Finland - Sverige 2-0!

Finland - Sverige 2-0!
10-0 Sverige-Finland

General classification aftr stage 6

1 Linus Gerdemann (Ger) Team Columbia
2 Thomas Lövkvist (Swe) Team Columbia
3 Janez Brajkovic (Slo) Astana
4 Pietro Caucchioli (Ita) Crédit Agricole

Senast redigerad av en moderator:
Finland - Sverige 2-0!
Andraplatser räknas inte. En wheel-sucker kan vara andra, men det krävs en kämpe för att vinna en etapp!

Kom ihåg nu att jag säger allt det här med

a) glimten i ögat
b) segerrus i skallen.

Finland - Sverige 2-0!
Det är inte ens sant. Har du kollat resultatlistan har han varit högt uppe förutom en etapp där han tappade ganska mycket tid pga att han hamnade bakom en krasch och tappade 5 minuter på den etappen. Läs själv om du inte tror mig:

Epäonni vainoaa Veikkasta Saksassa

Jussi Veikkasen Saksan ympäriajo on ollut epäonnen riivaamaa. Hän jäi ensimmäisellä etapilla ratkaisevassa paikassa kolarisuman taakse ja nyt kolmannella etapilla hänen pyörästään puhkesi rengas, kun hän oli taistelemassa etappivoitosta.

Pitkällä noin 215 kilometrin etapilla oli vain yksi merkittävä nousu. Se oli reilu 20 kilometriä ennen maalia. Nousu ajettiin kovaa ja yritettiin ratkaisua. Siinä sitä ei kuitenkaan tullut, mutta nousun jälkeen kärkeen lähti kolme ajajaa, italialainen Liquigas-ajaja Leonardo Bertagnolli, espanjalainen Astana-ajaja Daniel Navarro ja Jussi Veikkanen. Kolmikko repi jo hyvän etumatkan, mutta sitten epäonni iski Veikkaseen. Hän kärsi rengasrikon, kun maaliin oli noin kuusi kilometriä. Sen jälkeen italialainen ja espanjalainen jatkoivat kärjessä kokonaiskilpailun kärkimiesten ryhmän takaa-ajamana. Navarro ei pysynyt kyydissä, mutta Bertagnolli ajoi voittoon juuri kun takaa-ajajat olivat saavuttamassa hänet.

Finland - Sverige 2-0!
Polen runt för damer. Jag darrar. NOT!

Dessutom tycks svenska cyklister vara ganska nöjda med andraplatser. Se bara på hur det var i OS. Se nu på Löfqvist i Tyskland. Det är etappvinster som räknas pojkar!!!

Kom ihåg nu att jag säger allt det här med

a) glimten i ögat
b) segerrus i skallen.

Finland - Sverige 2-0!
Noxter skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Men sen är det ju så att han har två andra
> tröjor och förhoppningsvis tar över den
> "riktiga" efter tempot;)

Vad gör han med två tröjor, fryser han?

Jussi dricker podiumskumpa med vackra damer rapporterades det just.

Finland - Sverige 2-0!
Kasstrello skrev :Polen runt för damer. Jag darrar. NOT!
1 Mansgris :-P
2 Tjej vann över världsmotstånd i en 5-dagarstävling där man måste leverera 5 etapper för att bli totalsegrare.
Skryta om en finsk podiumplats på en tävling som redan är avgjord, är det verkligen något att skryta om ? Sverige-Finland 1-0 :-)

Finland - Sverige 2-0!
Little Stereo skrev:
> Kasstrello skrev :Polen runt för damer. Jag
> darrar. NOT!
> 1 Mansgris :-P

> 2 Tjej vann över världsmotstånd i en
> 5-dagarstävling där man måste leverera 5
> etapper för att bli totalsegrare.
> Skryta om en finsk podiumplats på en tävling som
> redan är avgjord, är det verkligen något att
> skryta om ? Sverige-Finland 1-0 :-)

Det var ingen podiumplats, det var en SEGER! Det är ni som tjatar om podiumplatser. Jag talar bara om segrar.

Jag är ingen mansgris. Jag tycker nämligen om när Pia Sundstedt är överlägsen i MTB Marathon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pia_Sundstedt

sidan är tyvärr lite dåligt uppdaterad.

Men nu kom vi off topic - kan vi inte hålla oss till fakta och jämföra lite smått hur många etappsegrar svenska cyklister har i loppen i år? Jag räknar till 0 om vi bortser från damerna. För Finlands del räknar jag till 2. 2-0 tycker jag att det känns som.

