Etape du Tour 2013
I onsdags öppnade anmälan till nästa års Etape du Tour http://www.letapedutour.com/ET1/us/homepage.html Jag hängde på låset och fick en av dom 4000 första platserna, som kostar 75 EUR mot 95 EUR för dom resterande 6000. Trots att det bra är ett lopp 2013 är det fortfarande inte slutsålt så om någon funderar är det läge passa på. Kanske beror det på att nästa års upplaga saknar dom legendariska stigningar som etappen brukar förknippas med. Det verkar ivf så på en del kommentarer jag läst på diverse forum. 130 km och ca 3500 hm kommer nog kännas i benen vid målet hur som helst. Stigningen upp till Semnoz på 11,3 km och 8,3% kommer absolut att göra det.
Nästa år blir tredje raka etapen för min del och efter missären för två år sedan mellan Issoire och St Flour samt årets upplaga mellan Albetville och La Toussuire med lätt regn i starten och sedan uppklarnade hoppas jag på en upplaga med fint men inte för varmt väder hela vägen.
Nästa år blir tredje raka etapen för min del och efter missären för två år sedan mellan Issoire och St Flour samt årets upplaga mellan Albetville och La Toussuire med lätt regn i starten och sedan uppklarnade hoppas jag på en upplaga med fint men inte för varmt väder hela vägen.