Fetaste shoren i Hellas

Fetaste shoren i Hellas
Atlas_sthlm skrev:
> att NS skulle vara inne eller ute kan ni trendnissar disskutera tills ni kolar vippen.

Det är egentligen inte vad som är inne Q4 -07 som är min poäng. Utan northshorens korta livslängd, som redan diskuterat i tråden jag länkade till lite tidigare. Tycker den saken sammanfattades bra av några inlägg där.

Men vad är det ordspråket säger; alla bör under sitt liv ha "planterat ett träd, avlat en son, skrivit en bok och byggt en north shore".

Många north shore blire.

Fetaste shoren i Hellas
Jag har bara svårt att förstå att det kan väcka så mycket anstöt. Jag tycker att det är bättre om skogen utnyttjas så mycket som möjligt. Jag tycker att ett bygge ser mer intressant ut än ett par träd, precis som jag tycker att om några ungar byggt en kojja så är det bättre än en ren skog. En använd skog är en levande skog.

Till den som sa att samhället skulle göra som dom ville så skulle samhället gå åt helvete har jag bara en sak att säga: När alla gör som de blir tillsagda så vet vi hur det går och det slutar med Nürnberg -47.

Fetaste shoren i Hellas
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> 666: Hur menar du nu?

Mårten.

Att jag inte orkar lägga mer energi på denna otroligt uttjatade eviga tråd.
Kommer alltid att vara två läger som vägrar vika sig.
Om all denna energi som läggs här lades på att skapa ngt konstruktivt i stället.
Nu blir det bara en jävla massa skitsnack.

Det är vad jag menar.

Fetaste shoren i Hellas
TACK!

dangerousdave skrev:
> Jag har bara svårt att förstå att det kan
> väcka så mycket anstöt. Jag tycker att det är
> bättre om skogen utnyttjas så mycket som
> möjligt. Jag tycker att ett bygge ser mer
> intressant ut än ett par träd, precis som jag
> tycker att om några ungar byggt en kojja så är
> det bättre än en ren skog. En använd skog är
> en levande skog.
>
> Till den som sa att samhället skulle göra som
> dom ville så skulle samhället gå åt helvete
> har jag bara en sak att säga: När alla gör som
> de blir tillsagda så vet vi hur det går och det
> slutar med Nürnberg -47.

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:

> . Jag tycker att det är
> bättre om skogen utnyttjas så mycket som
> möjligt. Jag tycker att ett bygge ser mer
> intressant ut än ett par träd,

Jupp jag håller helt med, det skulle ju definitivt lösa lite av bostadsbristen om man dessutom byggde skyskrapor över hela stället då utnyttjar man ju skogen, lite New York så bara änna...

Fetaste shoren i Hellas
Atlas_sthlm skrev:
> Bygg!
>
> Lagombra, jag passerar hemma imorgon, kan jag ge
> dig en hammare och en låda spik, om ni blir
> flera?

Använd det till att spika igen kjeften istället ;)!

Fetaste shoren i Hellas
Hellre ett naturesarvat med lite små kojjor, ns, illigal cykling och illigala grillplatser än bostadshus.

Det som kommer att sabba mest för cyklingen i hellas är de fånar som gång efter gång överklagar beslutet om ett naturresarvat, ett naturreservat som skulle göra att någon jävla kapitalist inte kan bygga hus där.

Det är ni som är emot det eventuella naturreservatet som är det riktiga egoisterna. Ni ser bara er rätt att cykla, men, det är ert jävla propsande på den rätten som kan leda till att skogen försvinner helt. Och då kommer ni inte behöva nå jävla tillåtelse att cykla.. för på asfalt får du fan göra vad du vill.

Fetaste shoren i Hellas
fniss...
men jag är ärligt trött på att snålfolk behandlar stadsnära delar av hellas som orörd urskog. Kom igen, de delar av hellas vi pratar om liknas ju bäst vid rekreationsområde, hundrastgård och lekpark för närboende.
-Stan växer helt enkelt, tvekar du kan du ju fråga lodisarna i lugnet. Eller nä just det.....

