Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nej, be inte om ursäkt för att den är gammal. Det finns alltid nytt folk som inte sett det förr.
Å så kan ju diskussionen uppstå igen om huruvida en Shimano-växel går att använda på en cykel eller ej =)
Är så nyfiken på vad den tester, att sramen rör sig mindre?
Kollar man kedjorna så slår dom ju lika mycket, om inte mer på sramen, (kolla vid 7s)
Håller med föregående talare "dagens mest värdelösa film om huruvida en växel är bra eller ej"
??? som jag ser det, så slår kedjan mycket mindre vid 7 Sek (när det är sram växeln) än innan då det är xtr.
kört me båda växlarna, o båda funkar fint. dock så slog xtr:en lätt i ramen om amn hade växeln på en låg kugg bak o körde utförs, medans sramen ä stum där.
Tror precis som Obed att pga att SRAM:en inte rör sig lika mycket så får man lättare växelörsbrott. Har fått det två gånger med SRAM-bakväxel på min heckler och aldrig med XT. Och inte nog med det så gick även bakväxeln sönder vid växelörsbrottet.
Sram (X.9 i mitt fall) vid cukling på stig: .........................
Där cuklade jag visst.
Shimano (XT i mitt fall) vid cukling på stig:
KLONK! KLINK! KLONK ! KLANK BAM DAM DING DONG KLANK KLONK! Där cuklade jag visst.
Obed...Du behöver aldrig skämmas. Alla oljud tror vi kom från stalle. Även den finstämmiga "till havs" sången som väckte de glada tyskarna i tältet bredvid klockan 07:00..hihi
Mytis och Wilier....vad är fördelen med att vara följsam som shimano?
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Mytis och Wilier....vad är fördelen med att vara
> följsam som shimano?
Jag har inte påstått att det är en fördel. Men det verkar som om WD-inducerat tokhaveri är ännu vanligare på sram än på shimano. Verkar lite smålogiskt att det kan bero på den här skillnaden. Fast jag har inte gjort någon vetenskaplig undersökning så det kanske är precis omtvärt.
mytomspunnen skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "WD-inducerat tokhaveri"?
>
> Du vet, när bakväxeln sliter av någon anledning
> (t.ex. en pinne) med sig bakväxelöra och
> droppslidan in i bakhjulet och lagar
> ekersallat....
Men svara på frågan då: "WD-inducerat tokhaveri"?
Vad är WD förnåe?
mytomspunnen skrev:
> Ville skrev:
> -----
> > betyder det att man skall bli
> > såndäringa SS-cuklist?
>
> Det är väldigt juni 2005 tycker jag...
Inte om jag betsämmer att dte är 2007,...men det kräver nog en ekersallad först.:)
mytomspunnen skrev:
> Ville skrev:
> -----
> > själv har jag uppfinaren av rubarths Disease i
> > min släckt.
>
> Är det den där sjukdomen som gör att man stavar
> som en kratta?
HAHA,..jag tror det är hundar somdrabbas av den..så det kan nog stämma=D