Fan också - mitt växelreglage!

Morty

Medlem
Idag när jag städade lyckades jag gå/ramla över mitt växelreglage så att det trycktes för långt. Nån grej gick sönder (pedagogisk bild: Stora ringen visar brottytan på grejen som pajade, lilla ringen var den satt fast) och nu funkar det såklart inte att växla. Det är reglaget för vevpartiet.

Tror ni att det är möjligt att laga, eller blir det till att köpa ett nytt växelreglage? :(

Bilagor

• noname.jpg
    noname.jpg
    26.4 KB · Besök: 29
Det är baksidan/insidan på ett Ultegra ST-6700 växelreglage. Om ni har ett liknande så kan ni säkerligen se den pinnen so har gått av. Fotat med mobilen :/

Det är alltså staven som del #6 håller fast enligt blueprint. Pinnen verkar inte ha ett eget nummer, blir till att köpa en #7 istället. Undrar vad den kostar att montera... Ger mig inte på att göra det själv.

Är "staven" och "pinnen" samma detalj?

Om du funderar på att köpa en huvuddel så blir det billigare att köpa ett nytt komplett handtag, speciellt om du måste anlita en verkstad för demontering/montering.

Ja, precis. Det är samma detalj. Det är den del som gör så att reglaget drar wire när man trycker på handtaget.

Fan, vad ruttet! 2500:- för att jag var klumpig.

Morty skrev:
-------------------------------------------------------
> Fan, vad ruttet! 2500:- för att jag var klumpig.

Nja, för max 1.500:- borde du kunna hitta ett nytt handtag i nån netshop.

Sätt ut en köpesannons, ibland blir det nåt udda handtag över vid vurpor.
Tyvärr har jag endast några udda äldre DA-, 105-, o Tiagra-handtag i lådorna, vet fö inte ens om de funkar.

Tillbaka
Topp