Eurosport player

Eurosport player
Tack för referat!

Enda rekommendation jag kan ge kring Eurosport player är att försöka undvika den. Det har aldrig funkat helt för mig. I perioder har det funkat ok på iPad men aldrig helt på alla enheter.

Eurosport player
Kollade på Milano-Sanremo i efterhand igår och höll på att få en hjärnbrytning på ES-player då den hoppade tillbaka typ 15-30 sekunder var och vart annan minut. Tog 4 timmar att se på loppet. Inspelningslängden var 2:50.
Spännande lopp för övrigt men ES imponerar (fortfarande) inte

Eurosport player
Vill bara lägga in en kommentar från andra sidan. Eurosport Player funkade utmärkt för mig igår. Körde via chromecast från android. Det funkade såvitt jag minns bra förra säsongen också, då på Windows.

Eurosport player
Hallelujah, sjukt lång tid tog det men nu finns äntligen Eurosport Player för AppleTV. Återstår att se hur väl programmet fungerar under helgens Ronde…

Eurosport player
Carl A sa:
ESP o Garmins weblösningar är nog samma knarkande dyslektiker som skapat, under ngt epileptiskt anfall.

:) Haha

Mitt ESP funkar nu för det mesta. Har kommit på att det funkar bra att kolla lajv. Ska man kolla på "video", pausa eller spola förbi reklamen så brukar det hänga sig och man får trycka på refresh och börja om från början ett par gånger.

Eurosport player
Är på landet för första gången sedan jag började med Eurosport Player och det strular! Hemma har EP alltid funkat klockrent, men här håller sidan bara på och buffrar hela tiden. Jag testade på telefonen och där fungerar det klockrent men absolut inte på min PC. Har testat på chrome och edge utan någon skillnad. Tacksam för hjälp om någon har en aning om vad man ska ta sig till?

//LG

Eurosport player
LesGrossman sa:
Är på landet för första gången sedan jag började med Eurosport Player och det strular! Hemma har EP alltid funkat klockrent, men här håller sidan bara på och buffrar hela tiden. Jag testade på telefonen och där fungerar det klockrent men absolut inte på min PC. Har testat på chrome och edge utan någon skillnad. Tacksam för hjälp om någon har en aning om vad man ska ta sig till?
Tror inte det finns något du kan göra, exakt samma för mig nu under eftermiddagen under La Flèche Wallonne. Sannolikt något fel i Eurosports servrar…

Eurosport player
Jag skickade en fråga till Eurosport angående att stage 5 inte fanns på kvällen efter femte etappen. Nu i kväll finns 6e, men fortfarande inte 5e...

Svaret från Eurosport var både lite allmänt nonsens, och samtidigt lite så man ifrågasätter varför jag ska betala om de inte kan få upp etapperna i ordning. I min värld betalar jag för att kunna titta samma kväll...

I write to you to answer your question about the availability of the replay videos in the Video on Demand-section of Eurosport Player.

"I would like to inform you that an average time for the videos becoming available in the Replay section is 24 to 48 hours after a broadcast of the relevant programme.

I would also like to remind that as a broadcaster of sporting events we are subject to strict rules regarding the broadcasting rights.

Therefore the availability of all the videos cannot be guaranteed in the section dedicated to the events scheduled for live broadcast.

I hope I answered your question and I remain at your disposal for any further information."

Eurosport player
fhloston sa:
Jag skickade en fråga till Eurosport angående att stage 5 inte fanns på kvällen efter femte etappen. Nu i kväll finns 6e, men fortfarande inte 5e...

Svaret från Eurosport var både lite allmänt nonsens, och samtidigt lite så man ifrågasätter varför jag ska betala om de inte kan få upp etapperna i ordning. I min värld betalar jag för att kunna titta samma kväll...

I write to you to answer your question about the availability of the replay videos in the Video on Demand-section of Eurosport Player.

"I would like to inform you that an average time for the videos becoming available in the Replay section is 24 to 48 hours after a broadcast of the relevant programme.

I would also like to remind that as a broadcaster of sporting events we are subject to strict rules regarding the broadcasting rights.

Therefore the availability of all the videos cannot be guaranteed in the section dedicated to the events scheduled for live broadcast.

I hope I answered your question and I remain at your disposal for any further information."

Jag tror att ditt mejl hjälpte i alla fall, femman ligger uppe nu!

Eurosport player
fhloston sa:

Att Eurosport är en fransk kanal lyser igenom mellan raderna i den småarroganta attityden. :-)

Eurosport player
Ytterligare lök på laxen ang Eurosportplayer. Befinner mig i Norge & utan VPN/proxy till Sverige så routas jag till den Norska sidan som inte känner igen min inloggning & hävdar att det är fel e-mail eller lösenord. Skit också!
Dessutom går det inte att skicka mail tlll support-nordics@eurosport.com då den bara studsar. Ngn som har en annan mail till support?