Kan lätt tänka mig spika till något i hagaparken med. Det vore verkligen på plats.

Fetaste shoren i Hellas
Eh, nurnberg och annat, jag har bott utomlands i många år och jag har sett hur det går när alla skiter i andra, precis som du gör här. Det slutar illa. Självklart vill ju ingen ha en "polisstat" det fattar du nog själv. Men du säger, jag gör som jag vill, hur slutar det när alla säger, jag gör som jag vill?

Någon lackar till på ditt bygge, saboterar det så att en cyklist gör sig illa, bara för att de gör som de vill, är det ok? Du måste inse att det resonemanget inte håller. Vi delar på en liten resurs. Då tycker jag att det är rimligt att man behandlar den varsamt, från alla håll. Det är allt.

Jag skulle själv riva ner något liknande om det byggdes på järvafältet, det är "mitt" naturreservat och jag vill hojja bland koskitar och mygg, inte några jävla ramper. Nu råkar det vara så att det jag vill, är samma sak som bestämmelserna säger, då är det lättare.

Stämningen i Hellas, mot Cyklister, är ju redan dålig, varför pressa på mer? Är du en sån som slår till kvinnan med barnvagn i skallen och tjoar "ur spår" när du cyklar förbi på en stig, för att det är "din" skog och du gör som du vill?

Jag är lite konfunderad över hur du tänker.

Om alla skiter i andra, då får ALLA ett helvete, för alla runt dem, ger fan i dem, visar ingen respekt. Om alla bryr sig och visar rimlig respekt, då får alla det hyfsat, för ingen jävlas med dem.

Du tror inte att dina ramper har något att göra med förbud mot cykel i Hellas? Oj oj, cyklisterna får ju skit för cykelspår i lera som torkat och vanligt folk som går förbi tycker att cyklar förstör. Vad i helvete tror du de tycker när de ser de här träåbäkena? WTF?

Då har jag ändå en hoj som håller för NS cykling, och jag gärna provar enklare grejer, är absolut ingen natural på det där, men jag tycker ändå att det är en dålig ide.

Varför inte göra det rätt, på ett ställe där du får göra det? För mesigt för dig?

Fetaste shoren i Hellas
Att ta upp New york som exempel på hur bra det är med något är ju ett intressant retoriskt grepp. Men hur länge skulle en svartbyggd "Alfons Åberg-helikopter" stå kvar i Central Park?

Dangerousdave. du är ju bra på "vi mot dom" inom cykelvärlden, kan du inte fatta att du spär på "vi mot dom" mellan cyklister och många andra. Vi som cyklar får ibland stå till svars för dumheter som andra som cyklar gör (något som aldrig skulle hänt om vi åkt bil). Det ni gör på/vid en cykel tolkas av många som att "alla" cyklister gör så.

"aldrig har så få förstört för så många".

Fetaste shoren i Hellas
SixSixSIx skrev:
> I REST MY CASE, svårt att ha en dialog med folk
> som bara ser ur en synvinkel.

Åhhh, vilken omedveten ironi.

Fetaste shoren i Hellas
Fan vad fräsigt att tycka NS är hur ballt som helst och så länkar man till Ryan Leech!

Jag sätter 20 spänn på att trådstartaren och lagombra har stuttit och knopat ihop denna tråd tillsammans. Viss gör verkligen vad som helst för att få lite uppmärksamhet.

Fetaste shoren i Hellas
Mkt bra argumenterat sprockets. Lagomkorkad vill ändå inte förstå i sin egoistiska enfald. Antagligen ngt som gått fel där och liksom en sexåring så testar han gränser och trotsar, skillnaden är att sexåringen oftast har en vuxen som säger ifrån. Antar att det är svårare i vuxen ålder att mildra dylikt beteende och konsekvenserna kan bli större när de fortsätter att provocera sin omgivning. Svekkänslorna de har sedan barnsben mynnar ut i att de tar ut sin frustration på samhället istället.

