ESS Falun - Var är hetsen?

xdr sa:
Är den stora stenkistan med på ss4?
Vet inte exakt vad du menar, men det där svinbranta med massa klippor när man kommer ut ur skogen in på öppen mark (dvs in i gamla slalombacken) är inte med utan man kör den enklare varianten länge till höger. Fram dit är det inte så stenigt, man kör typ som gamla röda.

Octagon sa:
xdr sa:
Är den stora stenkistan med på ss4?
Vet inte exakt vad du menar, men det där svinbranta med massa klippor när man kommer ut ur skogen in på öppen mark (dvs in i gamla slalombacken) är inte med utan man kör den enklare varianten länge till höger. Fram dit är det inte så stenigt, man kör typ som gamla röda.

Den som var så spännade!

Ultralite sa:
xdr sa:
Det är något speciellt när man behöver spola av sig själv och cykeln vid cykeltvätten.

Sköljde av cykeln i forsande diken mellan sträckorna. Räddade mina bromsbelägg, var väl många som nötte ner dem totalt i den sandiga jorden.

Jag bytte precis innan och efter tävlingen. Dessutom pajjade min dropper, bakväxel och vevlager..

Rullade igenom SS1, 2 och 3. Folktomt och ohetsigt.
1:an var kul och brant och på delvis nya stigar. Hoppas innerligt att folk håller sig inom band och stigar, det kan lätt bli väldigt fula och breda spår på denna sträckan och området är populärt bland flanörer som kan vara handläggare på så väl länsstyrelsen som kommunen. Samt sura gubbar som vet hur man skriver insändare. Eftersom det är mindre än 2 km från mitt hus och jag cyklar här varje vecka är jag lite orolig...

2:an var riktigt fin och lagom platt för att varken behöva bromsa eller trampa så jättemycket. 3:an jätteplatt. Både 2och 3 kommer att få folk att fundera på om det verkligen är så häftigt med ultralågt BB.

Octagon sa:
Rullade igenom SS1, 2 och 3. Folktomt och ohetsigt.
1:an var kul och brant och på delvis nya stigar. Hoppas innerligt att folk håller sig inom band och stigar, det kan lätt bli väldigt fula och breda spår på denna sträckan och området är populärt bland flanörer som kan vara handläggare på så väl länsstyrelsen som kommunen. Samt sura gubbar som vet hur man skriver insändare. Eftersom det är mindre än 2 km från mitt hus och jag cyklar här varje vecka är jag lite orolig...

2:an var riktigt fin och lagom platt för att varken behöva bromsa eller trampa så jättemycket. 3:an jätteplatt. Både 2och 3 kommer att få folk att fundera på om det verkligen är så häftigt med ultralågt BB.[/quote

Vi är påväg ut nu. Jag lovar att vi ska försöka hålla oss inom banden. Hur pass svårt är det? Jämfört med källviken?

Körde alla sträckor igår. 1-3 är inte så tekniskt svåra, inge "döds-" I sikte. Däremot så är de ganska platta så kommer bli både jobbigt och svårt att hålla uppe farten.

1-3 så önskade jag mig nåt mer trampvänligt... 4-6 är fina tycker jag. Ingen riktig döds nånstans eller överraskningar, körde och väntade på att det skulle komma hela tiden men tji, ändå lite lättad innerst kanske.

Sådär enduro-feeling på de som skeppades upp gång på gång med bil till toppen imho.

Fina sträckor. Med tanke på det förutspådda vädret är jag rätt nöjd med att det inte var något dödsbrant. Spännande dock att jag får kram/armpump på första sträckan. Det blir en intressant morgondag.

Edit: Jag som inte har kört någon tävling sen 2015 noterade att idag var det ett jäkla linjekollande, provkörning och hemskt lite fika. Är det såhär enduroserien är nuförtiden?

Senast ändrad:
xdr sa:
Edit: Jag som inte har kört någon tävling sen 2015 noterade att idag var det ett jäkla linjekollande, provkörning och hemskt lite fika. Är det såhär enduroserien är nuförtiden?

Japp. Min känsla är att det blir mindre skateboard och mer allvar efter hand.

Foto uppe på Facebook från dagen.
300 cyklister och 100 foto i vanlig ordning.

Raggamuffin sa:
xdr sa:

Jag tar med mig kakor och macka i protest. Långsam fikacykling i motionsklassen..

Raggamuffin sa:
1-3 så önskade jag mig nåt mer trampvänligt... 4-6 är fina tycker jag. Ingen riktig döds nånstans eller överraskningar, körde och väntade på att det skulle komma hela tiden men tji, ändå lite lättad innerst kanske.

Sådär enduro-feeling på de som skeppades upp gång på gång med bil till toppen imho.

