Finns det inga normala människor som cyklar mtb?

Efter en hel del tisdagsrajder så drar jag och min bror slutsatsen att de flesta vi hojat med inte är representativa för Sveriges befolkning. Samtliga är jävligt övertränade och cyklomaner.

Jag har försökt att söka på happy efter svar men ämnet verkar inte ha berörts. Därför gör jag en egen utredning.

Jag vill alltså ha en kort sammanfattning av läget; finns det några normala människor som hojar mtb? Det räcker med om du förklarar vilken kategori du själv tillhör; normal eller en jävligt speciell blomma på guds gröna blomsteräng. Kom ihåg att det räcker med att en enda onormal person utger sig för att vara normal för att hela testet ska kontamineras och bli oanvändbart i vetenskapliga sammanhang. Ärlighet uppskattas alltså.

Inget jävla trams om "vad är normalt, då?"....Ställer du överhuvudtaget den frågan så kan jag egenmäktigt placera dig i rätt kategori utan ytterligare information.

Om testet utvisar att ingen normal människa cyklar mtb så kommer detta resultat ev. säljas för dyra pengar till ett marknadsföringsföretag. Onormala människor behöver ju knappast normala hojar, något som jag iofs misstänker att de jävlarna redan känner till.

Normal.
(har dock fått för mig att alla världens problem skulle lösa sig om alla bara cyklade lite mer, så, normal psyklist då)

Jag är nermal.

nermal.gif

Men så cyklar jag inte MTB på riktigt.

Jag är exakt likadan som all människor jag umgås med, "jävligt övertränade och cyklomaner." Alltså är jag normal.

Barabingbaraboom skrev:
-------------------------------------------------------
> min bror slutsatsen att de flesta vi hojat med
> inte är representativa för Sveriges befolkning.
> Samtliga är jävligt övertränade och
> cyklomaner.

Jag är jävligt undertränad och cykloman.

Hur onormal är jag?

/Fedde

Barabingbaraboom skrev:
> Samtliga är jävligt övertränade och
> cyklomaner.

Har du varit ute i Lövsta och cyklat?
Där lämnar dom inga fångar... :-)

Jag är en gubbe som bor i villa och kör Volvo V70, som kör stökig skog två gånger i veckan och går på gym ibland. Alltså hur hur normal som helst, kanske till och med normalare än andra.

Lillskeden skrev:
> det sjuka är inte de []tränade, det sjuka är
> att otränade har börjat bli normen.

Quoted for truth!

Det är alltid bra att utgå från sig själv för att sätta en norm i en ny situation, men man ska inte vara rädd att ändra den utgångspunkten.

Mathias skrev:
> Bara att tre Oskar pratar med varandra tycker jag
> är litet läskigt.

Fast nu var det väl bara två Oskar och en Oscar som tur var ;)

Mindre än 50% av befolkningen cyklar MTB, så normen är att inte göra det. Därmed kan det omöjligen kan finnas någon normal person som cyklar MTB, så nu vet du det!

Dessutom bör du slå upp betydelsen av ordet övertränad.

Ja, nu har jag sålt en cykel så att jag är nere på normalnivån fem. Så nu är jag svensson igen. Och efterssom det var skog som det pratades om kan nämnas att bara två lämpar sig för detta.

Dagens största bekymmer, vad ska jag ta för hoj till jobbet idag?

Normal, lagom otränad och med hälsosam övervikt.

Det här är en tråd man känner att man vill skriva något i men man kommer inte riktigt på vad man sist och slutligen ska skriva.
Så... nu har jag slösat med ett par minuter jobbtid.

Förstår inte hur det här kan vara OT? Det handlar ju helt klart om cyklister...

Jag vill inte föregå testresultatet men det verkar helt klart som att det råder en stor osäkerhet kring det här.

Jag tror även att jag upptäckt en stor brist i undersökningen. Eventuellt så kan de tillfrågade (happy populationen...) ha så snäva referensramar att begreppet "normal" blir kraftigt förskjutet. Fast iofs så är jag inte ute efter att få reda på om mtb-cyklister är normala....bara om de själva tror att så är fallet (f.g. fråga tycker jag man kan gissa svaret på).

Korkad och helt ointressant och inte särskilt normal frågeställning om du frågar mig. Cykla om du tycker det är kul, eller skit i det.

Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.

Vem vill vara en vanlig man?

Normal här, tror jag ;) sen skall man vara medveten om att träning är en acquired taste, man vill ha mer om man är en viss typ. Gissar på att utvecklingen till cyklofil av stora mått går till på samma sätt, där är jag rätt immun verkar det som. Ut i skogen och ha jäkligt kul och få träning samtidigt. Roligast blir det för mig med bra sportredskap som passar mig, kanske anses dyrt då?

Än så länge är Bigmollos svar bäst. Det känns ärligt, genomtänkt och till hög grad verklighetsförankrat när man kollar vederbörandes blogg.

Får passa på att gratulera till att vederbörandes magic stick fortfarande skjuter skarpt efter att blivit så brutalt misshandlad under tusentals sadelmil! Vad är hemligheten?

Ska man frysa ner embryon i förväg eller hur funkar det?

:-)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp