Fjällturen 2024

• Trådstartare Trådstartare r24
  • Start datum Start datum
Fjällturen 2024
Jag lutar åt det, men jag har blivit bekväm, så jag avvaktar vädret ? jag håller till i området då oavsett. Kanske både lvg och mtb i år.

Fjällturen 2024
20240720_094443.JPG

Fjällturen 2024
Trevlig tur. I år var den kortad från 54 till 48 km pga allt regn. Det var första stigningen upp på fjället och sträckan där som var ersatt av grusväg som ansluter till fyrhjulingsspåret som går till Flon. Jag gissar att Livsäterån hade för höga flöden, bla.

Fjällturen 2024
Det var i vart fall snitslat och info om loppet vid Livsäterån ner mot Hållan i veckan. Tyckte nästan (men bara nästan) synd om dem som skulle cykla i lervällingen, men den sträckan ströks alltså? Mycket blötare i Funäsfjällen än åtminstone de senaste tre åren.

Och lvg-loppet i regn och 10° kändes inte heller lockande...

Fjällturen 2024
Innan start häckade alla i skuggan. Motionsstart tidigarelades för att det var varmt. Sen om det hade någon praktisk betydelse vet jag inte.
Jag tror de motiverade det hela med att dels tidigare start skulle ge en något lägre temperatur (tveksamt om det gjorde så stor skillnad), samt dels att det blev kortare väntan stillastående på plats.

Själv badade jag efteråt.

Fjällturen 2024
Kan för övrigt informera om att dagens MTB-lopp var märkbart svalare än torsdagens gravel-lopp som var helt fruktansvärt varmt, vindarna uppe på fjället svalkade idag, de gjorde de inte i torsdags....

Tillbaka
Topp