Filmtips sökes

Bigblue

Ny medlem
Filmtips sökes
Jag arbetar på ett produktionsbolag och vi kommer i sommar att dra igång ett tv-projekt för en kunds räkning där fokus kommer att ligga på aktiviteter och upplevelser runt om i landet.
En av dessa kommer självklart att vara cykling och jag behöver tips på vilka platser vi ska fokusera på för att visa upp XC och DH på bästa sätt.
Jag har t ex ingen aning om det är Säfsen eller Gesundaberget som är bästa kandidat. Eller är Höga Kusten Bike Park ett alternativ?
Är Rörbäcksnäs en bra "representant" för vacker XC cykling?
Någon som cyklat ute på Bohusläns klippor?
Tar tacksamt emot tips på var vi ska leta.

Filmtips sökes
Om du är ute efter "vacker XC cykling" så skulle jag kunna tippa på att Funäsdalsfjällen står sig bra. De har på sista åren fokuserat mycket på cykling och landskapet är inte heller helt fel :) Kolla in deras hemsida på http://www.funasdalen.com

/Jimmie

Filmtips sökes
Beror på vad man tycker bra XC är. Som jag har förstått det så är begreppet XC ganska så godtyckligt. Jag skulle kunna rekommendera stigarna kring Hellasgården. Bäst i Stockholm enligt mig iaf :D Tekniskt och ganska så platt.

/A

Filmtips sökes
För downhill är det Åre, Järvsö eller Gesunda som gäller... Åre blir nog bäst fotomässigt i och med den storslagna miljön, men å andra sidan kan det vara kul att visa upp något annat än Åre (som alltid är det som syns) och åkmässigt är ju Gesunda och Järvsö likvärdiga.

Filmtips sökes
Tack för utmärkt input!
Upplägget är att hitta en nivå som lockar och inspirerar en så bred publik som möjligt. Därför tror jag att en start i ett långlopp (hur spektakulär den än är) kan verka avkräckande :-)

Filmtips sökes
För Dh tror jag att Järvsö är bäst sedan Gesunda lagt sin satsning på hyllan och inte kommer att underhålla lederna mer, extremt trist. Efter Järvsö så passar nog Åre bäst.

Jag är inte lika berest inom xc men Hellas i Nacka utanför Stockholm är sjukt bra.

Filmtips sökes
Är målet att tipsa om de bästa resmålen för XC respektive DH, eller är det att visa roliga och snygga exempel på vad sporterna innebär?

Om ni mest vill ha snygga bilder kanske det egentligen inte är den bästa cyklingen ni söker. Om jag ser till mitt eget närområde (Uppsala) skulle jag välja helt olika ställen beroende på vilket jag var ute efter. Särskilt om det är tänkt för en bred publik, som kanske inte "ser" hur bra cyklingen är, utan mer hur fint det är runt omkring.

Filmtips sökes
Scarface 2 skrev:
-------------------------------------------------------
> För Dh tror jag att Järvsö är bäst sedan
> Gesunda lagt sin satsning på hyllan och inte
> kommer att underhålla lederna mer, extremt trist.

Åfan, så de ska lägga ner?

NNNN

Tillbaka
Topp