Smeracet för att antal år sedan och kommer ihåg Vilsta som ett perfekt ställe för MTB.

Tack på förhand.

Henke

Eskilstunabor se hit!!!!
Hej

Javafan... jag poster väl den här då (har länge lovat bla Max att göra en inventering...):
Vilsta_liten.JPG

Det jag har gjort är att ritat in en liten favoritsträcka (i rött) bland de två 5km slingorna som har elljus mellan sig (gult). Milen är grön (gröna milen). Det svarta är grusvägarna som går igenom området. Underförstått är att du nyttjar (försikigt) de markerade motionsspåren där det inte är rödmarkerat. Medurs cykling föredras, men allt funkar.

Särskilt den bit som går igenom 5km i kjulsta (på sörmlandsleden) är riktigt fin.

För att den här skall ge något bör du ha en orienteringskarta i 1:10000. Den får du om kan trilla på någon i Eskilstunafors OK, som har lokal i Vilsta. Eller så av mig, jag TROR jag har ett par ex hemma.

Annars kan jag säga att detta, med lite variation, utgör stommen i vår cykling i Vilsta. Det finns massor, men jag törs lova att det här hör till de bästa slingorna.

Hare

//Erik

Eskilstunabor se hit!!!!
Fin karta!

Jag kan bara hålla med Erol, det utritade är det bästa
Vilsta erbjuder. Slingan får med de två riktigt sköna
hällarna vid vattentornet och ovanför skjulsta, snyggt gjort!

Eskilstunabor se hit!!!!
Jag guidar gärna den sträckan ngn gång i slutet av nästa, om någon tål ett lite lägre tempo. Tävling till helgen.

Bra att du gillar kartan Max. Den har åldrats ett tag på min hårddisk. Har själv kommit igång lite med cyklingen igen efter ett kortare uppehåll med familj och förkylning.

//Erik

Tillbaka
Topp