Fetaste shoren i Hellas
Jag säger som någon annan sa i en annan tråd som oxå handlade om att förstöra för andra cyklister i Hellas.

just det jävla anal-akademiker.
kasta lycrabrallorna och cykeldatorn, eller ännu bättre skaffa en ordentlig hoj, så ska jag visa dig några sjyssta spots på gula istället

Senast redigerad av en moderator:
Fetaste shoren i Hellas
Johan A skrev:
> Jag säger som någon annan sa i en annan tråd
> som oxå handlade om att förstöra för andra
> cyklister i Hellas.
>
> just det jävla anal-akademiker.
> kasta lycrabrallorna och cykeldatorn, eller ännu
> bättre skaffa en ordentlig hoj, så ska jag visa
> dig några sjyssta spots på gula istället

Aj den gamla klassikern =) http://happymtb.org/forum/read.php/1/69862/69945#msg-69945

Fetaste shoren i Hellas
Sprockets skrev:
> Att ta upp New york som exempel på hur bra det
> är med något är ju ett intressant retoriskt
> grepp. Men hur länge skulle en svartbyggd "Alfons
> Åberg-helikopter" stå kvar i Central Park?

Om du läser mitt inlägg om new york igen så kanske du förstår vad jag skrev. Lycka till!

>
> Dangerousdave. du är ju bra på "vi mot dom" inom
> cykelvärlden, kan du inte fatta att du spär på
> "vi mot dom" mellan cyklister och många andra. Vi
> som cyklar får ibland stå till svars för
> dumheter som andra som cyklar gör (något som
> aldrig skulle hänt om vi åkt bil). Det ni gör
> på/vid en cykel tolkas av många som att "alla"
> cyklister gör så.
>
> "aldrig har så få förstört för så många".

Tror att största hotet är de cyklister som stressar runt slingorna så fort de kan iklädda pedofiluniform och skrämmer livet ur folk. Men jag håller med, "aldrig har så få förstört för så många".

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:
> Tror att största hotet är de cyklister som
> stressar runt slingorna så fort de kan iklädda
> pedofiluniform och skrämmer livet ur folk. Men
> jag håller med, "aldrig har så få förstört
> för så många".

Ända fram tills nu har jag tyckt att tråden varit ganska tramsig men chips-vänlig =)
Efter ovanstående inlägg fylldes dock tråden med ett uns av mening tycker jag. Det är inte de stationära objekten som gör folk förbannade. Det är medmänniskor som inte visar hänsyn som är det stora problemet. Tyvärr har jag ingen tysk studie att visa upp som bevisar detta, men när det kommer en person som cyklar i tävlingstempo bland flanörer och vanligt folk är det inte konstigt att folk blir förbannade!
Dessvärre blir NS-byggen etc ytterligare incitament till cykelförbud men utan de där stress-galningarna som inte har vett att ta det lugnt bland folk skulle NS-byggen inte vara något problem.
Det faller enligt min mening alltså tillbaka på vanligt hyffs.

Fetaste shoren i Hellas
plumse skrev:
> men när det kommer en person som cyklar i
> tävlingstempo bland flanörer och vanligt folk
> är det inte konstigt att folk blir förbannade!
> Dessvärre blir NS-byggen etc ytterligare
> incitament till cykelförbud men utan de där
> stress-galningarna som inte har vett att ta det
> lugnt bland folk skulle NS-byggen inte vara något
> problem.
> Det faller enligt min mening alltså tillbaka på
> vanligt hyffs.

I Hellas vågar jag (nästan) lova att de gångtrafikanter som går där stressgalningarna kör inte är samma människor som går där NS-byggena finns. Det är nämligen väldigt svårt att dra en barnvagn på de stigarna. Och på de stigarna går det inte direkt fort för cyklisterna.

Så jag tror inte att de sakerna hänger ihop så naturligt som man kanske kan tro.

Sen kör stressgalningarna på de spår (oftast milspåret) som faktiskt tillåter cykling och kan säkert hävda sin rätt att blåsa fram där utan ringklocka, även fast vi här inte anser att man ska/bör göra så. Tror inte knappt några här kör milspåret, men det vet jag ju inte.

