Fantasifulla cykelmodeller :-)

Makten

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
En designer som pimplat för mycket vin?

Läs texten:-) Han gav random människor ett block och penna, och bad dem rita en cykel. Sen renderade han "riktiga" cyklar utifrån deras märkliga skisser.

Ganska kul tycker jag! Antar att ickecyklister har en väldigt vag uppfattning om hur en cykel faktiskt ser ut.

Skogsgubben

Aktiv medlem
Ha, ha! Jag stirrade säkert 5 minuter på den första bilden innan jag fattade att bilderna inte var på riktigt. Kul idé!

Senast ändrad:

Lars.E

Aktiv medlem
Haha... Kul projekt.
Jag gillar speciellt den tvåhjulsdrivna fatbiken med hjulen bredvid ramen och sadeln längst bak.

Gianluca_Gimini-Velocipedia-7.jpg

Det var för övrigt många som ritat cyklar med sadeln rakt ovanför bakhjulet.
Kedjan kopplad till framhjulet var även poppis.
Förvånansvärt många saknade kedjestag.

h.g.j

Aktiv medlem
Lars.E sa:
Haha... Kul projekt.
Jag gillar speciellt den tvåhjulsdrivna fatbiken med hjulen bredvid ramen och sadeln längst bak.

Det var för övrigt många som ritat cyklar med sadeln rakt ovanför bakhjulet.
Kedjan kopplad till framhjulet var även poppis.
Förvånansvärt många saknade kedjestag.

Förvånansvärt många (tex fatbiken) saknar den lilla finessen styrning... Fatbiken är ju tuff utan dess like, men kedjedrivningen fram gör den lite svårstyrd, många andra var ju helt låsta med stag...både fram och bak.

JT

Ny medlem
Ja, det är har alltid fascinerat mig att alla vet hur en cykel ser ut, men ytterst få kan rita en cykel så som en cykel faktiskt ser ut. Trots att det är skitenkelt.

Senast ändrad:
Har för mig (via vän som läser psykologi) att "rita en cykel" används som ett test för vissa (minns inte i detalj) problem. De som inte får med i alla fall att den innehåller hjul och något att sitta på och styra med kan behöva undersökas vidare. Edit: som artikelförfattaren säger. Verkar vara ett vedertaget test.

Senast ändrad:

mmmrrrr

Aktiv medlem
Fantastiskt. Förhoppningsvis skulle man klara det lite bättre om man blev stoppad på gatan och fick den uppgiften, men sådana saker kan vara lurigare än msn tror...

Makten

Aktiv medlem
kontrapunkt sa:
Har för mig (via vän som läser psykologi) att "rita en cykel" används som ett test för vissa (minns inte i detalj) problem. De som inte får med i alla fall att den innehåller hjul och något att sitta på och styra med kan behöva undersökas vidare. Edit: som artikelförfattaren säger. Verkar vara ett vedertaget test.

Jag undrar om det inte har att göra med vilken typ av minne man har. Själv har jag mer eller mindre fotografiskt minne och skulle kunna rita av det mesta jag sett (om jag vore tillräckligt bra på att rita alltså), medan andra minns helt andra saker som jag inte kan komma ihåg.

bokaj

Aktiv medlem
Efter att läst "its all about the bike" (rolig bok f.ö.) tror jag att jag skulle komma ihåg att en klassisk ram består av två trianglar om nån bad mig rita en hoj, sen borde resten ge sig hyfsat. Jag låg brevid min sovande fru när jag scrollade igenom bilderna och fick flera gånger bita mig i tungan för att inte väcka henne med ett gapflabb :-D

Mannbergo

Ny medlem
Bicymple!
Hade ju varit tufft med en heldämpad sån!

Bilagor

• Bicymple-garage-2.jpg
    Bicymple-garage-2.jpg
    18 KB · Besök: 4
  • 286577_432292570157188_650240156_o.jpg
    286577_432292570157188_650240156_o.jpg
    76.7 KB · Besök: 3
Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer