ESS 2018 - Glennduro i Göteborg 15:e april

Henrik83 sa:
Majkel sa:
Gött mos! Var bor man lämpligen? Om man med lämpligen menar att man önskar umgås med andra deltagare, snegla på de gudalikt duktiga och kanske höra Kristinkamphets i verkligheten samtidigt som en pilsner ingjuter mod i ens egna spaghettiben.

Scandic Opalen är ett säkert kort för att umgås med likasinnade.

Tackar :) bokat och klart.

Ingår det någon form utav förtäring i anmälningsavgiften? Typ sportdryck, mat eller frukt?? Har noll koll och planerar vad man behöver ha med sig, boende bokat iaf.

I den mån det finns branter liknande den på DH for goats så kommer vi i år att anlägga snällare linjer runt det svåra, s.k. "chickenlines".

Hur ser det ut med anmälningar i motionsklassen herrar förresten? Börjar det bli fullt eller finns det gott om platser kvar? Behöver stämma av lite för att se om jag kan åka ner...

AX3L sa:
Hur ser det ut med anmälningar i motionsklassen herrar förresten? Börjar det bli fullt eller finns det gott om platser kvar? Behöver stämma av lite för att se om jag kan åka ner...
Det är en enda kvot för totalt antal anmälda, inte per klass. Än så länge är det gott om plats kvar.

Nån som vet hur det är med tider,poäng och placering i klasserna? Sist jag var med i vallåsen (2015?) var det nå prat om att det inte skulle bli några "placeringar" i motion. Vilket jag har för mig det blev. Men kollar man nu på resultat så står bara tid, ingen placering. I tävlingsklassen från samma år står både placering och tider.

Har mailat ess men inget svar. Nån som har koll?:) Tack på förhand.

Zwinto10mm sa:
Nån som vet hur det är med tider,poäng och placering i klasserna? Sist jag var med i vallåsen (2015?) var det nå prat om att det inte skulle bli några "placeringar" i motion. Vilket jag har för mig det blev. Men kollar man nu på resultat så står bara tid, ingen placering. I tävlingsklassen från samma år står både placering och tider.

Har mailat ess men inget svar. Nån som har koll?:) Tack på förhand.

Enligt scf får man inte presentera en resultatlista för motionsklass, eftersom det inte är en tävling.

Mysko, är det specifikt för enduro? Alla tävlingar jag någonsin ställt upp på har varit i motionsklass och de har haft resultatlista i motionsklassen. Inkl mtb tävlingar. Men det kvittar mig, blir kul ändå!

Klas A sa:
Mysko, är det specifikt för enduro? Alla tävlingar jag någonsin ställt upp på har varit i motionsklass och de har haft resultatlista i motionsklassen. Inkl mtb tävlingar. Men det kvittar mig, blir kul ändå!
Ja, ESS verkar ha valt en egen modell med motionsklass utan licenkrav. Då får man inte heller presentera någon resultatlista. I annan cykling brukar det finnas en motionsklass med resultat och krav på engångs- eller baslicens.
ESS motionsklass=Vätternrundan. :D

Verkar finnas ett uppdämt behov att veta varför det är som det är.
Lingon har i princip rätt.
ESS kör tekniskt sett två tävlingar, alltså två tävlingar registreras till SCF per deltävling. Där den ena är en vanlig tävling och den andra är ett motionslopp.
På så sätt slipper motionsklass lösa licens, men får i gengäld inget resultat.

Så har de vart dom senaste åren.

Senast ändrad:
Nån som vet hur man gör en användare på swecyclingonline.se för att skaffa license till tävligen, eller finns det nått enklare sätt?

"angiven användare finns inte" står det när jag anger min mail som såklart inte finns efter som jag är ny användare.

Bilagor

• 123.jpg
    123.jpg
    66 KB · Besök: 79
Dirren sa:
Och sedan ansöka om uci id tror jag det heter och även titta igenom en webbaserad antidopingkurs, o varje sak tar sin tid... så ja, ganska omständigt.

Det där stämmer inte. UCI-id får man automatiskt på sin licens och dopingkurs har jag aldrig behövt gå någon.
Processen är inte så krånglig som man kan tro.

Stream sa:
Dirren sa:
Och sedan ansöka om uci id tror jag det heter och även titta igenom en webbaserad antidopingkurs, o varje sak tar sin tid... så ja, ganska omständigt.

Det där stämmer inte. UCI-id får man automatiskt på sin licens och dopingkurs har jag aldrig behövt gå någon.

Jo det stämmer när det är första gången, håller på med det nu.

Stream sa:
Dirren sa:

I en perfekt värld kanske men det är SCF vi snackar om här. Jag fick maila fram och tillbaka med Scf ett tag för att få mitt UCI-id :(

Hur är sträckorna i dagsläget? DH för getter var ju snöfri för nån vecka sen när jag var uppe men det kanske är mer snö nu?

Raggamuffin sa:
Hur är sträckorna i dagsläget? DH för getter var ju snöfri för nån vecka sen när jag var uppe men det kanske är mer snö nu?

Känns inte den sträckan rätt 2015? Borde väl finnas nå annat & välja på om man vill ha nå lite köttigare sträcka.

Henrik83 sa:
Raggamuffin sa:

Känns inte den sträckan rätt 2015? Borde väl finnas nå annat & välja på om man vill ha nå lite köttigare sträcka.

Går alltid att superblodiga utför, den stigen som puttades uppför 2 gånger 2015. Får DH 4 goats att se ut som rena flowstigen.

Henrik83 sa:
Raggamuffin sa:

Använde bara den som referens utan nån åsikt om den ska vara med eller ej, vilket jag inte heller vet. För min del får den gärna skippas.

När jag var uppe sist och gick för ett par dagar sen var det mest is överallt. Jag gick givetvis inte överallt, men den generella känslan var att stigar på platten var isbana och stigar utför var isfall.

Enduro Fredrik sa:
Ställ in skiten... Hur och var ska man kunna träna i detta snöbekläda land??
Just den förutsättningen får ni som vill köra hantera själva :-)

Jag jobbar inte själv med bandragningen men jag vet att både isläge och ökad risk för slitage för att våren verkar ta det lugnt finns med i tankarna hos de som gör det.

Ni har väl dubbdäck? ;)
Skämt åsido hoppas vi på en snabb snösmältning kommande veckor. Vissa av de planerade sträckorna ser inte roliga ut just nu nej. Det är mkt is, som kommer att omvandlas till vatten och lera. Vi kommer dock att göra vårt bästa för att det ska bli en bra tävling!

Rattnalle sa:
Enduro Fredrik sa:

Jag jobbar inte själv med bandragningen men jag vet att både isläge och ökad risk för slitage för att våren verkar ta det lugnt finns med i tankarna hos de som gör det.

Ajaj, får nog bli Skåne för min del i år ?

Enduro Fredrik sa:
Rattnalle sa:
Enduro Fredrik sa:

Ajaj, får nog bli Skåne för min del i år ?

Vissa delar av Skåne är lika illa - läs Genarp/Österlen. Och Vallåsen åks det fortfarande skidor på :)
De två första rallytävlingarna har ställts in/flyttats redan så snön drabbar flera sporter.

Nej jag skippar nog tyvärr.

Tillbaka
Topp