Personligen störs jag inte av några NS-byggen men skulle aldrig cykla på något, men det beror mest på att jag är feg.

Klart som tusan att allt handlar om att visa hänsyn till andra. Gjorde alla det skulle vi nog inte ha så många "konflikter". Sen att jag med flera aldrig har haft en konflikt i skogen är en helt annan sak.

Fetaste shoren i Hellas
JLarsson skrev:
> Sen när är det ok att svettocykla på
> milspåret?

Vet inte om någon har sagt att det är ok, fast efter min gamla tråd tror jag att det blev vedertaget ;o)

Fetaste shoren i Hellas
Johan A skrev:

> Sen kör stressgalningarna på de spår (oftast
> milspåret) som faktiskt tillåter cykling och kan
> säkert hävda sin rätt att blåsa fram där utan
> ringklocka, även fast vi här inte anser att man
> ska/bör göra så. Tror inte knappt några här
> kör milspåret, men det vet jag ju inte.

Så visst skrev någon (du) att det var ok. Inte bara det, han skrev även vad vi här anser. Stort...

Fetaste shoren i Hellas
Om du lär dig att läsa så skrev jag att det är ok att cykla där. Det är bara förbjudet (om det inte är ändrat) att cykla på elljusspåren, vilket milspåret inte är.
Sen vet jag att de flesta här (jag erkänner att jag inte vet allas åsikt) anser att man inte bör cykla där pga ovan nämnda risker.

Så visst e det stort när man faktiskt lär sig att läsa, någon gång runt fem års ålder!

Fetaste shoren i Hellas
jag skrev ju att du skrev att det var ok. Det var du som undrade om någon sagt att det var ok, jag ville bara hjälpa dig med alzheimern. Du lärde dig säkert läsa vid fem, men om man inte förstår vad man läser och skriver är det ingen idé att försöka. Mitt tips till dig är att träna läs och skrivförståelse i enrum tills du har ett bättre grepp om det. Lycka till med det, ge inte upp när det känns tungt.

ok, en gång till:

Skrivet av Johan A idag 14:49 (Dölj användarens inlägg)

JLarsson skrev:
> Sen när är det ok att svettocykla på
> milspåret?

Vet inte om någon har sagt att det är ok, fast efter min gamla tråd tror jag att det blev vedertaget ;o)

Kan nämna att andra delen av meningen blev tillagd efter redigering.

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:
> Mitt tips till dig är att
> träna läs och skrivförståelse i enrum tills du
> har ett bättre grepp om det. Lycka till med det,
> ge inte upp när det känns tungt.

Hahaha, du är ju en riktigt rolig person, stor humor!! Även med smileyn förstår du inte!!

Edit: Nedanstående är efter redigering...

Sen skiter jag i ifall du bygger NS och om någon river dom. Det jag skrev var riktat till Plumse och att jag inte tror att dessa händelser hänger ihop.

Fetaste shoren i Hellas
Och jag orkade inte svara för jag har inte cyklat i Hellas. Här hemma i Götet däremot ser man då och då stress-idioter som skrämmer livet ur folk påväg till och från de MTB-specifika slingorna eller på stig avsedd för både cykling och flanerande. Antagandet att det funkar likadant i Fjollholm underbyggs av den saknade tyska studien =)

Fetaste shoren i Hellas
42Hz skrev:
> Redan sidan tre och knäskål har inte postat en
> endaste diktator?!?

Tjena!

Flåt!

the-great-dictator-charlie-chaplin-paulette-goddard.jpg

Fetaste shoren i Hellas
ni är för roliga grabbar. först ska man skita i vad fotgängare tycker, sedan när det helt plötsligt blir viktigt vad de tycker då är det någon annans fel...

Fetaste shoren i Hellas
lagombra skrev:
> jag tror mycket är beroende på att dom flesta
> här är naturveteskapare/ teknologer/ akademiker,
> och jag är kulturarbetare. vi ser helt olika på
> världen.

Ha ha ... kom igen ... nu kommer den där löjliga motsättningen upp igen. Glöm den!

Tillbaka
Topp