[F1] Grattis Kimi & Ferrari

Äntligen!

Detta har varit en fantastisk säsong, och ett bra slag i ansiktet på de som avskriver F1 som händelselöst och tråkigt!

Är så sjukt glad att Kimi vann, hade nästan gett upp hoppet då Kimi tycks vara otursförföljd.. Synd om Hamilton, men vilken rookie, han är också här för att stanna! Nu ser jag redan fram emot Räikkönen vs Hamilton nästa säsong!

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Finne, snarare tysk...

EHHH?Du har nog blandat ihop honom med Rosberg

Little Stereo skrev:
> Finne, snarare tysk...

Little Stereo, snarare Troll... ;-)

Yupp... Grattis till Kimi... jag kollade på den sista 17 varv igår efter jag hade ringde till nicklouse... då blev det 17 varv F1 för min del 2007....

Ska kanske kolla lite mer 2008... 18 varv kanske..

Hammer. <---det var bättre forr... och jag menar långt forr......

Jag gläds också åt kimis vinst med grämer mig för hamilton, han borde ha vunnit, och det skulle han ha gjort ochså om inte Massa tagit stallorder och släppt förbi kimmi vid sista depåstoppet. det är väll lika mycket fusk det...

Öööööh, jag fattar inte logiken som tur-ture har...?

Hur tusan är det fusk om man samarbetar inom laget? Säg att Bettini och Boonen var i en utbrytning och Boonen skulle behöva vinna för att vinna pro tour sammanlagt- självklart ska Bettni ge bort segern åt Boonen då. Det är ju för lagets bästa.

Om Massa kört för ett annat team och släppt förbi Kimi så hade man förstått din snack om fusk, men det är ju bra för laget att NÅGON av dem vinner VM.

tur-ture skrev:
> Jag gläds också åt kimis vinst med grämer mig
> för hamilton, han borde ha vunnit, och det skulle
> han ha gjort ochså om inte Massa tagit stallorder
> och släppt förbi kimmi vid sista depåstoppet.
> det är väll lika mycket fusk det...

Ja, det är fusk. Man borde inte få passa till varandra inom laget i fotboll, hockey, bandy, innebandy heller.

Innom F1 så är stallorder inte tillåtet. Så det har inget med tur-tures logik att göra utan er egen okunnighet.

Jag tycker det hade varit roligare om hamilton skulle tagit det men räkan är tio ggr bättre än om alonso hade smörat dit den..då hade jag spytt!

Ville skrev:

> Jag tycker det hade varit roligare om hamilton
> skulle tagit det men räkan är tio ggr bättre
> än om alonso hade smörat dit den..då hade jag
> spytt!

Ha ha ha.. kunde inte sagt det bättre själv! Speciellt om alonso...

Ville skrev:
> Innom F1 så är stallorder inte tillåtet. Så
> det har inget med tur-tures logik att göra utan
> er egen okunnighet.

Det vet jag mycket väl. Men ska Massa sluta tänka bara för att han är i ledningen? Det är förbjudet att ge stallorder, men det är väl knappast förbjudet för Massa att släppa förbi vem han vill om han så önskar.

Om stallordern uttryckligen getts över radion (dvs under tävlingen) så är det ju fusk. Annars handlar det bara om att Massa tänkte själv.

Självfallet gjorde han ju så för att han visste att det var det bästa för stallet. Men att prata om stallorder är onödigt. För någon sådan order behöver man inte ge åt ett proffs som Massa.

Men vaför gnäller du då på någons logik om du vet hur allt hänger ihop??..Jaja, det blir nog bra.

Förövrigt så är alla I f1 cirkusen proffs men uppenbarligen så lyckas ju inte alla lika bra för det när det gäller stallorder....

Kaijan skrev:
> Den här "stallordern" var snyggare än den som
> skedde med Barrichello och Schumacher för några
> år sen.

Nja. eller så var det den som var snygg för den var öppen..:)..+ att då var det väll inte mot reglerna?..eller ?

Stallorder eller inte...
Resultaten är nog väldigt mycket baserade på laget (stallet) och det är en del av spelet.
Hade världsmästartiteln stått mellan Massa och Kimi skulle de nog gasat på för att se vem som varit först efter sista depåstopp men samtidigt inte stressat varandra av banan.
Garanterat knappast försökt köra om varandra utan redan då accepterat att segern hålls inom stallet. Nu var det ju bara Kimi (av Ferrariförarna) som kunde plocka titeln och då var det ett självklart scenario.

Värre är det om stallet bestämmer vem som ska vinna om båda har lika förutsättningar.

Gjorde inte Carlos Sainz förresten någon gång en riktigt demonstrativ handling när han fått horribla stallorder? Eller var det någon annan? I rallycirkusen hände ju många tokiga grejer med stallorder.

Men jag drar mig till minnes diskussioner efter etapp 19 i fjolårets giro. Voigt ville inte utmana Garate på upploppet. Voigt tyckte Garate förtjänade segern redan i ett tidigare stadium av loppet.
De var ju dessutom inte i samma lag heller. Voigts fans delades i två läger. Vissa tyckte han skulle ha suktat efter segern oberoende och andra framförde gentlemannagärningen.

JT skrev:
> Jens Voigt är kung. Att ens nämna hans namn i en
> lådbilstråd är en hädelse.

Shit. Borde sett det där komma.

Tragiskt nog håller jag själv viljelöst med. Har inget att sätta emot. Inte ens något ironiskt.

Då nämner jag...

... Öh.

Contador.

Kul för Kimi. Han var verkligen värd detta efter flera års motflyt. Grattis Kimi, Finland å Ferarri!

Då vill man väl ha den här då... =)

Bilagor

• glorycycles_1968_14135394.jpg
    glorycycles_1968_14135394.jpg
    61.2 KB · Besök: 30
Tillbaka
Topp