Färsk i Göteborg - hjälp!

Singular

Aktiv medlem
Japp, jag har ryckt upp mina bopålar ur Halmstads strand&sand och istället kört ner dem i Göteborgsleran i Björkekärr vid Delsjöområdets nordvästra hörn (som efter snabb besiktning med löparskor verkar vara mumma).

Har släpat med mig hela cykelstallet men känner mig rätt vilsen;

Vart cyklar man? Vill någon cykla med mig? Av respekt för sporten, vart finfikar man? Visst finns det halvfasta Happyrides? Är det någon som likt jag är fri i planeringen av tid och vill cykla i dagsljus (trots att jag ebayat till mig en sniklampa)?

Trampar helst stig (med SS-MTB:n), fina landsvägar (med racern) eller halvgrisiga motionsspår (med crossen), men har för tillfället inte en suck...

Kram,

M

Helfasta tisdag o torsdags happyrides kl 18 med start vid franssons (ett par stenkast från dig).
Sen är det happyrides i stort sett varje helg. Och när vädret är lite finare så blir det racer också :)

Om du inte har tid att vänta på någon av de 2-4 veckoliga happy rides från Franssons så kan du antingen sikta på masten och sedan köra valfri nedfart därifrån. Också att rekommendera är att leta upp bohusledens oranga pinnar och köra österut. Finns också en hel del under turtips.

/Mats

Mest imponerad är jag att du lyckats att "inte se" alla trådar om happy rides i Göteborg, trots att du varit på happy sen 2004... :-) Du har flyttat till den turtätaste staden i sverige, både mtb och racer körs flera gånger i veckan och du hittar alla turerna på happy. Spana efter trådrubriker som [Happy Ride] - Göteborg, tid och plats

Välkommen till Göteborg. :-)

/Leo

Tusen tack för alla råd - jag har sett Göteborgstrådarna fladdra förbi men tidigare inte ägnat dem någon större uppmärksamhet (därav "halvfasta"...). Vi får se om jag dyker upp kommande vecka!

StarkStark - visst är det så.

Vilka butiker är värda att känna till (och handla ifrån)?

/M

crc räcker väl att känna till om du skall handla delar :).

Men annars är det väl bikeplace eller cykelcity som gäller om du skall få cykeln lagad.

Senast ändrad:
Kul med Björkekärr, flyttade dit för ett år sedan och det finns exakt hur mycket cykling som helst i närområdet. Skicka pm om du vill smååka lite.

Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul med Björkekärr, flyttade dit för ett år
> sedan och det finns exakt hur mycket cykling som
> helst i närområdet. Skicka pm om du vill
> smååka lite.

Kul att du har börjat köra igen. Du får hänga på en tur någon gång.

Härligt med så mycket engagemang - nu ska jag bara knappa slut på mitt jxxla 100k-tecken-projekt och tillfriskna lite, sen ska det rullas!

/M

Tillbaka
Topp