Fläkt framför trainern, vart köpa och vilken?

Om hastighet är noll bör sträcka vara noll etc etc så bör du landa i att inget arbete utförts
Briljant! Med samma resonemang har man även lösningen till problemet med att få energi till exempelvis LKAB:s tänkta anläggning för koldioxidfri järnsvamp. Genom att anläggningen kommer att uppföras på en plats kommer anläggningen inte att röra sig. Därmed kommer inget arbete att utföras och då behövs förstås inte heller någon energi för att driva anläggningen.

Briljant! Med samma resonemang har man även lösningen till problemet med att få energi till exempelvis LKAB:s tänkta anläggning för koldioxidfri järnsvamp. Genom att anläggningen kommer att uppföras på en plats kommer anläggningen inte att röra sig. Därmed kommer inget arbete att utföras och då behövs förstås inte heller någon energi för att driva anläggningen.

Vad ska man med järnsvamp ändå? Det finns ju massa svamp i skogen!

Enkel matematik. Det kanske upplevs intuitivt att det krävs energi men vi måste räkna på det

Vad ska man med järnsvamp ändå? Det finns ju massa svamp i skogen!
Om man ska få i sig tillräckligt med järn via svamp krävs det väldigt mkt svamp. Därmed är järn(berikad)svamp att föredra.

1706682599686.png

Det här med att folk inte har något mer vettigt att göra än att skriva roliga saker på internet är som en gåva till mänskligheten. Tack!?

Släpade precis hem denna fläkt från Clas Ohlsson. 50 cm propeller, 120watt, 699 SEK.
Tror att det är samma modell som Aktivitius använder i Solna. Väldigt kraftfull! Tänk på det om du har lösa kvitton eller stora höga med pengar - allt flyger omkring!
Den tidigare 90cm pelarfläkten levererar inte i närheten samma luftflöde. Ska man vara ärlig var den totalt kass i jämförelse!

Blir det en varm sommar så kommer fläkten även vara mycket användbar även vid andra tillfällen än under trainercyklingen. Fläkten låter lite mer än önskvärt, men under träning har det ingen betydelse.

https://www.clasohlson.com/se/Stor-golvflakt-metall-120-W,-50-cm/p/36-9558

Senast ändrad:
Släpade precis hem denna fläkt från Clas Ohlsson. 50 cm propeller, 120watt, 699 SEK.
Tror att det är samma modell som Aktivitius använder i Solna. Väldigt kraftfull! Tänk på det om du har lösa kvitton eller stora höga med pengar - allt flyger omkring!
Den tidigare 90cm pelarfläkten levererar inte i närheten samma luftflöde. Ska man vara ärlig var den totalt kass i jämförelse!

Blir det en varm sommar så kommer fläkten även vara mycket användbar även vid andra tillfällen än under trainercyklingen. Fläkten låter lite mer än önskvärt, men under träning har det ingen betydelse.

https://www.clasohlson.com/se/Stor-golvflakt-metall-120-W,-50-cm/p/36-9558
Slut i lager 😞

Ingen annan som har tips på bra fläkt för under tusenlappen?

Jag har en sån här idag men behöver mer luft https://www.kjell.com/se/produkter/...rubicson-hogeffektiv-flakt-50-w-o23-cm-p47026

Kör med den här fläkten:
Har den stående på en bänk framför cykeln och den tycker jag täcker en stor del av kroppen med blåsten. Plus för fjärrkontrollen som jag har lättåtkomlig från styret.
Gillar även timerfunktionen. Om jag skall cykla ett pass på 1h, så sätter jag timern på 2h för att vädra ur trainerrummet lite extra efter det att jag trampat klart.

Tillbaka
Topp