Finns det någon sådan app?

Jag behöver en app till min S4, men vet inte om det finns någon med den funktionen jag behöver?
Då jag cyklar med gps aktiverad på min S4 och med programmet "maps", behöver jag en funktion att samtidigt som man cyklar "ritar" den en linje på kartan där man har cyklat. Det kan vara användbart om man ska visa en stig för en kompis. Då kan man bara skicka den kartan.

Alltså, finns det en sådan app med "ritfunktion" ?

Endomondo borde funka bra. Du kan välja att spara din tur som "rutt" efter avslutat pass. Denna rutt kan sedan din kompis följa i appen på sin telefon.
Har även realtidsvisning på webben om man vill.

/Johan

Idag testade jag "My Tracks" när jag körde min runda, funkade bra. Nu funderar jag hur man kan spara statistiken som en bildfil... Jag hittade att man kan exportera till en massa olika filformat, men har ingen aning om när dom används?
Det fanns formaten
KML
GPX
CSV
TXX

Scott_Blackstone skrev:
-------------------------------------------------------
> Idag testade jag "My Tracks" när jag körde min
> runda, funkade bra. Nu funderar jag hur man kan
> spara statistiken som en bildfil... Jag hittade
> att man kan exportera till en massa olika
> filformat, men har ingen aning om när dom
> används?
> Det fanns formaten
> KML
> GPX
> CSV
> TXX

Bara ta ett screenshot av rätt vy, eller räcker kanske skärmen inte till?

Jag skulle göra det på PCn.
På min Xperia Z håller man in På/Av-knappen och väljer skärmdump. Kanske samma på S4an?

Håll inne stora knappen i fram tillsammans med powerknappen lite snabbt så skapas en screenshot. Den läggs som notis och är bara att skicka vidare direkt därifrån.
Upplösningen är ju rätt bra på de där telefonerna så det räcker nog ganska långt.

Tack! Nu lyckades jag.
Här är dagens diagram.
Det står att jag brände 111 kalorier :) Det låter inte så mycket...
Kändes som att jag brände mycket mer

Lägg gärna upp era data+diagram från dagens runda.

Bilagor

• data.jpg
    data.jpg
    109.6 KB · Besök: 20
  • diagram.jpg
    diagram.jpg
    68.3 KB · Besök: 23
Har provat goggle My Tracks i några dagar nu.
En grej som irriterar är att när man väljer att köra efter kartan (i läget då kartan "följer med" när man cyklar, så är det för mycket zoomat. Om man sedan väljer att zooma ut, så stoppar "följa med" funktionen. Då måste man flytta kartan med fingret. Hoppas ni fattar vad jag menar :)
Finns det någon inställning, att ställa in standardzoomen ?

Senast ändrad:
Brukar använda ViewRanger. Funkar klockrent och finns riktigt bra kartor att köpa till i alla fall vissa delar. Ibland så är dock open street maps eller open cycle maps tom bättre än de från Lantmäteriet som man kan köpa till.

Scott_Blackstone skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack! Nu lyckades jag.
> Här är dagens diagram.
> Det står att jag brände 111 kalorier :) Det
> låter inte så mycket...
> Kändes som att jag brände mycket mer
>

Kaloriåtgången är ungefär 100% fel, eftersom det är en beräknad åtgång baserat på hastighet över sträcka.

Tillbaka
Topp