Få ut skruv som gått av pga trams.

darkforce

Aktiv medlem
snabbaste lösningen på trådskaparens problem är nog kort o gott byt styrstam! billigare o enklare än att borra ur avdragen stålbult som sitter i alugänga

CJ

Medlem
Ridgid är bäst för uppgiften. Du behöver bara köpa det som behövs inte en hel sats. Nej, Ridgids verktyg är inte grispittar. De expanderar inte materialet mycket och går inte gärna av.
Känner till dem (via google🤠). Men tänkte först kolla på Happy om det fanns någon duktig proffsfixare som har alla verktyg och erfarenhet att göra jobbet. Givetvis utgår ersättning. Landat massa folk nu som mer vill skriva på internet dock.

n3wton

Aktiv medlem
Är det här tråden där man beställer mekaniska arbeten? Kan man beställa annat också? Jag ska byta tak hemma och det hade varit skönt att få hjälp med att bära ställning. Jag kan skicka en film på hur det ser ut när någon bär ställning om det hjälper.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Är det här tråden där man beställer mekaniska arbeten? Kan man beställa annat också? Jag ska byta tak hemma och det hade varit skönt att få hjälp med att bära ställning. Jag kan skicka en film på hur det ser ut när någon bär ställning om det hjälper.
Jag hade kunnat hjälpa till men jag jobbar bara hemma så du får komma förbi med huset.

CJ

Medlem
Om det är yttertak det gäller och du har problem med val av tjär papp så lägg gärna upp en bild på taket med lite papp så 10 hugade kan googla på olika sorters papp spik och skicka sina goda idéer!

Olika sätt att bära ställningarna på har du väl redan fått ett antal tips på via PM?

La in några särskrivningar också för att matcha nivån.

rln

Aktiv medlem
Vad blir det för mat? Maten ska innehålla mer energi än det går åt vid bärandet.

GurraG

Aktiv medlem
Tänker inte skicka PM men jag kan kanske/troligen få ut skruvresterna. En beskrivning av/bild på vad det rör sig om är önskvärt.

Hasse#7

Aktiv medlem
Alltså, jag tycker du kan redogöra för hur du löste det. Du behöver inte skicka film på någon annan som löser samma sorts problem på samma sätt. Skriv bara vad som löste det.

weldion

Aktiv medlem
Alltså, jag tycker du kan redogöra för hur du löste det. Du behöver inte skicka film på någon annan som löser samma sorts problem på samma sätt. Skriv bara vad som löste det.
Men då måste han åka hem till alla som vill veta hur det löste sig och visa upp.

CJ

Medlem
Tack för tips med Ridgid btw! Ringde en fd granne som jag visste är duktig på att mecka med MC och båtar. Han hade ett gäng olika storlekar av nån liknande pryl i en plastlåda. Det borrades upp ett hål - först en liten knack med annat verktyg för att centrera hålet och få ett litet hål att börja borra i. Skruvade i det där donet för hand med en 20cm lång ”vevarm” där donet satt fast i mitten. Var för lite utrymme för att svetsa på en mutter tyckte han. Gick fan av lite innanför ramen faktiskt. Sen vart det nog lite tur för satt ganska hårt. Var oklart om den tog i början.

Kul även Weldjon hann svara före. Kul med det. Han är ju en klippa på

wukkaN

Aktiv medlem
Tack för tips med Ridgid btw! Ringde en fd granne som jag visste är duktig på att mecka med MC och båtar. Han hade ett gäng olika storlekar av nån liknande pryl i en plastlåda. Det borrades upp ett hål - först en liten knack med annat verktyg för att centrera hålet och få ett litet hål att börja borra i. Skruvade i det där donet för hand med en 20cm lång ”vevarm” där donet satt fast i mitten. Var för lite utrymme för att svetsa på en mutter tyckte han. Gick fan av lite innanför ramen faktiskt. Sen vart det nog lite tur för satt ganska hårt. Var oklart om den tog i början.

Skönt att det löste sig! Hur mycket fick du betala för det?

Hasse#7

Aktiv medlem

Tack för svar. Det låter som den satt i förspänning, kvivspets hade inte funkat. Det hade bara funkat om den var lös i gängan. Det hade i sin tur krävt att kraften låg under skallen när den gick av.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer