Ett paket till jocke_tuffing kom idag!!!

jocke_tuffing

Aktiv medlem
Vad kan det vaja fö'nåt?
Bild001.jpg ht=544

Till mig?
Bild003.jpg ht=544

En fett med bra ram
Bild005.jpg ht=544

Jag valde rätt färg helt klart
Bild006.jpg ht=544

Ritchey wcs styrlager medföljde utan extra kostnad
Bild010.jpg ht=544

Okej nu börjar bygget
Bild009.jpg ht=544

Klart! Fast det skulle visst vara en top pull framväxel, så det får jag fixa en sen.
Bild013.jpg ht=544

Snygg som satan? Var tvungen att testa den lite. Jäklar vad rapp och pigg den var, man kunde köra på mycket tyngre växlar kortare stunder och den accelererade som bara den. Men fasen vad hård i stjärten den var :)
Bild014.jpg ht=544

Vajern till framväxeln kommer underifrån, eller hur. och 34,9 mm klamma.

Jag har en deore LX liggande som fungerar fint. säg till om du vill ha den billigt.

Grymt snygg ram! Grattis till ett superfint köp. Nu vill jag se en porrigare styrstam, först då kan vi dra ut på en tur tillsammans.

Vad ska du göra med din GT?

Nu är en x-gen och elite såna här plast-flaskställ på väg. Det värsta med höljes problematiken är bromsslangen som är lång. Den orkar jag inte kapa/ kan inte kapa.

Jag väntar tvär med styrstamen, men jag erkänner den är inte okej. Men jag tänkte att jag skulle byta ut alla delar till ett och samma, typ ritchey wcs. Men det får allt vänta lite.

Jag får joina nån onsdagscylking i uppsala sen. MEn jag har ingen pannlampa!

Själv väntar jag på ett 14-drev från CC till min singlespeed. Jag hör av mig när jag fått den. Vore trevligt att träffas och få smeka på din kolfiberpryl. Du kommer klart sticka ut i klubben!

Precis, plocka av alla delarna igen och väg ramen är du snäll. Man kan ju inte ha en 1 kilos ram och inte veta exakt hur många gram den väger heller.

Snyggt!

Tänk om den bara väger 1023. Då får du inte samma placeboeffekt som om du tror att den väger 1040.

jäkligt fin, du valde helt klart rätt lack. o kan tänka mig att den känns rapp.

här är en nosaint ram av samma modell, dock inte jockes/olofs:
No_Saint_MaxAri_R_Carbon_ohne_Schaltauge.JPG ht=544

rätt prisvärt för under 6000 kr, eller man ska väll snarare säga, GRYMT prisvärt för de pengarna

Senast redigerad av en moderator:
Det går liksom inte att bläddra ner för att se de senaste meddelanden i tråden utan att stanna och kolla på bilderna för 15:e gången.

Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> shit pomfritt vad lätt.....och billig i samma
> mening. Är den svår att lacka om tro?

Jag känner några som kan lacka om den såhär typ:

solitario_rock-b-w-3.jpg

Kul att se dig gå igång på en ram med bara discfästen förresten.

Det skulle vara höjden på tragik för flertalet oldschool-märken som på senare tid inte legat i framkant vad gäller kolfiber om denna ram lackades till en Wilier.

Gärna för mig dock!

Sam skrev:
> Det går liksom inte att bläddra ner för att se
> de senaste meddelanden i tråden utan att stanna
> och kolla på bilderna för 15:e gången.

oh you!

s skrev:
> ... eller om den väger 1015, då bräcker du ju
> Jensen ...
>
> Vi måste få veta =)

ja, nu måste vi ju få veta, inte vad hans väger, utan vad du menar? me tanke på att bilden inte är på min ram :D jag äger ingen nosaint :D det har aldrig slagit dig att man kan besöka andra sidor än happy, hitta bilder, ladda ner o ladda upp här ? :D:D:D

Jensen skrev:
> det har aldrig slagit dig att man kan besöka
> andra sidor än happy, hitta bilder, ladda ner o
> ladda upp här ? :D:D:D

Nej. Berätta, hur gör man.

Okej nu kommer det lite allvar här igen.

Var ute en sväng igår, fast jag tröttnade rätt snabbt för det var kallt, mörkt och regnigt.

Jag åkte i ett eljusspår med rejäla backar, inte speciellt kul men i och med att jag inte har någon pannlampa så. Det känndes gött att kunna pumpa upp på tredje klingan på backar som jag förut var tvungen att gå ner på andra klingan. Både när man stod upp och när man satt ner var den väldigt stark eller vad man ska säga, lite spillenergi. Detta jämfört med GT:n alltså.

Men det kommer ta lite tid innan man vänjer sig vid att alla gupp känns mycket mer.

Jag har fått en ny vän, tredje klingan. Men sadeln och jag är inte lika goda vänner längre, den känndes mycket hårdare nu mot mitt mjuka arsle

Cyklar är hård tuffingar är mjuka. =)

Kul att du gillar den. Blir grymmt sugen på att uppgradera min gamla HT när jag ser bilderna.

Om man klickar på 'ny' i trådlistan så slipper man bläddra ner utan hamnar direkt på första olästa :)

Sam skrev:

> Var brukar du (jocke_tuffing) cykla mestadels?

Om jag ska vara ärlig så är det faktiskt i spinninglokalen just nu, lite bekväm av mig, hinner inte tvätta och greja. Men på helger och så, brukar det bli lite uppvärmning på asfalt till gamla uppsala från kantorn. Sen ta lite backar snabbt vid råbyspåret. Genom stan till gula stigen vid sjukhuset, sen gula. Sen vägen längs med ån till nåsten där. Då blir det nåsten, nån slags runda, sen om det är bra väder en runda i lunsen. Sen gula hem, eller längs med ån och genom sunnerstaåsenområdet.

Det är långturen, annars ut mot hammarskog genom Ekeby sen vandringsleder där borta.

Själv då?

Tillbaka
Topp