Farligt med reflexer i hjulen

Mikaelbe

Medlem
Jag har reflexer i hjulen och idag hände nåt läskigt när jag skulle ta en provtur efter att ha bytt drev. Reflexerna jag har sitter med en låsning i mitten, men det har tidigare hänt att hela reflexen vridit sig 90 grader och tvärställt. Det hände idag på bakhjulet och reflexen slogs sönder men den förstörde också bakväxeln, kedjan skev, trasig växelvajer. Nu åker de i soptunnan. Tror det var Biltemas reflexer.

Ekerreflexer av typ som monteras vertikalt på en eker funkar bra. Lossnar de är det inte troligt att de åker in i hjulet på samma vis. Men även om de mot förmodan skulle göra det så bör det vara liten risk det ställer till med något

Senast ändrad:
Jag har reflexer i hjulen och idag hände nåt läskigt när jag skulle ta en provtur efter att ha bytt drev. Reflexerna jag har sitter med en låsning i mitten, men det har tidigare hänt att hela reflexen vridit sig 90 grader och tvärställt. Det hände idag på bakhjulet och reflexen slogs sönder men den förstörde också bakväxeln, kedjan skev, trasig växelvajer. Nu åker de i soptunnan. Tror det var Biltemas reflexer.
Det kunde varit värre, det kunde varit den på framhjulet, då hade det varit risk för inlägg i visa din misär.
Kan inte fatta att de är tillåtna.

Förstår din ilska

Tillbaka
Topp