Får inte på dubbdäck på en White GX LTD. Vad har jag för alternativ?

Gör dig själv en tjänst och skaffa nån form av väska på hojen istället för ryggsäck. Det är såååå mycket skönare att cykla utan en blaffa på ryggen, och vikten känns väldigt mycket mindre. :-)

Ryggsäck eller inte är en smaksak och jag har faktiskt inga problem med ryggsäck så länge den inte är för stor och/eller tung. Cyklar även mycket utan, så jag har definitivt kännt på båda alternativen.

Nu jag jag kört ett tag med vinterdäcken på en annan pendlare, men kan inte minnas att TS fälgar borde komma med speciellt tjockt fälgband. Bara att det sitter bättre än Whites gamla röda, som kunde vandra lite åt sidan på fälgen, göra att ventilhålskanten stack fram, och orsaka punktering.

Min GX är ny för i år så har inte hunnit byta så mycket däck än, och de fina orginaldäcken är inga problem.
Gissar på att combon jobbiga, hårda däck och tubeless-ready är det som gör det krångligt.

Det var ett rött no name fälgband. Det verkade dock sitta bra och inte heller vara särskilt tjockt.

@Berk @n3wton mfl - skulle tejp bli så mycket tunnare att det skulle göra en faktisk skillnad?

Höll du spänningen med ett järn när du tryckte in däcket i mitten? Det är tricket och att sen inte släppa spänningen för då åker däcket ut igen.

Däckspastan lägger man på utsidan/överkanten på fälgen och ev. på insidan/nederkanten på däcket. Men tror inte jag behövt använda det på cykeldäck, däremot när jag byter däck på bil eller släp.

Ja jag höll spänningen med en däcksavtagare.

Det var ett rött no name fälgband. Det verkade dock sitta bra och inte heller vara särskilt tjockt.

@Berk @n3wton mfl - skulle tejp bli så mycket tunnare att det skulle göra en faktisk skillnad?
Jag upplever fälgband som mjuka och följsamma medan tejp är plastig och knölig. Min erfarenhet av olika tejper är dock ganska begränsad. Att tejp gör saken bättre än ett korrekt monterat fälgband vettefan..

Tjena!

Dom har faktiskt en del produkter som är riktigt bra. Men en hel del mediokert också.
Easy Tire är fantastiskt bra
Jag misstänker på goda grunder att en del produkter som säljs under olika namn kommer från random kinesiska legotillverkare och att kvalitetskontrollen kan ha en del brister.
Tex köpte jag i brist på originaldelar trissor till Forceväxlar av BBBs fina märke. De var 2-3 mm tjockare än original och gick på inget vis att montera. Då bli man inte glad.
Billigare att gå direkt på Aliexpress. Samma produkter.

Tillbaka
Topp