Färsking presenterar sig.

• Trådstartare Trådstartare Timothy
  • Start datum Start datum
T

Timothy

Guest
Nu har jag bestämt mig. Jag ska börja cykla. Efter bla ha lusläst forumen föll jag för en Kona Cinder Cone 2005. Mest för att den är snygg men den verkar ha ok kvalité. Jag blir besviken om den har en endaste skruv som börjar rosta men det finns det säkert.
Fyller snart 30 och det finns en risk att jag blir tjock på mitten om jag inte tränar något. Jag gillar att åka skidor ett par veckor om året och känner att jag kommer få ut mer av det om jag tränar mer.
Nästa år ska jag satsa på Grenserittet, 80km mellan Strömstad och Halden så har jag något att sikta på. Eftersom jag bor i Strömstad ska jag fuskträna på sträckorna, loppet verkar inte vara alltför avanserat för en motionär. Cykeln kommer om nån vecka så jag längtar efter att få ksta mig ut för bohusläns klippor.

Hej å välkommen!

Min flickvän köpte en Cinder Cone för nån månad sedan och ett par skruvar har redan börjat rosta!
Men jag tror att du blir nöjd ändå.
Lycka till med träningen, MTB är ett grymt roligt och effektivt sätt att bränna kalorier på.

Hej hej och välkommen.

Cinder cone är en fin hoj som jag kollade mycket på när jag började cykla för ett år sedean. Valde dock Blast istället....

Det där med att det rostar avhjälps av underhåll och vård av komponenter. I början ramlar man ju lite också så då slipas rosten av naturligt :-)

Välkommen Thimothy!

Själv har jag en Kona Cinder Cone '05 och jag är mycket nöjd med cykeln, är själv också en nybörjare på MTB. Tyvärr måste jag meddela dig att vissa skruvar kommer att börja rosta, det är för djävligt men så är det.
Annars.... ut i skogen och njut! :)

/Piotr

Välkommen! Ett litet tips ifall du inte redan gjort det är att dutta lite fett i skallarna på insexskruvarna, där brukar det börja rosta rätt snabbt annars. :)

Välkommen in i värmen.

Bra köp. Har en Kona Cinder Cone själv. Hellt nöjd. Har haft den i mindre än en månad och har inte sett spår efter rost.

Man kan säga att jag är nybörjare med MTB, har cyklat mycket innan men inte lika vilt och roligt.

Skallarna på insexor rostar nästan oavsett hur dyr hoj man har. Vill man slippa kan man köpa rostfria.. väger lite mer men rostar inte hur gärna man än skulle vilja.

Muerto: du är så HK ibland...

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Välkommen! Ett litet tips ifall du inte redan
> gjort det är att dutta lite fett i skallarna på
> insexskruvarna, där brukar det börja rosta rätt
> snabbt annars. :)

Tillbaka
Topp