Europeiska nettbutiker med Arc'teryx?

• Trådstartare Trådstartare SSR
  • Start datum Start datum

SSR

Ny medlem
Jag är för nuvarande nordmann bosatt i sverige og behöver ny jakke till fjell och turbruk, närmare bestemt en Arc'teryx Theta SV (deep dusk M) är planen.

Da sverige er medlem av EU må jo det att handla på nett vara en ökonomisk bra grej (?), men sliter med att hitta europeiske "stora och bra" nettbutikker som också skickar till Sverige.

Är det nogon med tips om butikker, helst då med Arc'teryx i sortimanget...?

Mvh

Sven

Senast redigerad av en moderator:
Kolla på Ebay. Många säljer nya jackor, jag har själv köpa två stycken Arc'teryx jackor på
tyska Ebay, ebay.de. Fick mina väldigt billigt, typ 60% under butikspris i Sverige.

The Outdoorgearshop har ju jackan till 389 GBP (4300 SEK), mao rett så stor skilnad om dette ær prisen man betaler (pluss nogra hundra i frakt).

Men: Hur är det med tull och moms i sverige? (Beklager, men som norrman vet jag inte hur Ni gjör i EU-Sverige...)

Och:

Hur är det mtp tull och moms om man beställer från USA?

Senast redigerad av en moderator:
Ingen tull eller moms inom EU utan från Tyskland betalar du normalt det tyska priset där 19% moms ingår. Butiker som säljer över en viss nivå varje år ska dock enligt lagen ta ut svensk moms istället om jag förstått det hela rätt men i praktiken är det få webshoppar som gör det.

Vid köp från USA får du betala moms och tull på det deklarerade varuvärdet. Momsen är 25% och tullsatsen beror på vad det är för typ av föremål.

Luvely :)

Bestälde nyss från outdoorgearshop, får hoppas jag blir en nöjd kund...

Tack för all info!

Tillbaka
Topp