Eurosport player

Eurosport player
pero02 sa:
Riktigt ful taktik de kör. Håller på boxer/comhem i fighten. Känns som om det annars landar i avgiften och pengaström till ägarna i USA.

+1

Intrycket man får, speciellt med tanke på vad som hänt tidigare under året, är att Discovery konsekvent kör någon slags amerikansk bulldozer-taktik i förhandlingarna med TV-distributörerna. Verkar vara rätt osympatiskt bolag.

Synd för oss cykelintresserade att de äger just Eurosport. :-/

Eurosport player
DT sa:
pero02 sa:
Riktigt ful taktik de kör. Håller på boxer/comhem i fighten. Känns som om det annars landar i avgiften och pengaström till ägarna i USA.

+1

Intrycket man får, speciellt med tanke på vad som hänt tidigare under året, är att Discovery konsekvent kör någon slags amerikansk bulldozer-taktik i förhandlingarna med TV-distributörerna. Verkar vara rätt osympatiskt bolag.

Viasat äger inte Eurosport. Viasat äger tre satelliter som bl.a. distribuerar Eurosport.

Eurosport player
Pfaff sa:
DT sa:
pero02 sa:

+1

Viasat äger inte Eurosport. Viasat äger tre satelliter som bl.a. distribuerar Eurosport.

Vad har Viasat med saken att göra?

Vi talar om Discovery, som äger Eurosport.

Eurosport player
citat från Discoverys globala vd , David Zaslav, där han i en intervju från 2016 berättar att nedsläckningarna är en del av Discoverys förhandlingstaktik.

– Styrkan i vår portfölj var speciellt tydlig i förhandlingarna med Telia i Sverige och Telenor i Norden där vi släckte ned kanalerna för att bibehålla avgifterna. Vi har börjat ha en mer aggressiv förhandlingstaktik för att bibehålla de avgifter vi haft. I båda fallen fick vi bra avtal med ett mycket gynnsamt ekonomiskt resultat, berättar Zaslav i intervjun.
https://www.resume.se/nyheter/artik...scovery-vdns-egna-uttalanden-i-avtalsstriden/

Zaslav said the breadth of the Discovery portfolio enables it to get better deals with operators.

David Zaslav“The strength of our portfolio was particularly evident in two recent negotiations, with Telia in Sweden and with Telenor in the Nordics, where we ended up pulling our signal and our drive to obtain strong sub-fee increases,’ he said.

“We are taking a much more aggressive stand to fight for the value of our content and to drive meaningfully higher sub-fees. In both instances, after we went dark, we ended up with strong renewals and a very favourable economic result.”

While operators want to reduce what they pay channels, Discovery is pushing for affiliate fee increases.
http://tbivision.com/news/2016/02/discovery-will-hit-1m-100m-ott-target-2017/551611/

Eurosport player
De verkar vara rätt osköna om man säger så...

Att affärsförhandlingar kan vara tuffa är en sak, men det speciella med Discovery är att de under de senaste åren verkar ha hamnat i konflikt med alla TV-distributörer som finns i Sverige i samband med omförhandlingar: Telia, Telenor, Boxer, Bredbandsbolaget och nu då Com Hem/Boxer igen (vet inte om det även varit gruff med MTG/Viasat). Och för Telias kunder blev det ju också några dagar utan deras kanaler tidigare i år. Visst, det är inte ens fel när två träter, men mönstret är rätt tydligt, i varje fall sett från läktaren.

Eurosport player
Verkar som att ni med Com Hem/Boxer kan få vänta ett tag med att få tillbaka Eurosport. Tydligen lite dålig stämning i förhandlingarna just nu: http://www.dn.se/ekonomi/discovery-i-rasande-attack-mot-com-hem/

Zeuchner säger sig vara ”chockad över att Sveriges största tv-distributör blåljuger”.

Men det är under vår värdighet att kommentera det, så vi avstår, säger presschefen Fredrik Hallstan.

När Dan Panas får frågan om varför just Discovery vid upprepade tillfällen har hamnat i strider med distributörer som leder till att kanaler släcks ner vill han inte svara.

Eurosport player
KabelTV-paket är ju ändå en utdöende paketering. Det här lär väl skynda på utvecklingen på streaming och internetdistribution.

