Eurosport

Eurosport
Äe det bara jag som irriterar mig på Eurosport? det står i alla tablåer att det ska vara cykel kl 20:00 kopplar upp mig mot Eurosport Player och vad är det???? jo en sådan där för#"!&%/ tännistävling på påde Eurosport 1 och 2. Det var likadant i går. När säander dom Cykel då? det är ju ingen repris. Skärpning Eurosport. Fins det någon länk till Eurosport där vi kan mail bomba dom. Dom håller ju aldrig tiderna och det fins ingen info om ändringar.

Eurosport
Det finns visst info:

http://tv.eurosport.se/tvschedule.shtml

22:21
CYKEL
Cykel: Criterium du Dauphine, Frankrike - Etapp 3: Givors - La Clayette (167 km) (27*min)

Eurosport sänder alltid klart livesport innan nästa program börjar. Vilket ibland ställer till det när tennismatcher drar ut på tiden. Men sånt är livet.

Eurosport
Ja du har rätt DT det fans faktiskt ändring. Det är nog första gången dom har info om ändringar, jag brukar kolla alla Eurosports sidor om ev ändringar men det fins aldrig info om sådant. tycker att dom borde kunna ändra i eurosport players tablå också när ändringar sker. Vi lever i ett IT samhälle och hur svårt kan det vara att ändra i alla tablåer?

Eurosport
De avbryter inte livecykling heller, så det jämnar ut sig i längden. Eller jämnar ut sig, eurosport hd ingår utan extra kostnad i mitt abonnemang och de sänder massor av cykling så jag går väldigt mycket plus!

Eurosport
Men samtidigt, Franska Öppna är en Grand Slam och lite som TdF för tennisfreaks, så även om jag också blir sur när de flyttar på en cykelsändning så kan jag förstå varför de gör det. Det är värre när de som under Girot flyttar och kortar av sammandraget till 30 minuter för att visa något svammel om hur fint Makedonien är att semestra i eller hur bra arenorna i Sochi blir...

Eurosport
Nädu DT, även om Eurosport kanske har ngn info så oich då på en sida på internet så duger detta inte. INte en enda sändning av Dauphine har varit som utlyst.
De kör istället tennis på båda kanalerna hela dagen och HELA kvällen. <visst, Franska öppna är större som arr men då bör de istället inte låtsas som att de skall sända cykel. Ta bort det ur tablån helt.

Eurosport
Sen lite allmänt om cykling på eurosport. Jag som inte kan följa alla etapper på alla lopp saknar bra sammanfattningar av "dagens etapp". Sammanfattningarna brukar bestå av en repris av de sista 20km eller nåt. På dom rena spurtetapperna funkar det väl. Men på dom långa bergsetapperna med många bergspris blir det tråkigt. Vore det inte mycket roligare att få se 30min redigerat best of dagens etapp med kommentarer, analyser och intervjuer...

Finns det bra sammanfattningar av en hel grand tour? Typ som SVT brukar ha OS-krönikor.

Skulle vara kul att se en 2h redigerad sammanfattning av hela årets tour, liksom...

Eurosport
zodah skrev:
-------------------------------------------------------
> Nädu DT, även om Eurosport kanske har ngn info
> så oich då på en sida på internet så duger
> detta inte. INte en enda sändning av Dauphine har
> varit som utlyst.

Jag får erkänna att jag var lite för snabb på att rycka ut till ES försvar, den där uppdaterade tablån verkade ju inte heller stämma. :-/

Eurosport
Appel skrev:
> Sen lite allmänt om cykling på eurosport. Jag
> som inte kan följa alla etapper på alla lopp
> saknar bra sammanfattningar av "dagens etapp".
> Sammanfattningarna brukar bestå av en repris av
> de sista 20km eller nåt. På dom rena
> spurtetapperna funkar det väl. Men på dom långa
> bergsetapperna med många bergspris blir det
> tråkigt. Vore det inte mycket roligare att få se
> 30min redigerat best of dagens etapp med
> kommentarer, analyser och intervjuer...
>
> Finns det bra sammanfattningar av en hel grand
> tour? Typ som SVT brukar ha OS-krönikor.
>
> Skulle vara kul att se en 2h redigerad
> sammanfattning av hela årets tour, liksom...

brittiska ITV har bra etapp sammanfattningar, med ett konto på cyclingtorrents.nl finns det att tanka

Eurosport
Appel skrev:
> Finns det bra sammanfattningar av en hel grand
> tour? Typ som SVT brukar ha OS-krönikor.
>
> Skulle vara kul att se en 2h redigerad
> sammanfattning av hela årets tour, liksom...

Det är något som jag gärna också skulle vilja se. Typ en DVD med en hel tour/giro sammanfattad. Borde inte vara så dyrt för t.ex. Eurosport att klippa ihop lite highlights på 2h, de har ju grundmaterialet så det krävs ju bara lite redigeringsarbete samt en speaker som binder ihop avsnitten. Om man har separata ljudspår med lokala kommentatorer så kan man sälja den på Europa-basis och då borde marknaden vara tillräckligt stor för att det ska gå ihop? Kanske finns sändningsrättighets-skäl som gör det omöjligt dock.

Det finns en del sådant att tanka ner på cyclingtorrents och dylika ställen. Jag kollar för närvarande på en 12h sammanfattning av 2003 års Tour de France med Phil Liggett och Paul Sherwen som kommentatorer. Lite väl lång så man får snabbspola förbi en del avsnitt, men rätt kul. Hände mycket det året. :-)

Eurosport
nu är det samma sak igen, cyklingen flyttad pga regn och tennis osv. till 14:49 nu såhär 20min senare är det fortfarande ingen cykling

Eurosport
De skyfflade över cyklingen till 1:an när det tydligen inte gick att spela tennis när det regnar. Sen när tennisspelarna vågade sig ut igen så kastade de tillbaka det till 2:an.

Eurosport
access skrev:
> De skyfflade över cyklingen till 1:an när det
> tydligen inte gick att spela tennis när det
> regnar. Sen när tennisspelarna vågade sig ut
> igen så kastade de tillbaka det till 2:an.

Men på 2:an får jag inte Vacchi som kommentator utan det är på Ungerska, igen...

Eurosport
Mjo, det brukar vara ett jäkligt irriterande problem. Brukar ibland lyckas genom att byta först från och sen till svenska i språkmenyn och sen antingen ladda om och/eller logga ut och in igen. Förstår inte hur de kan misslyckas med det, är ju inte direkt hitechprylar att leverera olika ljudspår. :P

Eurosport
Är det fortfarande samma silverlightjunk?! Sjukt tresurskrävande och går inte att skala vettigt, de borde kolla in redbull.tv! Där kan man till och med spola fram/tillbaka utan att allt kraschar. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp