Feedback om hemsidan

GarryJones

Aktiv medlem
Feedback om hemsidan
Lite feedback önskas om den nya uppdatering jag har gjort på www.cykeltours.se, är det något mer man bör tänka på, proffs är jag inte på hemsidor men jag skickade min första email på 70-talet och har varit i branschen sedan mainframes/paper tape/hammer printers och punch cards......

Feedback om hemsidan
GarryJones skrev:
-------------------------------------------------------
> jag skickade min första email på
> 70-talet

Wow berätta mera!

Feedback om hemsidan
GarryJones skrev:
> jag skickade min första email på
> 70-talet

Och har fortfarande inte lärt dig hur man lägger in länkar på diskussionsforum?

Feedback om hemsidan
Okej, nu har jag kikat igenom sidan och försökt följa några flöden etc.

Är det ett SKÄMT eller? Det där var det sämsta jag sett sedan 1996! Om du lyckas sälja EN enda resa (utom till vänner) via den där sk "hemsidan" så ska du skatta dig lycklig.

Det finns tyvärr inget lindrigare sätt att säga det på. Men absolut INGET är rätt på de där sidorna. Felen är helt enkelt för många för att lista. Sorry.

Feedback om hemsidan
Oj det var en hård dom. Jag tittade iof inte så noga men skulle kanske kolla runt om jag var intresserad av en resa. Vilket jag just nu inte är. Men så kass vet jag inte.

Feedback om hemsidan
Westman skrev:
>Ska
> det inte hända något när man klickar på "våra
> resor" ?

"startsidan" = "Våra resor". Info.arkitekturen är knas - bland annat!

Feedback om hemsidan
Gränslöst rörigt. Alldeles för mycket information och alldeles för mycket färger på varje sida. Olika navigation beroende på var man är, svårt att hitta tillbaka. Du borde titta på ett PM från länsstyrelsen istället för nåt som dagisbarn ritat - håll igen på färg å form!

Prova att googla lite på webdesign så får du massor av tips. Se sedan till att slänga bort ALLT arbete du gjort nyligen.... sorry...

Feedback om hemsidan
Jag mådde nästan lite illa faktiskt, man blev ju yr i huvudet efter en stund.

Prova att rensa bort typ hälften, och ta bort allt som blinkar.

Lycka till

Feedback om hemsidan
Rörig, sa Bull. Med en stark 90-talskänsla dessutom.

Överlåt designen åt nån som kan göra en site som är användbar och känns modern.

Feedback om hemsidan
Jag kan bara instämma, otroligt rörigt och svåröverblickat. Jag skulle faktiskt vilja ifrågasätta stavningen av CykelTours då url'en blir en märklig svengelsk variant som upplagt för felstavningar och missförstånd. Jag läste snabbt och skrev cycletours.se, fel, skrev .com, fel, kolla igen, rätt, för mycket strul. Alltså i min hjärna stavas cycletours cycletours och inte cykeltours. Varför inte kort och gott cykelresor.se om man nu riktar sig till den svenska marknaden?

Senast redigerad av en moderator:
Feedback om hemsidan
oj den var väldigt rörig...och känns väldigt oproffsig, elakt men sant...
en sida skall vara stilren och läggnavigerad...
rent informationsergonomiskt är den en mardrömm, det är som en explosion av information som man inte vet hur man skall bearbeta.....

kolla på lite andra sorters sidor och se vad som gör dem till bra sidor..

få färger, som är i bra kontrast mot varandra
logisk meny, lättnavigerad
lagom med information, och inte för mkt saker som rör på sig
etc etc etc

Feedback om hemsidan
Så farligt var det inte.. Men visst var sidan helt och hållet från 90-talet.

Alldeles för rörigt, alldeles för mycket på för lite plats.

Ta bort bakgrunden med gul/vitt som ser ut som nått gammalt papper till nån bläckstråleskrivare från 90-talet, ta bort listan till vänster som visar massa resor, ta bort sidan längst ner. Bygg om länkarna helt och hållet så dom tydligt visar att dom är länkar och inte text etc. Skaffa en startsida och använd inte "våra resor" som startsida. Du behöver istortsett göra om hela designen och denna gången tänka på funktionaliteten i första hand denna gången, tänk hela tiden less is more.

Feedback om hemsidan
En sak var i varje fall bra. Det är solklart hur man bokar resan och vad den kostar samt när den är. Det är också lätt att hitta adress och tel till ansvariga. Jag hittade all information jag behövde blixtsnabbt när jag lossades att jag skule ut på en cykelresa. Det är inte självklart på alla sajter vill jag lova. Att sidan ser lite rörig ut som helhet har redan påpekats men i ärlighetens namn så sitter man inte och stirrar sig blind på det som inte är intressant. Har faktist något grönt skit som blinkar på höger sida av skärmen nu men bryr mig inte ens om att läsa vad det gäller. Jag tycker inte det finns någon anledning att göra om allt, men en liten uppränsning skulle nog göra susen för helheten.

Feedback om hemsidan
mr Lindwall skrev:
> En sak var i varje fall bra. Det är solklart hur
> man bokar resan och vad den kostar samt när den
> är. Det är också lätt att hitta adress och tel
> till ansvariga. Jag hittade all information jag
> behövde blixtsnabbt när jag lossades att jag
> skule ut på en cykelresa. Det är inte
> självklart på alla sajter vill jag lova. Att
> sidan ser lite rörig ut som helhet har redan
> påpekats men i ärlighetens namn så sitter man
> inte och stirrar sig blind på det som inte är
> intressant. Har faktist något grönt skit som
> blinkar på höger sida av skärmen nu men bryr
> mig inte ens om att läsa vad det gäller. Jag
> tycker inte det finns någon anledning att göra
> om allt, men en liten uppränsning skulle nog
> göra susen för helheten.

+1 Så farligt var det faktiskt inte. Den kan förbättras men visst kan man hitta en cykelresa, det dräller inte av sådana sajter direkt.

Feedback om hemsidan
Den lär inte vinna några designpriser, men den var inte så bedrövlig som det låter om man läser här ovan. Några enkla förbättringar vore att dra ner på antalet färger och göra sidan mindre randig. Dessutom göra alla länkar enhetliga.

Feedback om hemsidan
INte så kass som några här ovan skriver men den behöver putsas på.
Du har redan fått en del tips och här kommer ett litet till. När man läser om en resa vill man gärna ha en knapp på den sidan som heter "Boka". Tex längst ned, det saknas en sådan.

Tillbaka
Topp