Fixieannonser är för komiska.

metallica är, eller i varje fall var, guds gåva till mänskligheten, tills typ bob eller vad han heter smög in och stjärträjpa hela musiken.

jag är 16 och jag gillar INTE st.anger. eller load....eller reload.........jag vill ha killém all, master of muppets, justicieiciieiiiee departementet för alla, ride the blixxxxxsssssergrg osv.

för övrigt så försvann diskutionen om fixies ganska snabbt? that´s gooooood

Metallicas tre första var ju underbara då, de duger fortfarande att lyssna på. Men vad hade man att välja på om man ville ha lite fräsigare musik som inte bara var skrammel?

Hmm dubbla baskaggar och Gitarrsåg mums!

Idag finns det hur många bra band som helst, men det är svårt att hitta alla guldkorn.

Jag har i allafall hittat mina favoriter, BLOODBATH! Svensk Metall när den är som skönast!

Fixie tycker jag bara är dumt, men vill folk Cykla omkring på sådana så fine! men varför inte vrida tillbaks tiden ännu mer och börja köra med trähjul ;)

några exempel/länkar till annonser av den typ som nämns i början skulle nog kunna liva upp den delen av tråden :)

jag tror bara att fixi-prova-påare som lägger ut några papp på att bygga ett fixie-hjulpar med helt nya delar ofta "glömmer" den vanliga värdeminskningsregeln (-50% om det kommit damm på prylarna) när dom skall sälja skräpet sen.

Senast redigerad av en moderator:
Frostyfog skrev:
-------------------------------------------------------

> ...ofta "glömmer" den vanliga
> värdeminskningsregeln (-50% om det kommit damm
> på prykarna) när dom akall sälja skräpet sen.

Åhfan, då ska man ju pruta på lagervaror som har legat ett tag i butiken också. Det är bara att hänvisa till Happys regeler om värdeminskning. :P

Men som du säger så är det tyvärr vanligt att folk gör precis som du säger.

Finaste videon man kan tänka sig.

Ang Mr Bungle så det lilla jag har hört fick jag intrycket att det var mer experimentiellt än ilsket va? Då är steget kortare än man kan tro till friformjazz a'la squarepusher.
Nä, så långt kommer jag nog aldrig att ta min musiksmak.

Varför bara begränsa sig till ett fåtal av Mike Pattons mästerverk? Den enklaste frågan måste ju ändå vara om personen gillar Mike Patton eller ej?

Mondo Cane tror jag stenhårt på när den släpps:

Ni har väl inte missat Tomahawks senaste?:

Iofs bara hört ett par låter nu av mike patton, men jag förstår inte hur man kan jämföra det med metallica eller kalla det en "divition högre"

Av det jag har hört har dom lika mycket gemensamt som metallica har med green velvet (halv ironi)

Ladatarzan skrev:
> Varför bara begränsa sig till ett fåtal av Mike
> Pattons mästerverk? Den enklaste frågan måste
> ju ändå vara om personen gillar Mike Patton
> eller ej?
>
> Mondo Cane tror jag stenhårt på när den
> släpps:
>
>
> Ni har väl inte missat Tomahawks senaste?:
>
> =related

Hur kan man prata om bra smak och samtidigt länka till något så fasansfullt som den inspelningen där? :P

För övrigt är det ganska kul med folk som känner sig lite svåra och avancerade för att de lyssnar på musik som är mindre kommersiell, eller bara mindre populär. Samtidigt som det är rätt i jämförelse med folk som bara lyssnar på musik med argumentet att artisten har "Typ sålt 5 miljoner skivor så dom kan ju inte vara dåliga direkt?". ^^

Stelben skrev:
> Jag har i allafall hittat mina favoriter,
> BLOODBATH! Svensk Metall när den är som
> skönast!

Ah, så det finns några finsmakare här på happy trots allt :)
Fast vem vet, Mike kanske har en fixie?

TBone skrev:
> Är det inte lite autolyteskomik om man snackar
> god smak och har lykrakläder?

Nej, men däremot när man försöker dissa något man inte ens kan stava till.

clnr skrev:
> Hur kan man länka till Mike Pattons mästerverk
> utan att ha med Fantomas?
> Här får ni lite mer kultur:
>

Du hann före mig. Att inte nämna Patton utan att samtdigt nämna Fantomas borde vara straffbart :)
Jag såg Fantomas på Roskilde för några år sedan med Terry Bozzio inne i trummorna. Sanslöst är väl rätta ordet :D

Fantomas

Patton solo med noter ;)

många trummor eller? ;)

"You want it all but you can't have it" ;)

clnr skrev:
> Hur kan man länka till Mike Pattons mästerverk
> utan att ha med Fantomas?
> Här får ni lite mer kultur:
>

Vilken kul tråd, och allra roligast var att läsa om Sorbon som jag faktiskt hade gett upp hoppet om. Efter att ha läst den här tråden blev det middag där, och jag kan bara konstatera att det blir betydligt fler stopp där innan jag har druckit mig igenom öllistan. Vätskekontroll där varje gång jag cyklar hem från jobbet känns som en bra idé!

davidi skrev:
> Vätskekontroll
> där varje gång jag cyklar hem från jobbet
> känns som en bra idé!

Den är utmed min pendlarväg också. Farligt farligt. :)

Om vi nu skall snacka kulinariska upplevelser i Västerort: Är det någon som vet om kinesen ovanpå Cykelringen, i utkanten av Sundbybergs centrum finns kvar?

Ska vi inte stanna där ett gäng i kväll då? Jag och en kollega har redan bestämt oss för att glida förbi. Jag tror både David och Mollo känner igen mig.

dag skrev:
> ...men Pällä, då... varför startade du den
> här tråden? Är inte Happy illa nog som det är?
> ;)
>
> /Dag

Det var ingen som såg att skrivit detta Dag ,den dyra/gamla fixien försvann i allt bla bla bla:-)

mzi skrev:
> Ska vi inte stanna där ett gäng i kväll då?
> Jag och en kollega har redan bestämt oss för att
> glida förbi. Jag tror både David och Mollo
> känner igen mig.

Jag hoppar ikväll, men nästa vecka börjar jag både jobba och cykelpendla igen, då hakar jag gärna på en happy-afterwork. Och ja, jag tror att jag ska lyckas känna igen dig även om det var några år sedan vi sågs.

Jag har semester i februari, och cyklar förbi där fram tills dess. Så nästa vecka är lika prima för mig som för er. De är lite dyrare än LB (och har ingen pizza) men uteserveringen är lite trevligare.

Tillbaka
Topp