Fjällräven x Specialized

Fjällräven x Specialized
Är faktiskt genuint intresserad av vilken den tilltänkta målgruppen är och hur affärsmodellen diskuterades fram. Bara för att dessa plagg är helt främmande för mig/de flesta av oss så kanske det ändå finns några som tycker tvärtom.

Jag känner att jag måste ha missat ngt för inte skapar man väl ett JV bara på känn?

Fjällräven x Specialized
Kungahusets medlemmar brukar ju gilla att klä sig i Fjällräven när dom ska utöva friluftsliv eller inviga saker i naturmiljö. Kanske ska dom börja cykla Specialized mer regelbundet också? :unsure:

Fjällräven x Specialized
Är faktiskt genuint intresserad av vilken den tilltänkta målgruppen är och hur affärsmodellen diskuterades fram. Bara för att dessa plagg är helt främmande för mig/de flesta av oss så kanske det ändå finns några som tycker tvärtom.

Jag känner att jag måste ha missat ngt för inte skapar man väl ett JV bara på känn?
Gissar att målgruppen är medelklass i städer som vill ha plagg som har viss funktion, men framför allt känns fint att klä sig i när man nån gång ibland ger sig ut i park och närliggande skog. Tänk dagsturer när det är fint väder snarare än övernattningar och helvete.

Fjällräven x Specialized
Gissar att målgruppen är medelklass i städer som vill ha plagg som har viss funktion, men framför allt känns fint att klä sig i när man nån gång ibland ger sig ut i park och närliggande skog. Tänk dagsturer när det är fint väder snarare än övernattningar och helvete.
Låter rimligt. Det där med cykling är nog mest en fasad. ?

Fjällräven x Specialized
Oj vad många negodiler det var här då. Bäst å dra innan man dras ned i sumpen.
Med tanke på att cykelsverige inte ens brydde sig om denna nyhet(?) innan du promotade den så får du gärna berätta hur du tycker att det blev och vilka produkter du tyckte var "cool". Jag är genuint intresserad. Är du målgruppen för dessa grejer blir jag ännu mer nyfiken.

Fjällräven x Specialized
Typ en kvalificerad majoritet av användarna här?

Fjällräven x Specialized
jag måste bara förfasa mig lite mer:

två styck ortlieb backroller, vattentäta premiumväskor som håller för jorden runt-cykling, kostar 1200 kr, eller 1500 kr för lite lyxigare känsla i materialet.

två styck spjällrävelized plasthinkar med tillhörande väskor kostar 4800 kr. och det verkar inte ens vara vattentätt.

det känns som en förolämpning.

Fjällräven x Specialized

två styck ortlieb backroller, vattentäta premiumväskor som håller för jorden runt-cykling, kostar 1200 kr, eller 1500 kr för lite lyxigare känsla i materialet.

två styck spjällrävelized plasthinkar med tillhörande väskor kostar 4800 kr. och det verkar inte ens vara vattentätt.

Du vill väl inte blir sett överallt runt världen, och framförallt på instagram, med billiga väskor av 1200 kr på din cykel??

Fjällräven x Specialized
Tycker det lätt ser lite billigt ut att fara omkring i Fjällrävenkläder, så jag kör hellre på Supreme.
1647357144067.png

Fjällräven x Specialized

Jag köpte Ortlieb-kopior på Lidl för ett par år sedan. 149kr för ett par, vattentäta, rullstängning, funkar skitbra. Förresten, tror det var 30% rabatt, så jag gav nog bara 105kr!

Fjällräven x Specialized

Meh!! De är inte designade och optimerade för jorden runt! De är optimerade för ”The Great Nearby”

Fjällräven x Specialized
Det viktiga, ur ett Instagramperspektiv, är ju att det står Supreme på tröjan. Det där andra märket är oviktigt.

Istället för hink kör jag med bögslunga. Något dyr men det är fri frakt och ser rätt ut på sociala medier:
Visa bilaga 544381
blir att fylla med nåt tungt om det ska gå att dräpa homofober med den eftersom den bara väger 380 g.

