Har läst på lite mer nu. Batteriet sitter verkligen i bakhjulet, och det följer med laddare.
Men det känns lite opraktiskt, du kan inte ta av batteriet och ladda inomhus. Så på vintern får du antingen ta in cykeln inomhus med allt vad det innebär att släpa in en smutsig och blöt vintercykel. Eller ladda utomhus, och Litium jon batterier bör inte laddas i kyla, helst i rumstemperatur, och när batteriet är varmt.
Vill du ställa om assistansnivån gör du det via en app. Känns opraktiskt att göra det under cykling, så du "kan" inte fintuna assistansnivån under cykling.
Mitt elcykelbatteri är ca 2.5 gånger kraftfullare, Jag kommer 8-9 mil på lägsta assistansnivån, 5-6 mil på högsta. Då under gynsamma förhållande (plant + vindstilla). Allt som innebär ökat motstånd innebär klart lägre räckvidd, vid kraftig motvind kommer jag 4-5 mil. Så räkna med att du kanske inte kommer längre än 15-20 kilometer när det går riktigt tungt.
Det finns en hel del positiva kommentarer, men också en del negativa.
Sen beror ju mycket på var du bor. Norr med mycket snö (tungt för motorn) och kallt (minskad räckvidd), eller söder med nästan ingen snö. Också hur lång din pendlingsväg är. Är den kort så fungerar cykeln, är den längre så blir det problematiskt.
Återkom gärna när du bestämt dig, eller köper cykeln. Det är alltid positivt när TS ger feedback.