hm skrev:
-------------------------------------------------------
> Loftberg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Närmare Lida i stök, eller ett av de mindre
> > tekniska loppen? Bestäm er nu!
> >
>
>
> och hur var loppet i teknikalitet ?
> jag såg några punkor iaf....
Det var trevligt, men som Husabuse uttryckte sig: "schizofrent". En hel del av stigarna bjöd på sköna mängder stök (inte alltid så 'sköna' för mig dock som körde på alldeles för högt tryck), med växelvis riktigt långa grusvägs-sektioner som avbrott, och en bunt snällare stigar, och även hela biten där första och andra loopen möts, där det kändes som man cyklade på asfalt genom/runt Ludvika i nästan någon mil (?). Plus för den spännande ABB-tunneln - även om jag sneakade och tog rampen både ner och halva vägen upp (killen framför mig strulade till det så jag fick smita om via de sista trappstegen på uppvägen). Å andra sidan så tycker jag just sån här variation är lite av charmen, och lika roliga som stigarna är, lika sköna och snabba är grusvägarna. Och banan var ju verkligen i toppskick!
Måste dock fråga, var jag den enda som fann (eller snarare inte) den första kontrollen lite dumt placerad? På insidan direkt efter en snabb kurva på asfalt. Jag hann inte ens uppfatta att dom stod där med dricka (2 personer?) innan jag var förbi. Nu hade jag dricka nog med mig för att greja det till andra kontrollen, men tyckte generellt kontrollerna kändes lite stökiga eller röriga, och på sina håll rätt "underbemannade". Jag jämför bara med t.ex. Mörksuggejakten, där kontrollerna var solklara med minst 8 man på vardera sida spåret/vägen.
Hursomhelst, all in all, ett ruskigt kul lopp! Jag ska som sagt se om jag kan vaska fram lite bilder från upploppet. Jag snurrade in i mål på 3.06.53, och är otroligt nöjd ändå. Det ska bli ruggigt spännande att se vad det kan ge för förbättring att bara gå från 26" (i år) till 29" nästa år.