Fjällräven x Specialized

Fjällräven x Specialized
Vi som är tillräckligt gamla men ändå minns intervjun med Dolph Lundgren som hade glömt bort sin svenska efter 3 månader i amerikat vet hur snabbt det kan gå. Erik kan näppeligen ett enda ord svenska (utom möjligen ombudsman som är vårt bidrag till berikningen av engelskan) efter alla sina år därborta.
Ha ha, Dolph ja. Han gjorde väl avbön senare gällande sin hemspråkglömska, eller hur var det?

Fjällräven x Specialized
Vi som är tillräckligt gamla men ändå minns intervjun med Dolph Lundgren som hade glömt bort sin svenska efter 3 månader i amerikat vet hur snabbt det kan gå. Erik kan näppeligen ett enda ord svenska (utom möjligen ombudsman som är vårt bidrag till berikningen av engelskan) efter alla sina år därborta.
Jag har för mig att han bara pratar engelska med rysk brytning i cykelwebbens specialavsnitt. 3 månader räcker helt klart för att glömma sitt språk.

April april.

Fjällräven x Specialized
Tyckte att dom här såg fina ut och han bli imponerad av priset.
Sen läste jag vidare, sadelväskan måste du köpa hållaren löst för 1600kr till, och styrväskan måste du köpa fästet separat til också. Men det kostade bara 1100kr istället ??

60B3FCC5-CD1A-4C14-983D-5A51B43E606E.png

Bilagor

• 4998FBF4-3FD7-4712-BC90-77F2371B16EB.png
    4998FBF4-3FD7-4712-BC90-77F2371B16EB.png
    342.5 KB · Besök: 222
Fjällräven x Specialized
Sen läste jag vidare, sadelväskan måste du köpa hållaren löst för 1600kr till, och styrväskan måste du köpa fästet separat til också. Men det kostade bara 1100kr istället ??

Visa bilaga 558971
Cykeln ingår kanske i priset?

David Sundin ställer verkligen upp på alla sorters reklamgig numera..

Fjällräven x Specialized
En kompis kom över i helgen och hade en väska från denna kollektionen med sig, jag lyckades hålla mig från att kommentera iaf ??

Fjällräven x Specialized

Visa bilaga 558971
Nu är jag väl inte jätteinne på olika kändisar osv, men det där är ju inte David Sundin väl?

Bilagor

• davidsundin-kristallen-fb.jpg
    davidsundin-kristallen-fb.jpg
    42.4 KB · Besök: 63
Fjällräven x Specialized
Om det inte är Timbuktu så vill jag veta varför det inte är det. Tror fan det är svårt för kidsen att få jobb om de flyger in folk istället

Fjällräven x Specialized
Tycker väl inte konstruktionen ser så tokig ut?, inte jättevanligt med ett rack som inte kräver framgaffelmontering och priset kanske inte är billigt men inte överdrivet dyrt heller. Nyfiken på om hur den sitter fast, kan inte se att den har något som ankrar den i toppröret? Vore kul att höra av någon som testat!

Väskan är snygg tycker jag, kanske inte unik i funktion men roligt med en randoväska där locket öppnas mot cyklisten: skitsmidigt när man vill åt nåt utan att kliva av.

Fjällräven x Specialized
En polare har racket och är väldigt nöjd.

Racket verkar faktiskt vara väldigt smidigt. Fint att kunna spänna på valfri väska/otymplig pryl som ska med. Och för bara den är priset väl vad man kan förvänta sig. Lite dyrare än Jack the bike rack som är smartare men den ska ju importeras hit och landar nog på samma pris väl här.

Fjällräven x Specialized
Ja, de verkar inte ha rena cyklister som målgrupp, men cyklist är ett spretigt begrepp.

Annars gillar jag G1000, även om det inte är idealiskt för cykelkläder.
Många begrepp är spretiga men största missen de gör att de inte fattar att Happy har ju copyright på "cyklist" i likhet med "downcountry", "trail", "enduro", "long, low and slack" osv. De måste ju fråga här innan de börjar hålla på..

Fjällräven x Specialized
Racket verkar faktiskt vara väldigt smidigt. Fint att kunna spänna på valfri väska/otymplig pryl som ska med. Och för bara den är priset väl vad man kan förvänta sig. Lite dyrare än Jack the bike rack som är smartare men den ska ju importeras hit och landar nog på samma pris väl här.
Precis. Det var ju dumt att man hade backat Jack redan och är i väntans tider...

Fjällräven x Specialized
Screenshot_20220722-124204.jpg

Klas Eriksson ser ut att vara fullsponsrad av antingen det ena eller det andra bolaget. Specialized Diverge med hela kitet i bakgrunden va?

Reklamen är så aggressiv så jag kunde inte hålla mig från att rusa till Naturkompaniet. Känns bra och passar bra mkt bättre än Burra burra-väskan.

PXL_20220722_123857599.jpg

Fjällräven x Specialized
Visa bilaga 568958
Klas Eriksson ser ut att vara fullsponsrad av antingen det ena eller det andra bolaget. Specialized Diverge med hela kitet i bakgrunden va?

Reklamen är så aggressiv så jag kunde inte hålla mig från att rusa till Naturkompaniet. Känns bra och passar bra mkt bättre än Burra burra-väskan.

Visa bilaga 568959
Är det medium eller large-väskan? Hur känns dragkedjan? Blev lite orolig att den såg klen ut jämfört med typ revelates

Fjällräven x Specialized
Visa bilaga 568958

Visa bilaga 568959
Vanligtvis lägger ju scs upp random gubbe med tunt hår och stor plånbok som köper sworks så jag bara scrollade förbi efter en like, men kände direkt igen cykeln ? sponsrad? Ja kanske. Det är ju inte alla som köper en ”färdig cykel med väskor” så att säga… men reorna drar ju igång nu. Kul om klasse får fler personer att cykla.

Fjällräven x Specialized
Jag har kört med styrväskan sedan augusti, Mycket nöjd.
Har kört ett 200km grusrando fick med mig allt nödvändigt och väskan satt stabilt även på sämre underlag

Fjällräven x Specialized
Såg en lapp i fönstret på Spez Friggagatan i Göteborg att de körde 30% på Fjällized i butiken. Oklart hur stort utbudet är, gick inte in.

Fjällräven x Specialized
De är igång igen. Man blir lite sugen på att cykla landsväg…
Det är väl inte landsväg, det är grääävel.

Precis. Skriker hipster med den mustaschen och "facet". Hade lätt köpt Fjällräven om priset var någorlunda okej men deras cykelsortiment ser ut att enbart rikta in sig på hipsters med grus i fickorna. Inget fel med det, men mig tilltalar det inte ? sen spelar inte min åsikt någon roll men det är ju poängen med ett forum.

Kanske brist på modeller i cykelkläder

Fjällräven x Specialized
Alternativt lite inklusivtetstänk.

Kan inte tänka mig att varken fjällräven eller specialized har brist på tunna vita män utan mustach, ifall dom hade velat ha det

Fjällräven x Specialized
Alternativt lite inklusivtetstänk.

Kan inte tänka mig att varken fjällräven eller specialized har brist på tunna vita män utan mustach, ifall dom hade velat ha det

Ja, Specialized är bra på inklusivetstänk, det finns personer av alla färger och formerna på deras bilder (kanske bara för att tjäna pengar från alla, men ändå).

Den här gubben, som finns på hälften av Fjällalized kläderbilder, har något komiskt. Jag får David Sundin vibbar.

Tillbaka
Topp