Evil Offering

Westman

Aktiv medlem
Evil Offering
Så hände det. Man sitter och sliter sitt hår med kandidatlistan till ny kapabel men kort/lagomslagig 29 (där Evil Following MB ligger topp 3) men skulle vilja göra lite modifieringar till reach, sadelrörsvinkel och sadelrörslängden, och kanske gå upp mot 140 slag.

Pratar med polaren igår om att Evil nog inte kommer släppa något mellan Following och Wreckoning för det lär kannibalisera på försäljningen av dom båda. SAMMA dag så släpper dom the Offering. Inkl texten om att de var oroliga att den ska just kannibalisera.. och precis som ändringar på geometri jag ville ha. :o

"Min" färg också, och matt istället för blank.

Ny etta på min kandidatlista.

https://www.evil-bikes.com/products/offering

evil-offering-my-boy-blue-rockshox-frame-front.jpg

Senast ändrad:
Evil Offering
Tack Westman!

Nu ska jag bara försöka komma på ett bra sätt att förklara för familjen att den där solsemestern inte blir av....

Evil Offering
Evils cyklar är lite som rapparcribs i Beverly Hills med förgyllda kranar i badrummen. Syns att det är dyrt men inte särskilt snyggt.

IMNSHO så klart.

Evil Offering
xyz-saft sa:
Såg fruktansvärt bra ut. Ända till man kom till prislappen. Men smakar det så kostar det antar jag...

Ja, men jag har sparat massor av pengar (och miljö) på att inte byta hoj som kalsonger, och haka på standarder jag inte vill ha (ex presshit, intern bromsslang), de senaste fem åren. ;)

Mycket pengar ändå såklart. Får som Paco börja eskalera lurningsskalan: mig själv, min plånbok, min familj.

Evil Offering
Jag är lite besviken på att dem blåa inte fick vara "angry dolphin", men den svarta heter å andra sidan "black out drunk", en sån får det nog bli om jag skulle köpa.

Är det någon som vet om man kan beställa direkt från evil med 11.6-dämpare och hur mycket dyrare det blir i så fall?

Evil Offering
Westman sa:
xyz-saft sa:
Såg fruktansvärt bra ut. Ända till man kom till prislappen. Men smakar det så kostar det antar jag...

Ja, men jag har sparat massor av pengar (och miljö) på att inte byta hoj som kalsonger, och haka på standarder jag inte vill ha (ex presshit, intern bromsslang), de senaste fem åren. ;)

Mycket pengar ändå såklart. Får som Paco börja eskalera lurningsskalan: mig själv, min plånbok, min familj.

Jag kör samma hoj som 2009, så jag borde ha ett fett cykelkonto då! Funderar på var det finns bara. :D

Jo det är ju en hel del pengar. Även för oss som är cykelfrälsta. Hade krävts en hel del förhandling för att få igenom ett sånt köp.

Evil Offering
xyz-saft sa:
Hade krävts en hel del förhandling för att få igenom ett sånt köp.

Äh, det är lättare att be om ursäkt än att fråga om lov. Framförallt om ni har barn & gemensamt huslån. Det blir lite surt där hemma nån vecka, visst, men då är det bara att tänka på din nya fina ram som är påväg hem så känns allt bra ska du se.

Evil Offering
Henrik83 sa:
xyz-saft sa:

Äh, det är lättare att be om ursäkt än att fråga om lov. Framförallt om ni har barn & gemensamt huslån. Det blir lite surt där hemma nån vecka, visst, men då är det bara att tänka på din nya fina ram som är påväg hem så känns allt bra ska du se.

Fördelen med att göra så är att man slipper leta ny cykel. Nackdelen är att man riskerar att istället få leta ny sambo. Och det är nog svårare än att leta ny cykel.

Evil Offering
xyz-saft sa:
Henrik83 sa:
xyz-saft sa:

Fördelen med att göra så är att man slipper leta ny cykel. Nackdelen är att man riskerar att istället få leta ny sambo. Och det är nog svårare än att leta ny cykel.

Trodde samboskandidaterna stod på rad när man kör Evil?

Evil Offering
xyz-saft sa:
Henrik83 sa:
xyz-saft sa:

Jag tycker att det verkar som om folk velar betydligt mer angående sina cyklar än sina partners.

Evil Offering
Luthman Photography sa:
xyz-saft sa:
Henrik83 sa:
xyz-saft sa:

Jag tycker att det verkar som om folk velar betydligt mer angående sina cyklar än sina partners.

Självklart gör man ju det. Svårt att sätta siffror på men tror Köp&Sälj är lömskare än Happypancake/Tinder...

Evil Offering
Westman sa:
Så hände det. Man sitter och sliter sitt hår med kandidatlistan till ny kapabel men kort/lagomslagig 29 (där Evil Following MB ligger topp 3) men skulle vilja göra lite modifieringar till reach, sadelrörsvinkel och sadelrörslängden, och kanske gå upp mot 140 slag.

Pratar med polaren igår om att Evil nog inte kommer släppa något mellan Following och Wreckoning för det lär kannibalisera på försäljningen av dom båda. SAMMA dag så släpper dom the Offering. Inkl texten om att de var oroliga att den ska just kannibalisera.. och precis som ändringar på geometri jag ville ha. :o

Vilka andra cyklar finns på kandidatlistan?

Evil Offering
alum sa:
Westman sa:

I ordning, viktade efter hur väl kraven överensstämmer med mina önskemål om geometri och egenskaper:
Evil Offering, Knolly Fugitive / Fugitive LT, Evil Following MB, Transition Smuggler C (, Pivot Switchblade, Commencal Meta TR29, Yeti SB130, Devinci Troy)

Egentligen kan jag nog flytta parantesen till att gälla alla utom Offering och Fugitive. Det är i princip mellan dom det står nu. Den onde och den fule.

Senast ändrad:
Evil Offering
Westman sa:
alum sa:
Westman sa:

I ordning, viktade efter hur väl kraven överensstämmer med mina önskemål om geometri och egenskaper:
Evil Offering, Knolly Fugitive / Fugitive LT, Evil Following MB, Transition Smuggler C (, Pivot Switchblade, Commencal Meta TR29, Yeti SB130, Devinci Troy)

Egentligen kan jag nog flytta parantesen till att gälla alla utom Offering och Fugitive. Det är i princip mellan dom det står nu. Den onde och den fule.

Kul. Var tusan köper man Knolly i Sverige?

Evil Offering
Då vad en premiären tagen men en trasig skit dropper, cykeln känns toppen det lilla jag cyklat.

Cykeln beställdes av Evil i Spanien, i GX build, kom på 1,5 dagar efter beställning. Så riktig snabb leverans.
Jag trodde att cykeln skulle komma delvis förmonterad typ YT, canyon mm, men den kom i lösa delar, utan ett enda bleed kit till varken bromsar eller dropper.

Droppen har sagt upp sig efter 200 meters cyklande, så dagens tur bestog av stel stolpe

Bilagor

• 7CF41673-9458-4B0F-B425-A71B31B23313.jpeg
    7CF41673-9458-4B0F-B425-A71B31B23313.jpeg
    639.8 KB · Besök: 61
Tillbaka
Topp