Finnmarksturen: Som förkylt men ändå så underbart!

wejden

Medlem
Ja vad säger man, snacka om att man fick uppleva båda sidor av myntet.

4 mil in på FMT bröt förkylningen med stort F loss. Den hade legat i kroppen hela veckan och både jag, min fru och tamej f-n hela kommunen visste att den skulle komma om jag körde... så jag körde ;-)

Allt över 155 i puls fick hals och huvud att bulta så det blev att kajka i 150 och då går det inte fort.
Inför varje depå var strategin klar, en fet Alvedon från Röda Korset och transport till målet! Men, kommer det inte en härlig utförlöpa efter den här kontrollen? Jag tar nästa... och så höll det på ända till mål.

Dagen var förkyld men helt underbar! FMT är skitkul!

Banan var kraftigt "förbättrad" och flera tycker säkert att den var för enkel i år men jag är nöjd då trots att jag halkade långt ner i fältet så slapp jag gå eftersom i stort sett alla kunde cykla. Skönt att slippa lämmeltåg. Det är en förbättring oavsett om banan blev något för enkel.

Hoppas ni andra hade en lika skön dag som jag (men utan förkylning eller dyligt!)

/RobertW

P.s Tack TnT för pratstunden 3km innan mål, den var välbehövlig!

wejden skrev:
-------------------------------------------------------
> P.s Tack TnT för pratstunden 3km innan mål, den
> var välbehövlig!

Ha, du verkade ju som om du cyklat en mil i happytempo ungefär!

Bilderna kommer...

Jag hade min förkylning före FMT. Kände mig risig på jobbet i måndags och på tisdags var det bara att stanna hemma. FÖRKYLD son f-n!!!!! onsdag var ungefär lika! Med massor av vitlök, honungsvatten och diverse huskurer så kändes det bra till torsdan och FMTs förhopningarna återväcktes!!
Så nu, lördag kväll och äntligen hemma och FMT avklarad så känns det bra! trotts att målsättningen på 5.30 inte gick i uppfyllelse! 06:01:50 får duga efter en förkylning.
/Jonte nr:878

Fick 06:13:??, min första tävling :) Kan pressa en del på den tiden nästa gång.
Jag klagade innan på att det verkade vara så lite stig och för mycket grusväg etc. Detta var dock inte alls lika farligt som jag trodde, och stigarnas superhöga klass vägde upp en del.
En favorit var ju också motocrossbanan där jag flög högt i hoppen och fick applåder :D

Kan skriva under på att folkracebanan? var kanon. Laddade ordentligt i ett hopp och fick väl mer luft än jag egentligen räknar med. Landade dock på rätt köl. För övrigt så tycker jag att FMT var ett kanonarrangemang, dock premierar det "klättrare".

Fick också bruk för strofen "Du ser stark ut Kaijan, kommer höger" :)

/Jonas (som kommer tillbaka nästa år - 10 kg lättare :o )

Trött och svettig; med ett ont högerknä som började spöka efter ~6 mil. Varje backe fick därför tas på låga växlar - annars kändes det som om någon stack knivar i knät.

Min målsättning med att ta mig runt infriades i alla fall - kom i mål på ~7.15 tror jag. Väldigt bra arrangemang, inget att klaga på. Ett stort plus för alla glada människor runt banan som glatt hejade en framåt mot mål.

Med lite tur blir det en bättre tid nästa år :-)

/AWi

Har några happyiter på bild som jag kände igen på utseendet, JLarsson, Rickard Hane, Curt, Kaijan (tror jag) och wejden. Säkert en bunt till... Har 890 bilder! :-O Tyvärr är det bara 3,3% som blev bra. :/

Jag tar timeout nästa år.Min kropp klarar ej av två +10 milalopp efter SiR.
Inte min plånbok heller=(

Jag körde min första FMT igår, stigarna var jäkligt roliga tycker jag och resten av banan gällde det ju bara att hänga med "lämplig" klunga för att få en fin färd mot mål.

Måste dock fråga en sak innan jag gnäller lite på banan: Efter Krabo-backen (d.v.s. i utförslöpan på baksidan av berget) precis där stigen tar slut kom man ju ut vinkelrätt mot en grusväg. På andra sidan grusvägen fortsatte stigen varför hela min klunga blåste rakt över grusvägen och ner på stigen ca 100 meter innan någon reagerade. När vi sedan efter viss panik fått stopp på våra ekipage och vänt desamma upp mot grusvägen igen hittade i alla fall inte jag någon pilmarkering som indierade att man skulle svänga höger efter stigen upp på grusvägen.

Fler som upplevde detta?

Hur som helst ger jag banan och hela arrangemanget högsta betyg, härligt dalfolk ut med stigarna och vilket väder de fixade åt oss. Enervit, Maxim, Vitargo etc i all ära men Bullens Pilsnerkorv i Grängesberg var en riktig injektion! Härligt! Tack vare den hade jag grymt vrid genom det lilla blöta partiet efter Gränges IP.

Slutligen, tack FMT för ett kanonarrangemang. Vi ses nästa år!

TnT - finns bilderna du tog att ladda ner någonstans?

Någon som vet förhållandet mellan de olika klasserna? Hur många startade i elit, seedade respektive motionärsklassen?

Skulle vara intressant att veta ...

/AWi

Senast redigerad av en moderator:
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Kollade bilderna....ohhhhh, grym bana!!
>
*asgarv* Väntade faktiskt på just den kommentaren från just den personen ;o)

Tillbaka
Topp