ESS Gesunda - Hetstråden!

Ska man betala extra för att använda liften i Gesunda oxå? För oss som inte har sparat extra semester för att komma tidigare i veckan, blir träningen officiell på fredagen eller ska den släppas tidigt till andras fördel (som har godmode i semesterdagar)

Bör vara lika för alla tävlande är min åsikt. Det är inte en hundring eller två man lägger ner på detta även om man inte är med i toppen och fajtas!

=) peace Love and understanding

mxHOLGE sa:
Ska man betala extra för att använda liften i Gesunda oxå? För oss som inte har sparat extra semester för att komma tidigare i veckan, blir träningen officiell på fredagen eller ska den släppas tidigt till andras fördel (som har godmode i semesterdagar)

Bör vara lika för alla tävlande är min åsikt. Det är inte en hundring eller två man lägger ner på detta även om man inte är med i toppen och fajtas!

Öh, det är väl lika för alla? Det är väl upp till var och en hur man väljer att ta ut sin semester, det är väl inte arrangörens ansvar?

För övrigt har det väl redan framgått att det är SS1 och 3 från förra året sam de lättare banorna i parken som gäller?

Eller så har jag uppfattat det iaf.

Bokad och klar, kommet dit solo då kamraten som skulle med fick förhinder.
Nån man kan hänga på, snacka skit med och hetsa med? Är blott fortfarande en rookie när det kommer till tävlingarna ?

Hola! Om någon ska upp och behöver sängplats så hojta. Har bokat en stuga intill backen med någon säng eller två lediga så är bara att säga till om man vill vara med och dela. Vi har den mellan 24-28/8. Är man inte där hela tiden funkar det också så klart. :)

Luthman Photography sa:
mxHOLGE sa:

Öh, det är väl lika för alla? Det är väl upp till var och en hur man väljer att ta ut sin semester, det är väl inte arrangörens ansvar?

Försöker du göra dig lustig eller?

Jag undrar om det är ok med fuskträning innan den officiella träningen på fredag? Jag tycker inte det!

mxHOLGE sa:
Luthman Photography sa:
mxHOLGE sa:

Försöker du göra dig lustig eller?

Jag undrar om det är ok med fuskträning innan den officiella träningen på fredag? Jag tycker inte det!

Jag för söker inte göra mig lustig. Jag är lustig.

Jag tolkade ditt inlägg som att du tyckte att det var orättvist att folk kunde träna på fredagen. Generellt har väl bandningen inte varit klar förrän på första officiella träningsdagen. Tydligen fel. Jag ber, på mina bara knän, så hemskt mycket om ursäkt.

Sen är det ju som H. sa, det är ju redan i stort sett officiellt vilka sträckor som tävlingen går på.

mxHOLGE sa:

Följande står klart och tydligt på första sidan i inbjudan:

Torsdag 10.00 – 16.00 Öppen träning
Fredag 10.00 – 16.00 Öppen träning

End of discussion.

bokrantz sa:
Följande står klart och tydligt på första sidan i inbjudan:

Torsdag 10.00 – 16.00 Öppen träning
Fredag 10.00 – 16.00 Öppen träning

End of discussion.

Inte på enduroswedenseries.se
Därav missförståndet.

Jon jag ber, på mina bara knän, så hemskt mycket om ursäkt!

Just nu känner jag mig oerhört liten och klen...

Gaska upp er grabbar nu blir det bikepark fest i dagarna fyra!
Sträckorna kommer ut på karta i slutet på veckan.
Kafe´ med mackor å liknande nere vid dalstationen och toppstugan bjuder på all slags mat och fullständiga rättigheter. Man kan dock på riktigt för en 50 lapp få sig typ en Somalisk Getsoppa på fd Värdshuset om man frågar riktigt snällt...
Middag på lördag med utlottning av fina priser till tävlande som kommer å äter.

