Flat eller rise på 90-tals mtb

Lonely

Aktiv medlem
Hallå! Håller på och byter ut delar på min 90-tals mountainbike.
Hur snyggt är det egentligen med rise-styre på en helstel ”vintage” mtb?
Har beställt ett helt rakt styre 60 cm nu, men funderar på om rise hade varit nice ändå. Vad tror ni? Förstår att rise är bekvämare men vad blir snyggast och tuffast?

Ja smalt och rakt kanske är det ända rätta. Var inne på ett surly sunrise styre, men verkar inte vara jättelätta att få tag i.

Hustrun har ett 700 mm rise på sin 90-talare, ser faktiskt rätt coolt ut. Men som sagt tidigare, det beror på vilket stuk man vill ha. Min egen gamling har smalt, bar-ends och gripshift...

Hustrun har ett 700 mm rise på sin 90-talare, ser faktiskt rätt coolt ut. Men som sagt tidigare, det beror på vilket stuk man vill ha. Min egen gamling har smalt, bar-ends och gripshift...

Hmm vill ju vara cool så ?
Kanske får hitta nåt billigare begagnat att testa med.
Bild på frugans?

Senast ändrad:
Tycker också det beror på vilket stuk man kör i övrigt, hur nära orginalet man vill ligga, men också om det är tidigt eller sent 90-tal. Tidigt 90-tal var det ju väldigt ovanligt men på slutet av 90 kan det kännas lite mer korrekt :)

jag hade riserstyre med mitt-pinne i mitten på nittiotalet, så det fanns, men var kanske inte så vanligt, sen tillförde det väl inget speciellt, var lika smalt som de raka styrena som jag kommer ihåg det.

Riserstyre är lätt tuffast. Sk. Mild Custom i bilbyggarbranchen. Visar att du är medveten om vad du gör. Typ ”vet att det är fel och därför är det rätt”

Tillbaka
Topp