Men man undrar ju vad Discovery tror sig få ut med anledning av sitt agerande på lång sikt. Man kan inte bedriva affär där ena parten känner sig lurad och överkörd.

Eurosport player
Försöker fördriva tiden mellan lagtempoloppen i VM genom att kolla ES players utbud av cykel på "replay" men föga förvånande får man istället för GP Montreal titta på tennis eftersom latmaskarna "bandat" efter tablån istället för att visa programmet i repris... Blurk

Eurosport player
Har funkat rätt ok under OS får jag tycka.
Att jag fått två 5 dagars gratis efter varandra pga att dom inte kan ta betalt av mitt kort tydligen skadar ju inte.

Eurosport player
Bumpar denna, någon som vet om det går att få ES på ngt vettigt sätt och för mindre än 129 sek/månaden? Man blir ju lite less när de dessutom annonserar att man kan få helår för 39.99£, men då troligtvis i UK... samt att jag nog aldrig varit med om en buggigare och mer förvirrad streaming-tjänst

Eurosport player
SåsenFrÅsen sa:
Bumpar denna, någon som vet om det går att få ES på ngt vettigt sätt och för mindre än 129 sek/månaden? Man blir ju lite less när de dessutom annonserar att man kan få helår för 39.99£, men då troligtvis i UK... samt att jag nog aldrig varit med om en buggigare och mer förvirrad streaming-tjänst
790kr /år om man betalar hela summan på en gång. Blir knappt 66 kr/månad, dvs nästan halva priset mot obundet. Ska man inte se mer än 6 månader om året blir det dock dyrare med helår än obundet...

Eurosport player
Tack för hjälpen! Fick dock återigen deja vu kring hur jag(förgäves) försökte få Eurosport att länka mitt befintliga konto med min App Store-prenumeration, men kanske bara att acceptera att man inte kan få allt.
Happy Vs Eurosports support 1-0

Eurosport player
Bara live typ, har ett svagt minne om att något större lopp gick att titta i efterhand någon gång på d-play. Annars verkar det vara player som gäller....

Eurosport player
magnus_h sa:
Är det någon skillnad i funktionalitet att teckna abonnemang i appen jämfört med på hemsidan? Med tanke på prisskillnaden.

Nej, men däremot om du kan VPNa dig in i England så kan du teckna årsabonnemang för ca 1/3 av vad de tar i Sverige.
Jag köpte nyligen 1 år för 20 pund. När jag kollade svenska priset var det 800kr.

Eurosport player
magnus_h sa:
Är det någon skillnad i funktionalitet att teckna abonnemang i appen jämfört med på hemsidan? Med tanke på prisskillnaden.
Nope. För något år sedan gick abonnemang som tecknats genom Apple App Store endast att använda på andra iOS enheter, men numer går det utmärkt att koppla detta till ett konto som även fungerar i spelaren på hemsidan.

Eurosport player
wahla21 sa:
magnus_h sa:

Nej, men däremot om du kan VPNa dig in i England så kan du teckna årsabonnemang för ca 1/3 av vad de tar i Sverige.
Jag köpte nyligen 1 år för 20 pund. När jag kollade svenska priset var det 800kr.
Funkar det abonnemanget även för svenska Eurosport? Eller måste du alltid sitta via VPN och bara se den engelska varianten?

Eurosport player
Hur tusan säger man upp skiten?
Hade ett gammalt konto. Grabben ville se Wimbeldonfinalen. Testade att logga in och appen hoppade igång så matchen kunde ses.

Visste inte att jag påfördes ett abonnemang a 128kr/mån.

När jag försöker logga in via webben för att säga upp abonnemanget blir jag blockad.
Bondfångeri?

Eurosport player
Hmm, köpte ett apponemang för jag trodde det var reklamfritt, men icke. Får jag NÅT på Playern som jag inte får på att kolla vanliga Eurosport?

Eurosport player
Möjligheten att se sändningar i efterhand, ES Player exklusiva sändningar som exempelvis vissa race för damer och möjligheten att se på olika plattformar. Det är de fördelar som jag ser det.

Eurosport player
uppdaterade appen och nu har de inte support för AirPlay.
Hur. Fan. Är . Det. Möjligt!

Försöker man istället skärmdubblera till Apple TV så går inte det ”ej behörighet för den begärda resursen”.

Man undrar hur de tänkte...

Tillbaka
Topp