Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte så att din gaffel är förberedd för 160 mm flatmount?Visa bilaga 561145
Flat mount gaffel med adapter till 160mm pm, skivan är 160mm men ändå sitter bromsoket alldeles för långt ut. Känner mig lite dum i huvudet, vad är det jag missat?
Ja det var så. Men idag finns det flera tillverkare som kör 160/180 istället för 140/160 eftersom de flesta ändå inte kör 140 skivor. Shimano rekommenderar väl inte ens 140 längre förutom bak i undantagsfallSå kan det kanske vara, jag trodde alla FM var 140 men hittar ingen info om det på sidan jag köpte gaffeln.
Råkade ut för liknande grej på en beggad hoj med 180 mm fram där tidigare ägaren bytt gaffel från en recon till en revelation och inte uppmärksammat att den nyare hade pm för 180 mm och flyttat med adaptern från den gamla gaffeln, den tog inte så bra.
Åter till mitt problem, en 180 mm skiva löste det hela. Så det måste ju vara så att min gaffel vill ha 160 mm fm out of the box alltså som moros var inne på.
Men nu uppstod ett nytt dilemma, jag har en rt56 bak och fram blev det nu en rt64 och så kan man ju inte ha det, så frågan är en ny adapter till framhjulet eller ny skiva till bakhjulet![]()
Men nu uppstod ett nytt dilemma, jag har en rt56 bak och fram blev det nu en rt64 och så kan man ju inte ha det, så frågan är en ny adapter till framhjulet eller ny skiva till bakhjulet![]()
Hmmm, det kan förklara det där ljudet från frambromsen med deore ok och -64skiva....Tror att det är mer komplicerat än det. rt56 är breda och t64 är smala, om jag inte minns fel. Har du breda eller smala bromsklossarna?
Hmmm, det kan förklara det där ljudet från frambromsen med deore ok och -64skiva....
/T
Inte nödvändigtvis om det inte är en gammal variant av Deore, typ 615. Nyare Deore och även mt420 och uppåt är det narrow. Vissa skivors mönster upplever jag som mer benägna att skapa ljudeffekter än andraHmmm, det kan förklara det där ljudet från frambromsen med deore ok och -64skiva....
/T
Kör metall belägg, de borde kanske rentav inte finnas i bred storlek?Inte nödvändigtvis om det inte är en gammal variant av Deore, typ 615. Nyare Deore och även mt420 och uppåt är det narrow. Vissa skivors mönster upplever jag som mer benägna att skapa ljudeffekter än andra