Lite info ang specialsträckorna på Gesunda Giant Enduro tävlingen lördagen den 27/8

Vi startar som förra årets tävling, cykling uppför till SS1 som är Bonsai - Carro Line - Budrundan. Årets SS2 är förra årets tredje specialsträcka, Ekorrberg. Sedan cyklar man tillbaka till Gesundaberget och tar lift upp till SS3 - Älgspyan.

Därefter cykling upp till SS4: Skogsmys Magic carpet. Lift upp till SS5: Stökspåret - Xellerator. Lift upp till SS6 och ner i den nybyggda leden som heter Trippel J.

Vi kommer att ha livetiming på två delsträckor, troligen SS 2 och SS4.

Bilagor

• gess16.jpg
    gess16.jpg
    25.7 KB · Besök: 38
  • gess16.2.jpg
    gess16.2.jpg
    18.6 KB · Besök: 31
Lite bilder från den nya leden som vi inviger till helgen. Tripple J (byggherrar Jacob, Jacob och Jocke) En del går in under liften men är utan dödsbranter :-)

Bilagor

• 3xjbro.jpg
    3xjbro.jpg
    117 KB · Besök: 38
  • 3xjbro.2.jpg
    3xjbro.2.jpg
    282 KB · Besök: 37
  • 3xjunderlift.jpg
    3xjunderlift.jpg
    159 KB · Besök: 26
UrTomas sa:
Känner du igen dig på sista bilden, Per-Erik? ;)

Funderar på om jag ska försöka ta mig dit och kika på lördag...

Jajamän, den där kurvan har jag synat på riktigt nära håll! :-D

Fast jag kan ju inte beskylla Gesunda eller Onegear för mitt armbrott, jag får ju faktiskt skylla mig själv eftersom leden fortfarande var under byggnation när jag bröt den.

Per-Erik sa:
UrTomas sa:
Känner du igen dig på sista bilden, Per-Erik? ;)

Funderar på om jag ska försöka ta mig dit och kika på lördag...

Jajamän, den där kurvan har jag synat på riktigt nära håll! :-D

Fast jag kan ju inte beskylla Gesunda eller Onegear för mitt armbrott, jag får ju faktiskt skylla mig själv eftersom leden fortfarande var under byggnation när jag bröt den.

Så är det :) Ska du dit och kolla på lördag?

Det ser ut att bli blött! Och kallt... Enduro at it's best!

Hur brukar Gesunda klara av en regnskur? Ska man förvänta sig lervälling på lördagen vid kraftigt regn på fredag? Eller brukar det rinna undan?

Blött på fredag men sol på lördag säger en prognos... Kallt? Nja 18-21 grader... Bikeparken klarar regn väldigt bra men det är några ställen på Ekorrberget (ss2) som kan bli lite tunga...

Anmäl intresse för middag till katarina.lavin@gesundaberget.se
Massor med utlottningspriser till er som kommer på middagen. Just nu ca 40 anmälda och det är max 75pers så skynda boka!
Åsså en bild från nya leden Tripple J som blir såå grym.

Bilagor

• 20160824_194114.jpg
    20160824_194114.jpg
    571.1 KB · Besök: 35
Vart är gilla-knappen?

Ser tokfint ut, känns riktigt surt att jag är upptagen med annat, men jag får nog göra mig ett ärende till Gesunda nån annan helg, trippel J såg ju spännande ut :)

theBrand sa:
Vart är gilla-knappen?

Ser tokfint ut, känns riktigt surt att jag är upptagen med annat, men jag får nog göra mig ett ärende till Gesunda nån annan helg, trippel J såg ju spännande ut :)
Jag har samma ambition, hör av dig om du vill ha sällskap så kan vi se om det funkar.

Rattnalle sa:
theBrand sa:
Vart är gilla-knappen?

Jag har samma ambition, hör av dig om du vill ha sällskap så kan vi se om det funkar.

Jag ber min sekreterare kontakta dig.

Hmm. Sitter i husvagnen å blickar upp på berget, jävla regn det som var så fint igår.
Det är väl bara att bita i det sura å ge sig upp i backen å utnyttja liftkortet.

Blir ju uppehåll mellan 15-16 ???

Tillbaka
Topp