Eurosport player
Jag är på väg att köpa en "smart-tv". Kommer jag att kunna ladda ner eurosportplayer? Måste jag välja något speciellt märke om det skall fungera? Jag antar att det fungerar via webläsare om inte annat.

Eurosport player
Jag har en 5 år gammal samsung smart tv kommer inte ihåg modellen men från början fungerade esp men inte nu längre det blir nätverksfel ingen kontakt med appen men alla andra appar i teven fungerar, har skaffat en cromecast och kör från telefonen till teven

Eurosport player
Oj, de har gjort om Eurosport player sen igår. Återkommer med omdöme. Initalt känns det som om de minskat bilden om man inte kör fullskärm. Men de irriterande artefakterna jag hade på mac är borta :)

Eurosport player
Funkade ju klockrent på android telfon under tdf, gick tom att uppgradera android utan avbrott!
men så upp min prenumeration i Lördags, går inte att komma åt mitt konto arbete pågår..
mailar support som inte kan lösa det & som brev på posten blivit debiterad ny månad..
Hur innefktivt kan det bli! Tips på hur man säger upp sin prenumeration ? och får tillbaka pengarna ?

Eurosport player
Svart i rutan imorse. (Comhem kabel).
Ska man skaffa eurosport player (eller www.dplay.se/skaffapremium)
eller strunta i Vueltan ?

Eurosport player
Tycker ESplayer har blivit stabilare sen uppdateringen. Irriterande att de tagit bort möjligheten att spola tillbaka 4 timmar och bara tillåter futtiga 5 minuter. Tablån har blivit sämre och svårare att manövrera. Mina 5 ören.

Eurosport player
BC sa:

Jag är fly förbannad på Boxer/ComHem.
Låter på deras svar på fejsboksidan som det skulle vara en total överraskning att avtalet skulle förnyas pr den 1 september.
Tänker ladda ner ESplayer o skicka faktura till Boxer. Baffatt. Det lär väl inte funka annat än som markering.

Eurosport player
Pfaff sa:
BC sa:

Låter på deras svar på fejsboksidan som det skulle vara en total överraskning att avtalet skulle förnyas pr den 1 september.
Tänker ladda ner ESplayer o skicka faktura till Boxer. Baffatt. Det lär väl inte funka annat än som markering.

Själv är jag mer sur på Discovery Networks.
De verkar ha förköpt sig på rättigheter och nu utövar de utpressning mot all distributörer av TV. Tidigare i somras var det mot Telia, nu är det ComHem. Gemensamma nämnaren i liknande bråk på senare tid är Discovery.
Om Distributörerna går med på högre priser så höjer de ju självklart priserna till kund. Jag har inte lust att betala för att ComHem skall sända en massa annan skit åt Discovery Networks Jag vill ju bara se cyklingen.
Hade distributörerna varit smarta så hade de ju samförhandlat mot Discovery. Hade nog varit lättare att få igenom sina krav då.

Eurosport player
Nu är det som det är på den fria marknaden.
Min leverantör heter Boxer och där köper jag en given tjänst som jag erbjudits. Hur leverantören anskaffar tjänsten är inte mitt problem.
Men jag hann iaf ladda ner ESplayer, cromecast och fan och hans mormor och fick se slutet på dagens etap.

Eurosport player
Mats65 sa:
Pfaff sa:
BC sa:

Själv är jag mer sur på Discovery Networks.
De verkar ha förköpt sig på rättigheter och nu utövar de utpressning mot all distributörer av TV. Tidigare i somras var det mot Telia, nu är det ComHem. Gemensamma nämnaren i liknande bråk på senare tid är Discovery.
Om Distributörerna går med på högre priser så höjer de ju självklart priserna till kund. Jag har inte lust att betala för att ComHem skall sända en massa annan skit åt Discovery Networks Jag vill ju bara se cyklingen.
Hade distributörerna varit smarta så hade de ju samförhandlat mot Discovery. Hade nog varit lättare att få igenom sina krav då.

Vill också bara se cykel. Tänkte först att jag köper Eurosport player, tänkte om. Varför ska jag gynna utpressaren Discovery. Kommer sitta med två avtal med dem och betala dubbelt så mycket.

Riktigt ful taktik de kör. Håller på boxer/comhem i fighten. Känns som om det annars landar i avgiften och pengaström till ägarna i USA.

Tillbaka
Topp