Finlampor hösten 2012

Finlampor hösten 2012
Nu ska det inte vara alltför mörkt iaf.

Bilagor

• 1348838613780.jpg
    1348838613780.jpg
    110.3 KB · Besök: 32
Finlampor hösten 2012
Har du handlat än?

Jag har en sån här:

http://www.lumicycle.com/product/221/led3-xpg-lights.htm

Trevlig kvalitets känsla.
Duger bra när man kör själv.
Om man har någon med lastbilfronts uppsättning bakom sig i skogen orkar den inte släcka ut slagskuggorna.
Jag upplever att batteriet och elektroniken gör att jag har ljus av högre kvalitet under längre tid under en hel tisdagsrajd än en del "kinalampor".

Finlampor hösten 2012
heklamama skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du handlat än?
>

Nä, jag tänkte vänta tills johnsson555 är med på nån happyride så jag kan kolla lampan live.

Finlampor hösten 2012
Mesta ljuset?

Åtminstone väldigt mycket ljus:
500W vattenkyld LED-lampa med 49st XM-L U2 LEDar
(Efter c:a 3:25 finns det film från stig och väg-cykling)

/Håkan

Finlampor hösten 2012
HåkanC skrev:
> Mesta ljuset?
>
> Åtminstone väldigt mycket ljus:
> 500W vattenkyld LED-lampa med 49st XM-L U2 LEDar
>
> =plcp
> (Efter c:a 3:25 finns det film från stig och
> väg-cykling)
>
>
> /Håkan

En sådan skulle jag vilja ha på hemvägen då det är mörkt och bilarna, lastbilarna och långtradarna inte vill blända av köra med halvljus. Då skulle de allt få!

Men jag får nog leta rätt på min fulkines med helt slät reflektor och sätta på hjälmen. Den lär ju blända bra enl. vissa.

Finlampor hösten 2012
ol__ skrev:
> Insane. Ligger inte bilstrålkastare på sådär
> 100w? När ska kapprustningen sluta?

Kliv ut i nattsvarta mörkret och efter ett tag er du rätt bra. Tänd ett stearinljus och det blir väldigt ljust. Tänd en glödlampa och du blir bländad. Ögat har en otrolig förmåga att anpassa sig till befintligt ljus. Vi vänjer oss snabbt vid den lampan vi har.

Jag råkade missa att lysa åt sidan när jag mötte en bil vid senaste rullskidpasset. Vägen var liten. Han stannade för att han inte såg något pga min lampa. Förlåt mig du bilförare.
Så ju starkare lampa vi har, desto försiktigare måste vi vara och tänka oss för.
Annars härlig känsla att se hur bilarna bländar av långt innan de mött mig då de tror de får möte med någon värstingbil.

Christer

Finlampor hösten 2012
Säg någon elektronisk produkt som inte har anknytning till produktion i Kina?
Även de stora kända märkena har sin produktion i Kina även om de har svenskklingande namn.

Finlampor hösten 2012
Problemet är väl att marknaden översvämmas av dåliga/"billiga" kineskopior, som är lika originalet så när som på någon löjlig men ack så kritisk detalj, vilket i realiteten förvandlar produkten till ett veritabelt bojsänke direkt/snar framtid.

Det saknas (egen) god design, kvalitetskontroll och framför allt förståelse för att produkten faktiskt skall användas (inte bara "se ut som..").

Ovanstående kan iaf få mig att lätta på lädret för att få något som "bara funkar" direkt ur lådan.

Tillbaka
Topp