Ett paket från utlandet kom idag...

bigfish

Ny medlem
Bäst att inte ha några förväntningar.

Bilagor

• box.jpg
    box.jpg
    66.2 KB · Besök: 19
Det ska till ganska mycket tålamod att klara leta fram kameran och knäppa ett kort innan man äns har gnagt i tejpen på paketet :) Öppna nu så vi får se!

hehe, som sas tidigare, lätt hojj. va väger den? spec tack, kan ju vara ett intressant objekt att införskaffa, en luftcykel

Senast redigerad av en moderator:
Har du inte satt framdäcket åt fel håll? :o
Fin hoj annars. Mycket prisvärda cyklar det där Canyon.
Bort med reflexer och den där hämska plattan mellan kassetten och hjulet så blir det kalas!

Den där blir skojig i skogen. Grattis ! Beträffande däcken så har tysken vänt båda fel. Vänd dem bara så blir allt bra.

//Skogling

Helfin hoj, jag tror du kommer få många trevliga mil med den!

Undra om någon någonsin kommer slå ditt rekord på sex (nästan nio t.o.m.) inlägg med bilder på egen Canyon i rad i egen tråd samma dag...

:D

Väldigt fin cykel ser den ut som i verkligheten också. Jag hoppas också på fint väder imorrn och att mina kompis ringer. (:

bigfish: Japp, inget ont om massor med bilder, bara trevligt. Då ser man lättare hur den ser ut. : ) Men kom ihåg det där med "massormedbilderpåsinCanyon, det ska vi allt bli två om.....

mohahahhaHAHAHAHAHAHA!!

Hallå

Jag säger ju att Canyon är den nya Happy-folkan. Skall smolka lite i glädjebägaren för oss allehop. Min LBS-mek hade haft isär ett vevlager på en Canyon-racer i veckan, och ondgjorde sig över att de inte fettat in ordentligt samt dragit åt utav helvete. "Det blir väl så om man bygger 10000 cyklar i veckan".

Är det ngt om ni som har Canyon har märkt? Jag kommer att kolla upp min när den kommer.

//Erik

Erol skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå
>
> Jag säger ju att Canyon är den nya Happy-folkan.
> Skall smolka lite i glädjebägaren för oss allehop.
> Min LBS-mek hade haft isär ett vevlager på en
> Canyon-racer i veckan, och ondgjorde sig över att
> de inte fettat in ordentligt samt dragit åt utav
> helvete. "Det blir väl så om man bygger 10000
> cyklar i veckan".
>
> Är det ngt om ni som har Canyon har märkt? Jag
> kommer att kolla upp min när den kommer.
>
> //Erik

Ja den hårda åtdragningen stämmde på min men fett var det ordentligt inkladdat med, har märkt att det började knaka lite från vevpartiet vid stående cykling efter att ha kört ~100mil från att jag fick cykeln. Skruvade isär igår och det var inte torrt i gängorna, däremot var det knappt att jag fick loss lagerskålarna eftersom de var så hårt åtdragna. Har inte hunnit provköra än och se om det slutat knaka men får hoppas det.

Fredrik, enligt två olika badrumsvågar väger den (ram 20") 13kg precis, då med pedaler (se bilder), flaskställ och framskärm monterade.

Senast redigerad av en moderator:
bigfish skrev:
> Fredrik, enligt två olika badrumsvågar väger den
> (ram 20") 13kg precis, då med pedaler (se bilder),
> flaskställ och framskärm monterade.

Uppgiven vikt är 12,1 kg, pedalerna väger säkert runt 500-600g, din ram är en large och du har samt sagt va framskärm och flaskställ på. Stämmer dina badrumsvågar så verkra Canyon riktigt ärliga med vikten. Hur tycker du storleken är, är standovern okej? Hjur lång är du?

bigfish skrev:
> Fredrik, enligt två olika badrumsvågar väger den
> (ram 20") 13kg precis, då med pedaler (se bilder),
> flaskställ och framskärm monterade.

Uppgiven vikt är 12,1 kg, pedalerna väger säkert runt 500-600g, din ram är en large och du har samt sagt va framskärm och flaskställ på. Stämmer dina badrumsvågar så verkar Canyon riktigt ärliga med vikten. Hur tycker du storleken är, är standovern okej? Hjur lång är du?

Cerro, det blev premiärtur idag.
Hur det kändes? Det var mycket positivt men kändes inte mycket, för det är väl grejen med heldämpat?

Tillbaka
Topp