Dragkroken
Aktiv medlem
[OT] Tyst väckarklocka
Har i alla år haft stora problem med att vakna på morgonen, har jag liksom somnat så sover jag tungt tills kroppen känner att det är dags att gå upp.
Vaknar inte av något annat än extremt höga ljud eller att någon drar mig ur sängen.
I ungdomen behövde jag koppla in larmet till stereon för att det ens skulle finnas en chans att vakna.
Har förmånen att ha en förstående fru som har orkat dra mig ur sängen på morgonen i rätt många år.
Så.. Nytt jobb, på annan ort, betyder att jag kommer behöva gå upp innan alla andra i huset 3 dagar i veckan. (utan att väcka 3 barn och fru)
Behovet av nån form av tyst väckarklocka är stort.
Klockor som tänder upp ljuset gradvis funkar inte.
Har sett diverse prylar på nätet, så som vibrationspuckar under kudden eller nån klocka som ger stötar.
Men känns mest som nån algoritmbaserad temuprodukt.
Någon som har nått tips som kan funka?
Vaknar inte av något annat än extremt höga ljud eller att någon drar mig ur sängen.
I ungdomen behövde jag koppla in larmet till stereon för att det ens skulle finnas en chans att vakna.
Har förmånen att ha en förstående fru som har orkat dra mig ur sängen på morgonen i rätt många år.
Så.. Nytt jobb, på annan ort, betyder att jag kommer behöva gå upp innan alla andra i huset 3 dagar i veckan. (utan att väcka 3 barn och fru)
Behovet av nån form av tyst väckarklocka är stort.
Klockor som tänder upp ljuset gradvis funkar inte.
Har sett diverse prylar på nätet, så som vibrationspuckar under kudden eller nån klocka som ger stötar.
Men känns mest som nån algoritmbaserad temuprodukt.
Någon som har nått tips som kan funka?