Extrem huvudvärk vid hådare körning

Wickman

Medlem
Hej, cyklade igår cykelvasan för fösta gången samt kört engelbrektsturen nu i somras, det jag får efter 2timmar är extrem huvudvärk som vägrar släppa så tempot sjunker enormt för att ens kunna ta mig i mål.

Märker aldrig något på träning hemma, trodde det var vätskebrist/energi brist men inför cykelvasan så ladda jag upp med gel,vatten, bars, energidryck.

Någon som haft liknande som hittat nån lösning? Är bak i huvudet.
Vill ju ha en lösning till nästa år ?

Ska man förklara mer exakt så blir det väll rakt bakom öronen eller lite uppåt. Känns ej som nacke, yrsel finns där med

Gå till en Sjukgymnast. För så där skall det inte vara.

Jag hade liknande problem som dig, och det visade sig att jag har problem med C5 och C6...

Har du samma hjälm och eventuella glasögon som annars? Jag kan få helt vansinnigt ont i huvudet av vissa kombinationer av hjälm + brillor, och det brukar komma efter ungefär en timme. Tror det är nån nerv bakom öronen som kläms.

I övrigt skulle det kunna vara stress som du bygger upp för att det är tävling, och därför nåt du inte drabbas av annars.

Oj ja det skulle ju kunna vara glasögonen,men dom tog jag av mig efter halva vasan, hjälmen har jag haft två olika, lika ändå.

Men får väll prata med en sjukgymnast, kanske är det enda rätta.

Känns ju mer inuti som en rejäl jävla huvudvärk/fyllevärk fast bak i huvudet. Tänkte om nån råkat ut för liknande.

Jag körde Mörksuggan för ett antal år sedan på en ny cykel. Tyckte jag var inkörd på den, men efter ca halva loppet fick jag mer och mer ont i nacke och armar och fick plåga mej i mål. Vad jag kom fram till var att mitt styre var aningen för brett mot på tidigare cyklar. Kapade det och problemet försvann.Sen är det väl så att när väl nummerlappen sitter på plats så pressar man ur sej betydligt mer än på träning?

Tillbaka
Topp