Fästa baklyse utan pakethållare???

LydiaHanke

Aktiv medlem
Försöker sätta fast ett baklyse som är tänkt att sitta bak på pakethållaren och kopplas till en dynamo.
Nu är det så att jag tänkt köra utan pakethållare.

Någon som haft samma problem och en lösning, eller någon som kanske bara har en lösning?

Tänkte att man borde kunna sätta en metallbit runt stolpen och skruva på lampan på den och på så sätt klämma fast den på stolpen?

Tackar!

juliusjonzon skrev:
-------------------------------------------------------
> Försöker sätta fast ett baklyse som är tänkt
> att sitta bak på pakethållaren och kopplas till
> en dynamo.
> Nu är det så att jag tänkt köra utan
> pakethållare.
>
> Någon som haft samma problem och en lösning,
> eller någon som kanske bara har en lösning?
>
> Tänkte att man borde kunna sätta en metallbit
> runt stolpen och skruva på lampan på den och på
> så sätt klämma fast den på stolpen?
>
> Tackar!

Köp en sån här baklampa annars.
http://shop.tout-terrain.de/tout-terrain-C-Light

Senast ändrad:
Vill du inte fulmeka finns detta: http://www.bike-discount.de/shop/k491/a83961/seat-post-clamp-for-saferide-rear-light.html

Fungerar till 50 och 80 mm hålavstånd i lampan. Dock ingen helt fast lösning så vill man ha det får man nog fulmeka ändå.

Vad gäller lampor som monteras på stolpen verkar de happykorrekta valen vara CatEye TL610 eller TL1100. Jag har en Sigma Stereo som syns hyfsat bra bakifrån, dock något sämre än Philips Saferide för pakethållaren, men tyvärr inte jättebra från sidorna.

Senast ändrad:
Jag skulle inte använda en lampa som kräver dynamo. Spontant känns det ju som ett bra och miljövänligt val. Tills man står med punktering i mörkret...

Så jag skulle köpa en ny lampa, bak krävs det ju inte så mycket till lampa så de är ju nästan gratis.

/Freddo

Det är till min Bullitt och dom i affären kom idag på när allt var monterat att det blev svårt att fästa baklyset utan hållaren bak, borde dom kanske tänkt på tidigare... Har ju visserligen stänkskärm bak om än i plast, kanske man kunde sätta den där?

Tror nog dom skall ful/fin mecka ihop något!

Med punkasäkra "märkes"däck har mina punkteringar gått ner till 0. Dessutom så är det enda som dynamon lägger till en liten kontakt som ska dras ur och sen sättas i. Det blir liksom inte som att meka med ett navväxlat fotbromsat bakhjul bara för att det är en dynamo inbyggd...

fphotography skrev:
> Jag skulle inte använda en lampa som kräver
> dynamo. Spontant känns det ju som ett bra och
> miljövänligt val. Tills man står med punktering
> i mörkret...
>
> Så jag skulle köpa en ny lampa, bak krävs det
> ju inte så mycket till lampa så de är ju
> nästan gratis.
>
> /Freddo

De flesta moderna dynamobaklampor har en "stand licht"-funktion, ett liten kapacitans som levererar ström för att driva ljuset ett par minuter efter att man stannat.

Tack för alla tips, men lampan är redan köpt av affären och utgår ifrån att dom inte vill ge mig en annan utan kostnad, så gärna mer åt hur jag kan lösa själva fastsättningen!

Buntband och kanske en bit gammal slang under för att få lite friktion, plus kanske lite klister om man skall lyxa till det=)

fphotography skrev:
> Jag tänkte mer att lampan som visar att jag stå
> längs vägkanten slocknar.
>
> /F

Alla Riktiga Cyklister har väl reflexväst?

Tillbaka
Topp