happymtb.fr
Aktiv medlem
ESS 2018 - Glennduro i Göteborg 15:e april
Tack för ytterligt förklarande om licenser ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Henrik83 sa:Majkel sa:Gött mos! Var bor man lämpligen? Om man med lämpligen menar att man önskar umgås med andra deltagare, snegla på de gudalikt duktiga och kanske höra Kristinkamphets i verkligheten samtidigt som en pilsner ingjuter mod i ens egna spaghettiben.
Scandic Opalen är ett säkert kort för att umgås med likasinnade.
Det är en enda kvot för totalt antal anmälda, inte per klass. Än så länge är det gott om plats kvar.AX3L sa:Hur ser det ut med anmälningar i motionsklassen herrar förresten? Börjar det bli fullt eller finns det gott om platser kvar? Behöver stämma av lite för att se om jag kan åka ner...
Jimel sa:Ingår det någon form utav förtäring i anmälningsavgiften? Typ sportdryck, mat eller frukt?? Har noll koll och planerar vad man behöver ha med sig, boende bokat iaf.
Jag minns inte att vi från arrangörshåll pratat om det än så vi får återkomma där.Jimel sa:Jimel sa:Ingår det någon form utav förtäring i anmälningsavgiften? Typ sportdryck, mat eller frukt?? Har noll koll och planerar vad man behöver ha med sig, boende bokat iaf.
Ingen som vet hur det brukar vara?
Rattnalle sa:Jag minns inte att vi från arrangörshåll pratat om det än så vi får återkomma där.Jimel sa:Jimel sa:Ingår det någon form utav förtäring i anmälningsavgiften? Typ sportdryck, mat eller frukt?? Har noll koll och planerar vad man behöver ha med sig, boende bokat iaf.
Ingen som vet hur det brukar vara?
Zwinto10mm sa:Nån som vet hur det är med tider,poäng och placering i klasserna? Sist jag var med i vallåsen (2015?) var det nå prat om att det inte skulle bli några "placeringar" i motion. Vilket jag har för mig det blev. Men kollar man nu på resultat så står bara tid, ingen placering. I tävlingsklassen från samma år står både placering och tider.
Har mailat ess men inget svar. Nån som har koll?:) Tack på förhand.
Ja, ESS verkar ha valt en egen modell med motionsklass utan licenkrav. Då får man inte heller presentera någon resultatlista. I annan cykling brukar det finnas en motionsklass med resultat och krav på engångs- eller baslicens.Klas A sa:Mysko, är det specifikt för enduro? Alla tävlingar jag någonsin ställt upp på har varit i motionsklass och de har haft resultatlista i motionsklassen. Inkl mtb tävlingar. Men det kvittar mig, blir kul ändå!
stenmark sa:Du måste gå med i en SCF ansluten klubb. Klubben kan sedan lägga upp dina mailaddress i swecyclingOnline.
Zwinto10mm sa:stenmark sa:Du måste gå med i en SCF ansluten klubb. Klubben kan sedan lägga upp dina mailaddress i swecyclingOnline.
Jösses va krångligt. Tack för svaret!
Dirren sa:Och sedan ansöka om uci id tror jag det heter och även titta igenom en webbaserad antidopingkurs, o varje sak tar sin tid... så ja, ganska omständigt.
Stream sa:Dirren sa:Och sedan ansöka om uci id tror jag det heter och även titta igenom en webbaserad antidopingkurs, o varje sak tar sin tid... så ja, ganska omständigt.
Det där stämmer inte. UCI-id får man automatiskt på sin licens och dopingkurs har jag aldrig behövt gå någon.
Processen är inte så krånglig som man kan tro.
Stream sa:Dirren sa:Och sedan ansöka om uci id tror jag det heter och även titta igenom en webbaserad antidopingkurs, o varje sak tar sin tid... så ja, ganska omständigt.
Det där stämmer inte. UCI-id får man automatiskt på sin licens och dopingkurs har jag aldrig behövt gå någon.
Processen är inte så krånglig som man kan tro.
Bara att plocka fram dosimetern så är du hemma.zinkpasta sa:Man kanske får dopa sig så att man orkar med pappers/webformulärsexercisen?
Raggamuffin sa:Hur är sträckorna i dagsläget? DH för getter var ju snöfri för nån vecka sen när jag var uppe men det kanske är mer snö nu?
Henrik83 sa:Raggamuffin sa:Hur är sträckorna i dagsläget? DH för getter var ju snöfri för nån vecka sen när jag var uppe men det kanske är mer snö nu?
Känns inte den sträckan rätt 2015? Borde väl finnas nå annat & välja på om man vill ha nå lite köttigare sträcka.
Henrik83 sa:Raggamuffin sa:Hur är sträckorna i dagsläget? DH för getter var ju snöfri för nån vecka sen när jag var uppe men det kanske är mer snö nu?
Känns inte den sträckan rätt 2015? Borde väl finnas nå annat & välja på om man vill ha nå lite köttigare sträcka.
Just den förutsättningen får ni som vill köra hantera själva :-)Enduro Fredrik sa:Ställ in skiten... Hur och var ska man kunna träna i detta snöbekläda land??
WAKIdesigns sa:Is enduro I Änggården skulle vara något jag skulle inte vilja missa. Bara sätta Benny Hill soundtrack på hörlurar och kör
Rattnalle sa:Just den förutsättningen får ni som vill köra hantera själva :-)Enduro Fredrik sa:Ställ in skiten... Hur och var ska man kunna träna i detta snöbekläda land??
Jag jobbar inte själv med bandragningen men jag vet att både isläge och ökad risk för slitage för att våren verkar ta det lugnt finns med i tankarna hos de som gör det.
Enduro Fredrik sa:Rattnalle sa:Just den förutsättningen får ni som vill köra hantera själva :-)Enduro Fredrik sa:Ställ in skiten... Hur och var ska man kunna träna i detta snöbekläda land??
Jag jobbar inte själv med bandragningen men jag vet att både isläge och ökad risk för slitage för att våren verkar ta det lugnt finns med i tankarna hos de som gör det.
Ajaj, får nog bli Skåne för min del i år ?