Nebuchadnezzar
Medlem
Finns det såna styrlager?
Har nog klantat till det en aning... Jag har en gammal Wheeler MTB (alu-ram) hemma som jag håller på att göra om till pendling-/skjutsabarnibarnstolscykel. Denna cykel har gängat styrlager som jag tänkte byta ut till ogängat dito (med ny gaffel 1-1/8", stam etc.). Nu visar det sig att innerdiametern på "styrröret" (där styrlagret sitter, om ni förstår vad jag menar) är ca 37 mm och gaffelns rör är 1-1/8" (ca 28,7 mm, medan det gamla gaffelröret har en diameter på 31,8 mm).
Finns det styrlager som klarar av detta? Det vill säga passar både i ramen och en 1-1/8" gaffel...
Finns det någon "adapter" att köpa?
Alternativet är förstås att försöka hitta ett gammalt gängat styrlager och köra vidare med den gamla gaffeln, men det vill jag helst inte. Jag hatar gängade styrlager.
Finns det styrlager som klarar av detta? Det vill säga passar både i ramen och en 1-1/8" gaffel...
Finns det någon "adapter" att köpa?
Alternativet är förstås att försöka hitta ett gammalt gängat styrlager och köra vidare med den gamla gaffeln, men det vill jag helst inte. Jag hatar gängade styrlager.