Eh, nurnberg och annat, jag har bott utomlands i många år och jag har sett hur det går när alla skiter i andra, precis som du gör här. Det slutar illa. Självklart vill ju ingen ha en "polisstat" det fattar du nog själv. Men du säger, jag gör som jag vill, hur slutar det när alla säger, jag gör som jag vill?
Någon lackar till på ditt bygge, saboterar det så att en cyklist gör sig illa, bara för att de gör som de vill, är det ok? Du måste inse att det resonemanget inte håller. Vi delar på en liten resurs. Då tycker jag att det är rimligt att man behandlar den varsamt, från alla håll. Det är allt.
Jag skulle själv riva ner något liknande om det byggdes på järvafältet, det är "mitt" naturreservat och jag vill hojja bland koskitar och mygg, inte några jävla ramper. Nu råkar det vara så att det jag vill, är samma sak som bestämmelserna säger, då är det lättare.
Stämningen i Hellas, mot Cyklister, är ju redan dålig, varför pressa på mer? Är du en sån som slår till kvinnan med barnvagn i skallen och tjoar "ur spår" när du cyklar förbi på en stig, för att det är "din" skog och du gör som du vill?
Jag är lite konfunderad över hur du tänker.
Om alla skiter i andra, då får ALLA ett helvete, för alla runt dem, ger fan i dem, visar ingen respekt. Om alla bryr sig och visar rimlig respekt, då får alla det hyfsat, för ingen jävlas med dem.
Du tror inte att dina ramper har något att göra med förbud mot cykel i Hellas? Oj oj, cyklisterna får ju skit för cykelspår i lera som torkat och vanligt folk som går förbi tycker att cyklar förstör. Vad i helvete tror du de tycker när de ser de här träåbäkena? WTF?
Då har jag ändå en hoj som håller för NS cykling, och jag gärna provar enklare grejer, är absolut ingen natural på det där, men jag tycker ändå att det är en dålig ide.
Varför inte göra det rätt, på ett ställe där du får göra det? För mesigt för dig?