Fjällräven x Specialized
Specialized-Fjallraven-EXCHANGE_Chapter-2_Mood-Imagery_4-2000x1334.jpg

De två märkena Specialized och Fjällräven har skapat sig var sin fanbase och nu slår de sina påsar samman i ett gemensamt äventyr där de tar fram kläder och cykelväskor för bikepacking och kortare äventyr.

Läs hela artikeln:

Senast redigerad av en moderator:
Fjällräven x Specialized

De två märkena Specialized och Fjällräven har skapat sig var sin fanbase och nu slår de sina påsar samman i ett gemensamt äventyr där de tar fram kläder och cykelväskor för bikepacking och kortare äventyr.

Läs hela artikeln:
Som sagt, detta är säkert något som inte jag förstår mig på. Kanske vi alla kommer att stå som fågelholkar om några månader när Fjällräven slår försäljningsrekord.

Fjällräven x Specialized
En fråga: jag gillar funktionen med en sidokorg eller "hink" som man lägger sin väska i. Nån som har tips på alternativ till denna som kanske är lättare/snyggare/smartare? Bra fästen är ganska viktigt tänker jag, så den inte skramlar runt.

49E20463-F5E5-4F4B-A2EA-8B9ABEB0039C.png

Fylls inte ens med vatten när det regnar :D

Jag drog fast mina med två buntband men man kan fösta en kort gummistropp i dem som man hakar i typ en dropout eller kedjwstaget som man gjorde på väskor förr, innan ortlieb.

https://www.biltema.se/cykel-elcyke...26iRtgK6hdYtPgKqGYZ1mK3MfilGR3uBoCIDwQAvD_BwE

Fjällräven x Specialized
Som sagt, detta är säkert något som inte jag förstår mig på. Kanske vi alla kommer att stå som fågelholkar om några månader när Fjällräven slår försäljningsrekord.
Lite så jag känner oxå, men jag blir inte förvånad om halva Lund cyklar runt med de här grejerna snart. Jag har oftast fel när det gäller mode och trender...

Fjällräven x Specialized

Läs hela artikeln:
Den där Specialized- hjälmen utan reglerbar skärm fick ungefär samma mottagande i Pinkbikes kommentarsfält nyligen.

Fjällräven x Specialized
Det här är förstås bara det första släppet - kampanjbilderna skvallrar om att det nog finns mer i röret.

Jag är lite fascinerad av att man frontar grejorna med en Sequoia i reklammaterialet.

Fjällräven x Specialized
Det är precis vad jag hade hoppats på. Största glädjen denna kollektion skulle kunna åstadkomma är väl just detta. Att jag skulle varit intresserad av något har jag aldrig trott.

Fjällräven x Specialized
Har inte kollat så väldigt noga men har förstår inte var Specialized kommer in i bilden?

Ser ut som klassiska Fjällräven-produkter och det ser även ut som Fjällräven är tillverkaren bakom upplägget då de har både resurser, fabriker och logistiken för detta.

Var kommer då Specialized in i bilden? Vad bidrar dem med i detta samarbete.

Fjällräven x Specialized
Har inte kollat så väldigt noga men har förstår inte var Specialized kommer in i bilden?

Ser ut som klassiska Fjällräven-produkter och det ser även ut som Fjällräven är tillverkaren bakom upplägget då de har både resurser, fabriker och logistiken för detta.

Var kommer då Specialized in i bilden? Vad bidrar dem med i detta samarbete.
De har väl pekat vart väskorna ska sitta samt varit med och designat den nya loggan. Misstänker att Fjällräven närmade sig Specialized för att låna ett känt namn när de ville göra cykelprylar.

Fjällräven-teamet fick en skön resa till Kalifornien och kan samtidigt casha in på överprisade produkter som varken är bättre eller mer nyskapande än konkurrenterna. Heja!

Fjällräven x Specialized
Högst oklart - finns på webshop fortfarande i alla fall :)
Var då? Man kan visserligen googla sig in till individuella modeller (som med annat gammalt mög), men när jag kollar Spezsajten är kategorisidan är borta, den listas inte och det enda man kan söka sig fram till är en gammal bakaxel.

Jag tror att bilan fallit över den. Synd, det var en väldigt fin maskin.

Tillbaka
Topp