De borde kört emtb istället?

Raggamuffin sa:
xdr sa:

edit: Fel.

Senast ändrad:
Raggamuffin sa:
xdr sa:

Hittade!

Senast ändrad:
Det var ju en rätt trevlig tävling. Synd på hällregnet bara. Fetmats med blöta rötter och stenar var spännande.

Öppnade sig när vi stod i starten på ss2, gick på näsan direkt :D

Vi tänkte att vi drar all sträckor direkt innan det blir värre men det var väl inget genidrag, längre bak i fältet måste det mesta nästan varit torrt?

Välarrangerat, uppmärkt och pilat mm kunde lägga energin på att cykla - tummen upp.

Raggamuffin sa:
Mathias B sa:
Här har vi länken: https://www.facebook.com/pg/enduroswedenseries/photos/?tab=album&album_id=1131287150342874

Men det var väl fler fotografer ute, jag tyckte att jag såg en hel del.

Alltid många fotografer men få foto,det är som på långloppen. Det mesta som dyker upp är på eliten - som ändå verkar ha egna på plats.

Man får fortsätta köra säsong på säsong så har man en dag tur och fastnar på ett foto, hoppas jag.

Jag brukar ändå fastna på bild för det mesta, denna gång på instagram-stories, men med tanke på hur mycket fotografer som stod längs med banan väldigt tidigt så bör det ju finnas på de allra flesta, även om det inte är officiella ess-fotografer.

Du är för snabb!

Senast ändrad:
rekrevs sa:
Rattnalle sa:
xdr sa:
SÅKLART!!! VARJE JÄVLA GÅNG JAG TÄVLAR I FALUN!!!!

Hoppas det iallafall blir bättre än förra gången...

blunder: Jag har fått PM:et
Det var tider det ;-)

Ja fy fan vilken lerfest det var ?

Jag har en rolig minnesbild av den tävlingen... jag var ut å kikade och åkte runt på de olika specialsträckorna med bil... det gick ett rullskidslopp samtidigt... Alla cyklister man mötte såg väldigt glada ut i regnet och alla rullskidåkare såg helt miserabla ut... :D

ParkaPre sa:
rekrevs sa:
Rattnalle sa:
xdr sa:
SÅKLART!!! VARJE JÄVLA GÅNG JAG TÄVLAR I FALUN!!!!

Hoppas det iallafall blir bättre än förra gången...

blunder: Jag har fått PM:et
Det var tider det ;-)

Ja fy fan vilken lerfest det var ?

Jag har en rolig minnesbild av den tävlingen... jag var ut å kikade och åkte runt på de olika specialsträckorna med bil... det gick ett rullskidslopp samtidigt... Alla cyklister man mötte såg väldigt glada ut i regnet och alla rullskidåkare såg helt miserabla ut... :D

Och där har vi det bevisat att endurocyklister alltid har det trevligare än andra svetton!

Grymt kört av alla deltagare, jag lekte lite sportfotograf under hela dagen.
Var runt på all SS och fotade.
När jag såg @erikkilstrom bilder känns det som jag satsade på kvantitet före kvalité...
Mörkt i skogen blev ISO på dödsnivåer.

https://flic.kr/s/aHsmkqFkNf (Bilderna håller på att läggas upp nu)
Självklart fritt att använda bilderna och tagga mig gärna.

Hedlund80 sa:
När jag såg @erikkilstrom bilder känns det som jag satsade på kvantitet före kvalité...

För många av deltagarna är kvantitet viktigare än kvalité men jag tyckte det blev fina bilder.

Hedlund80 sa:

Snyggt war face: https://www.flickr.com/photos/159583443@N06/42079778050/in/album-72157696719500702/lightbox/

Rattnalle sa:
Hedlund80 sa:

Snyggt war face: https://www.flickr.com/photos/159583443@N06/42079778050/in/album-72157696719500702/lightbox/

Måste mött en bjärv.

Hedlund80 sa:

Grymt fotat!

Bra film och bra kört! Fast jag var några tiondelar snabbare;) Sjukt jämna tider vi hade! Förutsättningarna ser också ut att ha varit liknande då det är jag som rullar iväg framför dig på ss5 :D

Thunell sa:
Bra film och bra kört! Fast jag var några tiondelar snabbare;) Sjukt jämna tider vi hade! Förutsättningarna ser också ut att ha varit liknande då det är jag som rullar iväg framför dig på ss5 :D

Haha, det var löjligt jämna tider på samtliga sträckor :)

Raggamuffin: Vi hann iallafall till transportsträckan till ss3 och hade samma plan. Stog och kikade i slutet på ss6 sen, det verkade som det torkade upp fort.

Hittade en film på nätet också.

Terminator6_380.jpg

Tillbaka
Topp