Finnmarksturen?

Finnmarksturen?
jockeifalun skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo nog har jag kollat hemsidan ett antal
> gånger......Tänkte om det va nån här som hade
> nån info.

Första länken på deras hemsida ger dig svaret på dina frågor.

Finnmarksturen?
I år (2011) är det beslutat att det kommer en ny bansträckning. Banan kommer att bli ca 70 km och kommer att gå närmare Ludvika. Anledningen till detta är att det år efter år har varit svårt att får tag på funktionärer. Men vi ser det som en möjlighet att framför allt få en betydligt roligare bana att köra med mer publik och enklare för publiken och funktionärer att ta sig till banan. Mer info inom kort!

Styrelsen CSK Ludvika

Karta ska vara klar nästa vecka och skogarna kring Ludvika har betydligt roligare stigar att bjuda på.....:)

Finnmarksturen?
Synd att de inte behöll bansträckningen ett år till så man får slå farsans tid, loppet som kraftprov försvinner ju också.
Tror däremot det kan vara ett bra beslut ändå, får se hur många som åker i år.

PS, jag som var helt övertänd på att åka en gång till efter förra året fick en rejäl klump i magen när jag läste på hemsidan att bansträckningen skulle ändras. Kommer säkert åka ändå men...

Senast redigerad av en moderator:
Finnmarksturen?
jockeifalun skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det nån där ute som vet hur det blir med
> finnmarksturen i år? Blir det nått eller? Och
> isåfall hur lång kommer den att bli?

Finnmarksturens hemsida är precis så retro det kan bli. Jag känner mig förflyttad till 90-talet och internets barndom. Det är inte utan att man får något nostalgiskt i blicken. Sidans retrokaraktär förstärks även av den totala avsaknaden av uppdaterad information. Jag förväntar mig snart ett brev med en inbjudan kopierad i en kopieringsmaskin från 60-talet med blå text och en omisskänlig doft av lösningsmedel. Finnmarksturen kör stenhårt efter devisen att spara sig ur ett krisläge. Nästa år blir det en tur runt ishallen, väl mött alla cykelvänner. Ta er trehjuling och kom.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp