[Film] Norra Berget

[Film] Norra Berget
Jag känner inte heller igen dom där stigarna, ganska läskigt med tanke på hur nära man bor! Dom får du ta och visa nån dag tycker jag, en extra tur i sommar, jess! ;)

I övrigt, snyggt filmat och bra musik. Dock så hörde man bromsarna lite mycket ibland så dom får du släppa lite på ;)

// Fischer

[Film] Norra Berget
Där du hoppade, de e där dom där 3-4 skapliga hoppen i nerförsbacken finns va? Där har man varit nära att kvadda sig nåra gånger. vissa av platserna känner ja igen från filmen,o nu när dom avverkar på berget lär de bli himla gött däruppe va det lider.

[Film] Norra Berget
"Man vill ha meeer!" :)

Skönt med 'riktig' film med bra kvalité, inte för att det är fel med andra filmer men det är trevligt att slippa ryckigheten vid panoreringar och groteska mpeg-artifakter ibland. :)

[Film] Norra Berget
Tack för alla kommentarer. Det kommer med all säkerhet en längre film, i alla fall till sommaren...

Kameran som använts är en Sony DCR-DVD304E http://www.sony.se/view/ShowProduct...E&pageType=Overview&category=SDH+DVD+Handycam

Musiken är: Modest Mouse - Dramamine

Den stigen som jag kör kommer man till om man kör motionsspåret från Tornet västerut och sedan viker av söderut ca 100m innan det börjar gå uppåt igen.

karta.png ht=324

Fischer: Vi får ta en tur på berget och köra lite olika stigar. Sen kan vi dra ihop några och göra en längre film med olika åkare och spots i Sundsvall

[Film] Norra Berget
Det var sjysst Erik!!

Jag har inte heller sett den stigen förut, hur är den, går det fort att ta sig ned för berget där? Eller är det för stökigt för att köra fort? Såg trevligt ut...

Vart avverkar dem?

/Matte

[Film] Norra Berget
Öviksmicke: Det har kommit lite snö som smält så det är riktigt isigt på stan. Jag har varit några dagar i fjällen så jag har inte kollat hur det ser ut i skogen.

Mathew: Det går att dra på riktigt mycket på den övre delen av stigen men sedan blir det brant och stökigt så lite försiktig får man vara =)

[Film] Norra Berget
Klart vi kan fixa en längre film, jag är alltid på att åka lite;) Kan ju vara blandad åkning med osv. Men de är långt till sommarna så de löser sig;)

// Fischer

[Film] Norra Berget
Jag tar nästan hela stigen. Den sista kanten innan man kommer ut längst ner har jag inte kört, men det borde gå om man röjer lite småträd. Annars så finns det ett riktigt brant och svårt parti just efter där filmen slutar, det kör jag bara om det är riktigt torrt.

feffemannen skrev:
-------------------------------------------------------
> Schysst film erik!
>
> Tar du hela stigen ner? Precis det sista är lite
> lurigt, det kanske går att droppa, eller?
>
> f

[Film] Norra Berget
erik_f skrev:
> Annars så finns det ett riktigt brant
> och svårt parti just efter där filmen slutar,
> det kör jag bara om det är riktigt torrt.

Det partiet är roligt! Lite smålurigt, men inget jättesvårt. Sista kanten har jag heller aldrig försökt...

f

[Film] Norra Berget
erik_f skrev:
> Öviksmicke: Det har kommit lite snö som smält
> så det är riktigt isigt på stan. Jag har varit
> några dagar i fjällen så jag har inte kollat
> hur det ser ut i skogen.

Nästan hela "öviksgänget" åker på dubbdäck numer :-)

[Film] Norra Berget
Ska kolla med dom andra till helgen men jag tror knappast dom tackar nej till att åka ner nån helg. Men är nog lämpligt att ta det till sommaren då dagarna blir längre.
Så då får Fischer träffa sin gamla Boxxergaffel också som tjänstegör på Coilern :-)

Tillbaka
Topp