Finland - Sverige 2-0!
rback skrev:
> Sara Mustonen har Finskt påbrå. Finland -
> Sverige 3-0

Sara Mustonen vill heller vara svensk än finsk: Finland -10

Senast redigerad av en moderator:
Finland - Sverige 2-0!
castrello skrev:
> Nja, räknar just Kellus och Jussis segrar. 2-0.
>
> Men det är klart, räknar vi andraplatser så
> leder ju svenskarna stort.

Ja jag ville optimistiskt minnas att Jussi vann en något större grej men det var etapp 4 i årets Route du Sud.

Finland - Sverige 2-0!
Kaijan skrev:
> Gäsp vilken fånig tråd

Jäpp! Vi går över till tråden om coolaste cykelgren istället. Den är relevant om något.

Finland - Sverige 2-0!
Kaijan skrev:
> Gäsp vilken fånig tråd

Det är den inte alls. Så därför bumpar jag den. :)

Finland - Sverige 2-0!
Tyskland runt, är inte det tävlingen för de som inte är tillräckligt bra för att vara med i Vueltan?...

Rest of the world / Sverige+Finland: 11354 - 0

'nough said. ;)

Finland - Sverige 2-0!
Tyskland runt är en tävling för de som vill tävla stenhårt och fullfölja och inte ligga och småspara sig långt bak i klungan och sen bryta när de kommer in i bergen på riktigt. Eftersom det mest ser sin visit i Spanien som ett träningsläger inför VM. Kolla resultatlistor tillbaka genom åren hur många som kliver av Vueltan... Sjukt många. JA det är naturligtvis en CP hård tävling. Inget snack. MEN det är många som inte tar den på så stort allvar.

Vad jag kommer ihåg så är Kello och Jussi bra just för att de har tävlat så mycket i Sverige (Team Mälarenergi) :-)

PÅ lördag får vi hoppas att Sverige hyfsar till statistiken. Forza Lövkvist i totalen, Larsson för etappen!

//F

Finland - Sverige 2-0!
Little Stereo (på jobbet) skrev:
> Totalseger är klart större än etappseger, såna
> brukar skänkas bort till cyklister ofarliga för
> sammandraget :-) T

Nu när du säger det så läste jag just. Gerdemann är en pipgök:

Gerdemann angry at "liar" Veikkanen
Jussi Veikkanen won the sixth stage of the Deutschland Tour by taking the sprint of a successful escape group, but he may have made an enemy along the way. Shortly before the escape got away, Linus Gerdemann, who is leading the race, asked the Francaise des Jeux rider how far back he was.

"He told me ten minutes," Gerdemann told the ARD German television sender, so the Team Columbia rider let the escape group go.

However, he was later informed by Directeur Sportif Jan Schaffrath that the Finnish champion was actually only five and a half minutes back. After the stage, Gerdemann criticized Veikkanen as "a liar", saying, "If I had known that, I wouldn't have let him go. He'll get paid back for that. The cycling world is small. We'll meet again..."

Veikkanen denied the charges saying, "I told him that I was five and a half minutes back. Maybe Gerdemann didn't hear it right or it was a misunderstanding," he told the dpa.

Man får ju fråga sig om det har någon betydelse för Gerdemann om Veikkanen ligger 3.30 eller 5.30 efter i totalen?

Personligen tror jag att Gerdemann inte fattar finska.

Finland - Sverige 2-0!
Fiffi skrev:

>
> Vad jag kommer ihåg så är Kello och Jussi bra
> just för att de har tävlat så mycket i Sverige
> (Team Mälarenergi) :-)
>

Bäckstedt har tävlat för Finländska klubben IF Länken.

Finland - Sverige 2-0!
Inte riktig den mest lämpliga tråd - men Lövkvist har startat tempot. Lite kul detalj - han startade som 3de sista man för att undvika samarbete med Gerdemann. Spännande, även om bara som liveticker...

Finland - Sverige 2-0!
Alles in Butter, das war eine sehr schöne, spannende Tour. Vielleicht ein wenig zu viel Dominanz der Columbia Mannschafft.

Deutschland : Finnland 5:2

/Toni

Finland - Sverige 2-0!
kitzblitz skrev:
> Alles in Butter, das war eine sehr schöne,
> spannende Tour. Vielleicht ein wenig zu viel
> Dominanz der Columbia Mannschafft.
>
> Deutschland : Finnland 5:2
>
> /Toni

Nu går det off-topic! Läs rubriken och sluta slå under bältet!

Finland - Sverige 2-0!
kitzblitz skrev:
> Alles in Butter, das war eine sehr schöne,
> spannende Tour. Vielleicht ein wenig zu viel
> Dominanz der Columbia Mannschafft.
>
> Deutschland : Finnland 5:2
>
> /Toni

"Alles in Butter" Betyder det "Alla är i smör"?

Tillbaka
Topp